voiko vahingossa juoda liikaa? (tiedän tyhmä kysymys, silti..)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yön utu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

yön utu

Jäsen
26.02.2010
574
0
16
siis mulla on nyt varsin erikoislaatuinen ongelma. en oo ikinä juonut päivässä paria lasia enempää, oon vaan unohtanut. nyt kun tää raskauspahoinvointi jyllää, niin juon mehua ihan tolkuttomasti..en oo laskenut, mutta siis varmasti 1,5l tulee helposti täyteen.
se on ainut joka pitää olon hyvänä. mietin vaan että pitäisikö laskea paljonko mehua menee, vai voinko rauhassa antaa mennä, ettei siitä ole muuta haittaa kuin kokoajan oleva pissahätä :ashamed:

Millaista mehua juot? Niissä on järjettömästi sokeria! Tuossa 1,5 litrassa on useampi desi pelkkää sokeria ja hirveästi kaloreita. Aspartaamimehuja (light) taas ei suositella raskaana oleville. VAIHDA VETEEN!

ei kyllä kannata hirveesti mehuja juoda, menee hampaat ja lisäksi niissä on ihan sikapaljon energiaa eli saattaapi paino pompsahtaa ja jos suvussa on diabetestaipumusta niin niillehän mehut on melkein myrkkyä... Juo ihmeessä suurin osa vetenä jos vaan suinkin pystyt syömään! Eikä ihminen ihan hetkessä pysty itseään hengiltä juomaan, kyllä siinä pitäis mennä useampi litra päivässä (itse juon väh. 2 litraa/pvä, muuten tulee pää kipeäksi)

Alkuperäinen kirjoittaja tt:
Millaista mehua juot? Niissä on järjettömästi sokeria! Tuossa 1,5 litrassa on useampi desi pelkkää sokeria ja hirveästi kaloreita. Aspartaamimehuja (light) taas ei suositella raskaana oleville. VAIHDA VETEEN!

Minulle sanottiin raskauden aikana ultran yhteydessä kun oli syömisistä puhetta että pää asia on että juot, light limutkin käy, kunhan ei yli kolmea 1.5l pulloa päivässä mene... tämä ohje hyvinkäältä.

Yhteistyössä