Voiko vauva aloittaa yösyönnit uudestaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja varpaillaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

varpaillaan

Vieras
Tuossa siis uteluni aihe. Vauvamme pian 5kk on nukkunut yönsä syömättä 2-kuisesta lähtien, itse jätti sen ainoankin yötankkauksen pois. Vauva nukkuu n. 12 tuntia putkeen, ollu aina hyvä nukkuja.
Nyt sitten olen alkanut häntä öisin kuulostelemaan, kun pyörii ja pyörii ja imee peukkua=nälkä unissaan. aina jos nousemme yöllä vaikka vessaan vauva melkein herää ja alkaa pyöriä. ennen ei tiennyt meistä yöllä mitään. Aamulla kun vauva herää on hällä hirmuinen nälkä. pitäiskö mun alkaa yöllä syöttämään vauvaa? Vauvamme ei itke juuri koskaan, ei edes aamulla nälissään joten en osaa tuostakaan päätellä tarvisko hän ruokaa yöllä. Aina vauva kuitenkin hiljenee kohta herättyään, tai en edes tiedä onko hän kunnolla hereillä. säälittää vaan ajatus että nälkäisenä nukkuu, mutten tiedä kannattaako kesken unien ylöskään nostaa? Ja ehyet yöt on olleet tosi ihania.

Paino hänellä nousee kyllä paremmin kuin hyvin.

Meillä kaikki kolme alkaneet nukkua yöt läpeensä syömättä 2kk ikäisestä. Esikoinen ei aloittanut uudelleen. Keskimmänen aloitti uudelleen 10kk iässä. Jotenkin se lipesi siihen... ei enää mitään hajua, että miten se tapahtui. Ja kolmonen aloitti joskus 5kk uudelleen.

Mutta siis mitään pulloruokintaa en alottaisi, mutta toi imetys on tullut helpommin aloitettua yöllä kun vauva nukkuu vieressä paljon niin sitä vaan tuuppaa tissin suuhun ja jatkaa omia uniaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä kaikki kolme alkaneet nukkua yöt läpeensä syömättä 2kk ikäisestä. Esikoinen ei aloittanut uudelleen. Keskimmänen aloitti uudelleen 10kk iässä. Jotenkin se lipesi siihen... ei enää mitään hajua, että miten se tapahtui. Ja kolmonen aloitti joskus 5kk uudelleen.

Mutta siis mitään pulloruokintaa en alottaisi, mutta toi imetys on tullut helpommin aloitettua yöllä kun vauva nukkuu vieressä paljon niin sitä vaan tuuppaa tissin suuhun ja jatkaa omia uniaan.

Minä lisään tähän, että esikoinen on kyllä syönyt kiinteitä 4kk alkaen tosi hyvin ja iltapuurot ja kaikki. Kaksi pienempää ovat olleet enemmän tississä kiinni eli tästä syystä ehkä alkaneet kaivata sitä sapuskaa yölläkin. Mutta kiinteät alkaneet maistua paremmin vähän lähempänä vuotta ja sen jälkeen. Mutta mikä sopii toiselle, ei sovi toiselle. Itseäni ei häirinnyt se, että syötin yöllä koska itse nukahdin samantien takaisin.

Yhteistyössä