Voiko valkoviinille olla allerginen?

  • Viestiketjun aloittaja allergiaako
  • Ensimmäinen viesti
allergiaako
Join eilen pari lasillista valkkaria,terassilla tuttavieni kanssa ja muuten kaikki ok,mut mulla meni ihan nenä tukkoon.Ihan kauhee nuhanen olo ja koitin niistää nenääni tyhjäks,mut ihan tukossa olin.Voinko siis olla allerginen jollekin valkkarin ainesosalle?Kokemuksia,tietoa onko jollain samanlaisia kokemuksia??Tuntui niin oudolta....
 
Olen törmännyt itse samaan aina välillä. Siitenpölyallergiaa mulla on, mutta eipä taida olla noissa allergiatesteissä valintaa "valkoviini" =) En ole keltään viisaammalta koskaan kysellyt, mistä oikeasti siis johtuu tuo reaktio, ihan hauska jos tällä palstalla siihen joku tietäisi ihan oikean vastauksen.
 
Ihmemaan Liisa
Tässä Alkon sivuilta viinistä ja allergiasta:

http://www.alko.fi/fi/5AFB97086C779CAFC22572A4002627FD?opendocument&src=3,4

Mulla menee nenä tukkoon lähes kaikista viineistä :/
 
Itselle tulee joistain viineistä ihan sama reaktio. Kyseessä ei kuitenkaan todennäköisesti ole allergia (jolloin allergeenejä esiintyisi veressä ) vaan nenän limakalvon verisuonet reagoi viinin johonkin ainesosaan . Käytän tällöin yleensä Nasolinia, niin nenän vuotaminen loppuu kuin seinään.
 
viima80
voi olla. seuraavalla kerralla kannattaa kokeilla luomu viiniä kun siinä ei ole niitä säilöntä yms aineita! moni joka on saanut punaviinistä, pienestä määrästä, kammottavia päänsärkyjä on voinut juoda luonu viiniä.
 
ap
Kiitos vastauksista kaikille =) Hyvä nyt tietää toi asia.Oon pölylle allerginen ja joillekin muillekin....Joten kai sitte oon jollekin valkkarin ainesosalle,sille rikkijutulle kai yliherkkä.Mut kiitti kaikille vielä!Juon sit jatkossakin vaan sidukkaa tms.,jos on ees pakko juoda =)!!!
 

Yhteistyössä