Voiko vähentää matkakuluja verotuksesta jos...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kati
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tietysti. Perusteluthan se kyllä vaatii, esim.julkisen liikeenteen puute tai vastaava.

Ja siis joka tapauksessa saat vähentää julkisen liikenteen mukaan, jos ei mene perustelut oman auton käytöstä läpi.

Alkuperäinen kirjoittaja Pömppiäisten äiti:
Onko se sitten niin, että jos omavastuu ei täyty, ei ole mitään hyötyä edes laittaa matkakuluja vähennyksiin?

Jos omavastuu ei täyty niin ei ole järkeä, koska et mitään siitä saa.

mites ton vois sit laskea? jos menisin julkisilla niin pitäisi mennä päivän aikana 4 bussilla. kyllähän mä pääsisin mutta lapset pitäs viedä taas eri bussilla. ja päivät venyis 6-18
paljon se omavastuu?

Siinä veroilmoituksessa on kyllä ne ohjeet, lue ne. Eli oliko se odotusaika jotain 2 tuntia/ suunta, sitten saa vähentää oman auton mukaan, en nyt muista, ne lukee siinä ohjeessa.
Joka tapauksessa saat sen bussilipun hinnan mukaan tehdä vähennyksen ja siitä sitten vielä se omavastuu pois.

Alkuperäinen kirjoittaja Kati:
mites ton vois sit laskea? jos menisin julkisilla niin pitäisi mennä päivän aikana 4 bussilla. kyllähän mä pääsisin mutta lapset pitäs viedä taas eri bussilla. ja päivät venyis 6-18
paljon se omavastuu?

Omavastuu taisi olla 500? ja kilometri korvaus 22centtiä kilometriltä. Ja kuussa on 22 työpäivää

jos työsi alkaa esim klo 5.00 ja siihen aikaan ei MIKÄÄN bussi kulje, saat laittaa oman auton mukaan, mutta jos esim tuolloin kulkee vaikkapa 4.15 bussi joudut laittamaan sen bussin mukaan matkakulut

Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:
Lasketaankos se kertalipun hinnan mukaan vai kuukausikortin?

kuukausikortin.

ja jos tet osa-aikatyötä voit käytää omaa autoasi ja kerrot työpäivien määräällä vuodessa tuo 22 senttiä, näin tein minäkin viime vuonna ja kaikki hyväksyttiin.

Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:

kuukausikortin.

ja jos tet osa-aikatyötä voit käytää omaa autoasi ja kerrot työpäivien määräällä vuodessa tuo 22 senttiä, näin tein minäkin viime vuonna ja kaikki hyväksyttiin.

No ei tasan liity osa-aikatyön tekemiseen vähennettävyys oman auton ajojen mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

kuukausikortin.

No ei tasan liity osa-aikatyön tekemiseen vähennettävyys oman auton ajojen mukaan.

saa, koska minun työt ovat tyyliin puolen tuninnin-tunnin varoitusajalla. töitä voi olla myös yhteen kahteen asti illalla ja siihen aikaan ei kulje enää busseja. eikä myöskään kesällä ja loma-aikoina. eikä töihin pääse kuudeksi bussilla, kun eka bussi mene meidän kohdata noin klo 6,30.
Erittelin viimeksi joka päivän että mistä mihin kuljin/km
tietokoneelle olin laittanut ylös työpäivät, missä olin töissä ja km . näin sain laskettua todellisten matkulujen mukaan. KAIKKI oli siloin hyväksýtty.

Ja muuten jos kulkee kimppakyydillä nii silloinkin saa verotuksessa jokainen matkustaja vähentää oman auton käytöstä

paljon se omavastuu?

Lasten hoitoon vieminen ei ole peruste oman auton käytölle työmatkoihin... lukee ihan tuol vero oppaassa..

Alkuperäinen kirjoittaja Essi-:
paljon se omavastuu?

Lasten hoitoon vieminen ei ole peruste oman auton käytölle työmatkoihin... lukee ihan tuol vero oppaassa..

mut jos tarvii käyttää neljä bussia saattaa hyväksyä. soita verotajalle ja kysy.

Alkuperäinen kirjoittaja Essi-:
paljon se omavastuu?

mut jos tarvii käyttää neljä bussia saattaa hyväksyä. soita verotajalle ja kysy.

Jos bussien odotteluaika on päivässä yli 2 h, silloin saa oman auton mukaan, mutta jos kaikki neljä bussia kulkee sopivilla aikatauluilla, ei ole vaikutusta montaako bussia joutuu käyttämään

Yhteistyössä