voiko vanha päätyön vaihtaa sivutyöksi tuntimäärän perusteella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
jos aiemmassa sopimustunteja on 10/3vko ja tulevassa 90/3vko?
vai pitääkö siitä tehdä joku isokin haloo?
voiko työnantaja estää tätä?
kyseessä on sama ala,sama ketju vaikka eri työnantaja. yksityinen ravintolanpitäjä..
työsopimuksessa ei lue etten saisi tehdä muualle töitä.
mutta muistan joskus kun minun piti tehdä muualle hommia pomo sanoi ettei pidä asiasta. nyt mua sen pitämiset ei kiinnosta.

Mitä väliä sillä on, kumpi on nimellisesti sivutyö. Jos ei ole mitään estettä tehdä töitä molemmissa paikoissa, niin lasketat molempiin sopivat verokortit verotoimistossa. Saat vaikka molempiin aivan saman veroprosentin, kokonaistulot siinä merkitsevät.

Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
Joissain soppareissa on, ettei samaa työtä saa tehdä toiselle työnantajalle, esim mun sukulainen ei saa sivutyönä siivota, kun tekee sitä jo päätyönä.

Mä en tuollaista sopparia allekirjoittaisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Joissain soppareissa on, ettei samaa työtä saa tehdä toiselle työnantajalle, esim mun sukulainen ei saa sivutyönä siivota, kun tekee sitä jo päätyönä.

No kaupungilla (kunnalla) pikkasen pakko, jos meinaa sen työn saada.

Toisaalta, kun on täyspäivänen ja RANKKA duuni, ei ees muita viitti haaveilla, saanoopi hän :D

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:

No kaupungilla (kunnalla) pikkasen pakko, jos meinaa sen työn saada

Sitten menisi.En kyllä ole kuullut tuollaisesta eli viisastuu tässä vanhanakin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitä väliä sillä on, kumpi on nimellisesti sivutyö. Jos ei ole mitään estettä tehdä töitä molemmissa paikoissa, niin lasketat molempiin sopivat verokortit verotoimistossa. Saat vaikka molempiin aivan saman veroprosentin, kokonaistulot siinä merkitsevät.

pointti olikin siinä etteihän sillä oo mitään väliä.. =)

en irtisanoudu yhdenasianvuoksi..ja se on helvetin hyvä etu =)

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Voi varmaan, mut tossa tapauksessa jättäisin vanhan kokonaan, sivutyöprosenteilla ja noilla tunneilla..

Mitä väliä sillä on, onko kyseessä päätyö vai sivutyö? Minulla on täsmälleen sama veroprosentti sekä päätyössä että sivutyössä. Näin on ollut jo vuosia. Jos tietää tai osaa arvioida sivutyöstään saamansa tulot, niin veroprosentit saa sopiviksi.

Yhteistyössä