Voiko vauva jättää rintamaidon näin kertalaakista pois. ihan itse lopettaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Sanelma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Sanelma"

Vieras
Meidän 9kk ikänen ei ole aamuyön jälkeen suostunu ottaan rintaa. Aina ko yritän niin purasee vaan ja vetää itsensä ihan kaarelle. Ollu ennen ihan niin kiinni rintamaidossa et olen ihan ihmeissään. Ainut mistä olen nestettä tänään saanu menemään ni on ihan tavallinen muki. Hörppäyttäny reunasta.
Et voiko vauva jättää tissin ihan näin kerrasta? Mitä mä annan yöllä hänelle? vettä lasista? vai pelkkää tuttia vaan suuhun? ja lopetanko mä nyt sit ihan kokonaan tämän tissityksen ja millä mä tuolle saan menemään maitoa ja mitä maitoa.

Elkää pitäkö minua tollona tai uusavuttomana mut olen vaan niin ihmeissään.

oikein paljon vettä. Meidän vauva heitti kaarelle kun tissistä ei tullut tarpeeksi. Iso iso muki vettä ensin ja jo alkoi maitoa tulla. Samoin muutenkin kannattaa syödä aika usein jotain paljon vettä sisältävää, jos ei pelkkä vesi mene alas.

[QUOTE="kjh";22814069]nokkamukista annat nesteet, mitäs muuta se saa kun rintaa? eiks tuttelilla ole joku vieroitusmaito 0,5l tetroissa???[/QUOTE]

No saahan hän toki kiinteitä ja syökin niitä hyvin. ja en ole niin tarkkaan tutustunu niihin kaupan maitovalikoimiin. Nan2 on meillä ollu varalta ja sitä annoin lasista. Ei ala nokkamukista juomaan. Paremmin hörppää lasista.

Alkuperäinen kirjoittaja hörppää;22814119:
oikein paljon vettä. Meidän vauva heitti kaarelle kun tissistä ei tullut tarpeeksi. Iso iso muki vettä ensin ja jo alkoi maitoa tulla. Samoin muutenkin kannattaa syödä aika usein jotain paljon vettä sisältävää, jos ei pelkkä vesi mene alas.

No minulla kyllä maitoa tulis vaikka kuin.Ei ole tuo ongelmana. Ja juon kyllä tosi paljon. Mut ku ei ala edes imaseen. Purasee vaan ja vetää kaarelle. Ja ei mitenkään mukavan tuntonen ku hällä jo kahdeksan hammasta.

noi voisiko olla hammas tulossa? Ehkä alkaa taas kohta maito maistumaan. Meillä, kohtapuolen 1, piti välillä tuntien tauon ja söi enemmän yöaikaan. Nyt on yötissin vieroitus menossa, viimeinkin!, niin maitoa kelpuuttaa enemmän päiväsaikaan. Jos jotain juo, vaikka sitten mukista niin hyvä niin. Tietää ainaskin, ettei suussa ole mitään mikä aiheuttaisi probleemaa.

Juu, voi :). Meillä tehnyt kolme kertaa, keskimmäinen oli juurikin saman ikäinen kuin teidän nyt. Siirryin siitä sitten hissuksiin entistä aktiivisempaan hapanmaitotuotteiden käyttöön, rinnalle toviksi Nania ennen kuin siirryttiin tavalliseen maitoon. Ja ei, ei todellakaan kaivannut rintamaitoa sen jälkeen - se oli kertalaakinen stoppi :): Mulla vaan riitti enempi työnsarkaa asian sulattelussa :snotty: ;)...

Voi olla hampaitakin tulossa ei tullu katsottua. Just puhkes ylös kaks.
Toisaalta vois just tuon yötissityksen jättääkkin pois. Olis luksusta ku toiset lapset nukkunu tissis suussa :D
Ajattelin et jos vaan ryyppäytän vettä yöllä jos jotain edes kaipaa...
Ja tosiaan vois jo aloittaa tuota hapanmaitotuotetta.

Kuulostaa hampailta tai rintalakolta. Mennee ohi itsestään, mutta odotellessa kannattaa kokeilla imettää vauva unisena, siis vaikkapa juuri ennen päikkäreitä, kesken päikkäreiden tai heti päikkäreiden jälkeen. Ei kannata luovuttaa, turha tuossa vaiheessa enää siirtyä korvikkeille, kun kohta saa alkaa tarjota hapanmaitotuotteita ja sitten siirtyä suoraan tavalliseen maitoon. Tsemppiä! :)

Kyllä voi! Mutta ihanaan ikään olet jo saanut imettää että älä sure vaikka niin kävisi! Meillä tyttö teki 8kk täydellisen rintalakon eikä jatkanut millään. Minulle se oli hirveä shokki kun olisin imettänyt sinne vuoden ikään. Huoli vain kasvoi kun ei ottanut tippaakaan korviketta ja kaikki lääkäritkin vain hoki että kyllä sen nyt pitäisi juoda. Mutta ei, joka päivä tarjosin ja tyrkytin korviketta, mutta ei millään. Sitten sattui ihana lastenerikoislääkäri kohdalle joka sanoi että näin on käynyt joskus muillekin ja nyt vain mennään niin että kalkkia lisäksi kunnes alkaa juomaan maitoa.

Onneksi söi myös kiinteitä ja niiden kanssa joi nokkamukista vettä. Kalsiumtabletin sekoitin puuron joukkoon ja näin mentiin aina vuoden ikään saakka kunnes pikkuhiljaa alkoi kelpuuttaa rasvattoman maidon. Aluksi kun 10kk iässä aloitettiin sitä läkärin ohjeesta tarjota, niin ei tullut yllätyksenä että sekän ei kelvannut. Eli pari kuukautta ainakin vielä vei ennenkuin suostui hörppimään yhtään sitäkään. Nyt jo ihan ok menee kun tyttö 1,5v. Puurot teen edelleen maitoon kun ei tuo maidon menekki siltikään päätä huimaa.

Yksi ohje: älä tyrkytä rintaa, tarjota voit. Jos ei halua, pistä rinta äkkiä piiloon. Anna ainakin kiinteitä ja tarjoa korviketta. Jos ei ota niin tarjoa sitkeästi joka ruualla, mutta älä tyrkytä! Toivottavasti helpottaa tämä tarina että kyllä siitä jokatapauksessa hengissä selviää ja se kai on tärkeintä:) Tsemppiä!

Syitä voi olla vaikka kuinka monta.
Meillä poika vähän vieroksu menkkojen aikaan ja sitten sen jälkeen taas kelpas paremmin. Myös hampaiden puhjetessa oli ongelmia, mutta silloin ei maistunut kyllä oikein mikään muukaan.

Milloin imetät? Eli onko saanut jo jotain muuta mahansa täyteen eikä siksi tissi kiinnosta?
Jos näin niin kokeile antaa maitoa ennen kiinteää ruokaa.
Mä annoin meidän pojalle vettä nokkamukista hörpyn kiinteiden päälle silloin kun rinta ei kelvannut. Erilaisia vaiheita oli, kokonaan imetys jäi kun poika oli 1v4kk, silloin oli jo pitkään tissitellyt vain noin kerran vuorokaudessa.
En käyttänyt missään vaiheessa tutteleita ym. vedellä pärjättiin ja 10kk iässä alettiin totutella hampanmaitotuotteiden kautta maitovalmisteisiin. Sitten 1-v eteenpäin samaa maitoa kun muu perhe.

Kiitos vastauksista.Ei minulle ole kauheeta vaikka tämä nyt loppuiskin. Olenhan saanu imettää näinkin pitkään.Oikeestaan olisin helpottunu jos jo jäis pois. Kun on tässä parin viikon päästä kummiskin poika jätettävä päiväksi hoitoon niin tiedän että pärjää siellä.

Yhteistyössä