Voiko valohoitoa antaa raskaana olevalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiuhti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tiuhti

Vieras
Minulla olisi ensi viikolla valohoitoaika, mutta voiko sitä antaa raskaana olevalle? Tkuin raskaaksi lähetteen jälkeen, joten en voinut kysyä tätä lähetteen antaneelta lääkäriltä...

(Valohoito on siis vaikean atooppisen ihottuman hoitokeino)

Ei ole vielä raskausmahaa, alkuturvotusta vielä. Mahaan valohoitoa tuskin annetaan, pahimmat ihottumat kun ovat selässä ja käsissä. En ole koskaan ennen edes käynyt valohoidossa, ei ole aiemmin tarvinnut.

Alkuperäinen kirjoittaja tiuhti:
Ei ole vielä raskausmahaa, alkuturvotusta vielä. Mahaan valohoitoa tuskin annetaan, pahimmat ihottumat kun ovat selässä ja käsissä. En ole koskaan ennen edes käynyt valohoidossa, ei ole aiemmin tarvinnut.

Mä olen käynyt valohoidossa useastikin. En tosin raskausaikana (ei ollut tarvetta).

Voithan sä soittaa sinne paikkaan, jossa valohoitoa saat, ja kysyä asiasta. Kannattaa varmistaa niin ei tarvi sitten ennen eikä jälkeen pähkiä, että olikohan viisasta mennä vai ei.

Mulla on ensin ihotautilääkärille aika, joka määrää valohoitokuurin pituuden (tietääkseni). Voin sitten häneltä kysyä asiasta, mutta piti nyt uteliaisuuttani kysyä ensin palstalaisilta.

Rinsessa-Ryysynen, miten tätä valohoitoa käytännössä annettiin? Onko se laite pieni, vai tuleeko kerralla koko kropalle? Rusketus on varmaan plussaa ;)

Ai vastasitkin jo ennen kysymystä! Kiitoksia tiedosta, hyvä homma, ettei tule rajoja. Mulla kyllä ehtii kuurin aikana jo tulla raskausmahaa ihan mukavasti...Varmaan pitää tästä sit jutella lääkärin kanssa.

voi, mutta riippuu valohoidon muodosta. itse olen raskaana rv 26, ja menossa parin viikon päästä UVB 311-valohoitoon. ennen raskautta kävin PUVA-hoidossa(lääkekylpy+valo), joka ei nyt raskausaikana sovi. eli soittoa ihopolille ja tarkistamaan asia:)

valohoitoa kylläkin annetaan vain niille osille mille tarvis, ellei suurempia alueita kerralla. tuota lääketieteellistä valohoitoa en ehkä menis suoraan vertaamaan tavalliseen solariumiin. sieltä mitään väriä saa;D

Alkuperäinen kirjoittaja tiuhti:
Mulla on ensin ihotautilääkärille aika, joka määrää valohoitokuurin pituuden (tietääkseni). Voin sitten häneltä kysyä asiasta, mutta piti nyt uteliaisuuttani kysyä ensin palstalaisilta.

Rinsessa-Ryysynen, miten tätä valohoitoa käytännössä annettiin? Onko se laite pieni, vai tuleeko kerralla koko kropalle? Rusketus on varmaan plussaa ;)

No mulla oli ainakin sellainen suihkukaapin näköinen ja kokoinen hökötys, jossa oli sisäpuolella koko ympärysmitan lattiasta kattoon loisteputket. Eka annos on luultavasti vain parikymmentä sekuntia ja maksimissaankin vain muutaman minuutin.
Mä rusketuin ihan kivasti, viimeksi keväällä kävin (hoitojakso kesti helmi- huhtikuu) ja hoidon lopussa alettiin jo kysellä, että missä etelässä olen käynyt. Ja nyt kun aurinko on päässyt ruskettamaan lisää, olen yhtä ruskea kuin kesän lopussa yleensä.

Alkuperäinen kirjoittaja valoon:
valohoitoa kylläkin annetaan vain niille osille mille tarvis, ellei suurempia alueita kerralla. tuota lääketieteellistä valohoitoa en ehkä menis suoraan vertaamaan tavalliseen solariumiin. sieltä mitään väriä saa;D

Väärin väärin! Valohoito ruskettaa (varsinkin UVA) ja meilläkin hoito- ohjeissa sanotaan, että rajoja ei suositella. Kasvot voi peittää pyyhkeellä jos haluaa, mutta enhän mä nyt naamaa kalpoiseksi halunnut jättää, joten meikit pois ja valoon!

Alkuperäinen kirjoittaja valoon:
no sitten se on siitä valomuodosta ja varmaan ajastakin kiinni:D en kyl ala inttään:D mulla ei rusketusta tullu kertaakaan, mut ajat todella lyhyitä..

Joo niin mullakin, 20 sekunnista 2 minuuttiin kerralla, kolme kertaa viikossa. Ehkä olet saanut UVB- valoa? Se ei rusketa niin tehokkaasti.

Yhteistyössä