voiko vanhaksi mennyttä jäätelöä syödä?

• Viestiketjun aloittaja nopeasti mielipide
  • Ensimmäinen viesti
hpp
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Makuelämys ei varmasti ole enää mikää ihmeellinen. Se voi kuivua, jne... Mutta kun päiväys määritellään esim vuoden päähän, ei se mene huonoksi heti kun kello lyö 12 yöllä ja joulukuu vaihtuu....
totta helkkarissa se menee! :D samoin maito menee sillä kellon lyömällä pilalle, kun vuorokausi vaihtuu! :D

Kutistunut
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
toi paketti on avattu.. ei se kyllä haise millekään, ollut pussin sisällä :eek:
noh, onhan mulla ensi yö aikaa ripuloida, jos ei muuta...
Mä en usein osta pakettijätskiä, kun mun mielestä se ottaa tosi nopsaan itseensä makuja pakastimesta. Vaikka oliskin pussissa.

Mutta tuskin se vanhaks menneen päiväyksen takia pahalle maistuis tai olis pilalla.

Alkuperäinen kirjoittaja meillä:
vasta syötiin huhtikuu/09, enkä huomannut mitään eroa maussa, avaamaton paketti oli.
Se varmaan kertoo, että jäätelökään ei ollut mitään herkkua alkujaankaan. Kyllä ne jäätelöt rakennettaan säilyttämisessä menettävät ja sitä makuaan.

Sorry. Mä teen jäätelön itse :) Fresh....

Alkuperäinen kirjoittaja Kutistunut:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
toi paketti on avattu.. ei se kyllä haise millekään, ollut pussin sisällä :eek:
noh, onhan mulla ensi yö aikaa ripuloida, jos ei muuta...
Mä en usein osta pakettijätskiä, kun mun mielestä se ottaa tosi nopsaan itseensä makuja pakastimesta. Vaikka oliskin pussissa.

Mutta tuskin se vanhaks menneen päiväyksen takia pahalle maistuis tai olis pilalla.
Siis jääkö jollekin pakettijätskistä laitettavaksi takaisin pakkaseen... :eek:

Ei me mitään persoja olla. :whistle: Miehen kanssa vedettin aina litra puoliksi.

meillä
vasta syötiin huhtikuu/09, enkä huomannut mitään eroa maussa, avaamaton paketti oli.
Se varmaan kertoo, että jäätelökään ei ollut mitään herkkua alkujaankaan. Kyllä ne jäätelöt rakennettaan säilyttämisessä menettävät ja sitä makuaan.

just...

ja mullahan ei tietenkään ole tähän mitään sanomista, kun en varmaan ole koskaan aiemmin elämässäni Valion tiikeriä syönyt, enkä mitään hyvästä jäätelöstä tiedä, niinkuin eivät varmaan tiedä Valiollakaan, kun eivät ole sun kotijäätelöä päässeet maistamaan.
paskaa jätskiä myyvät jo lähtöjään...huoh!

jädefani
Varmaan on syötävää, maku voi joskus olla huono hileytymisen tai muun sellaisen takia vaikka päiväystä vielä olisikin.

Meillä ei jäde pääsy kyllä koskaan vanhentumaan, katoaa pakkasesta alta aikayksikön :)

just...

ja mullahan ei tietenkään ole tähän mitään sanomista, kun en varmaan ole koskaan aiemmin elämässäni Valion tiikeriä syönyt, enkä mitään hyvästä jäätelöstä tiedä, niinkuin eivät varmaan tiedä Valiollakaan, kun eivät ole sun kotijäätelöä päässeet maistamaan.
paskaa jätskiä myyvät jo lähtöjään...huoh!
Ota toki herne nenästä pois. Se ei sovi jäätelön kanssa yhteen.

Valio tekee businessta, siihen kuuluu optimointi raaka-aineiden ja kuluttajilta saatavien tulojen kanssa. Sillä minimillä mennään, mikä tuottaa voittoa. Mutta hyvä kun esanssit maistuu. Mä en pääse samaan kilohintaan, mutta väriaineita tahi keinotekoisia makuaineista ei tartte kärsiä. Toki mun kotijäätelöni ei kestä pakastamista ollenkaan, se on parhainta heti. Häviän siinä Valiolle.

Löytyy Valiolta 1 tai 2 syötävääkin jäätelöä. Ei kuitenkaan niistä pahvipaketeista.

Yhteistyössä