Voiko uudessa talossa kummitella?

• Viestiketjun aloittaja Meillä on juoppo kummitus
  • Ensimmäinen viesti
nnnn
siskoni rakennutti uuden talon paikalle, jolla on ollut ilmeisesti vanhojen papereiden mukaan ollut hautausmaa. kerran sisko jäi loukkuun vessaan - oli yksin kotona ja lukko helähti itsekseen kiinni, eikä auennut vaikka kuinka väänsi. sitten aukesi itsekseen hetken päästä. heillä myös esineet vaihtavat paikkaa ja valokuvat kääntyvät osoittamaan eri suuntiin. ei lapsia, ja mies usein poissa kotoa.

PikkuMyy88
Alkuperäinen kirjoittaja nnnn:
siskoni rakennutti uuden talon paikalle, jolla on ollut ilmeisesti vanhojen papereiden mukaan ollut hautausmaa. kerran sisko jäi loukkuun vessaan - oli yksin kotona ja lukko helähti itsekseen kiinni, eikä auennut vaikka kuinka väänsi. sitten aukesi itsekseen hetken päästä. heillä myös esineet vaihtavat paikkaa ja valokuvat kääntyvät osoittamaan eri suuntiin. ei lapsia, ja mies usein poissa kotoa.
Miten se uskaltaa olla yksin kotona? :eek: :xmas:

on "jotain" :eek:
Patterielut pitää itsekseen ääniä, telkku auennut ja mennyt itsekseen kiinni, valot syttyneet itsekseen, kolahduksia yleensä yöllä, rikkaimuri kaatunut telineestään (tämä on siis aivan mahdotonta, jollei joku "auta" ) ja paras oli herätä yöllä neljän aikoihin, kun rikkaimuri oli käynnistynyt itsekseen. Ja jotain muutakin ollut. Meillä uusi talo, eikä tässä kohtaa ole entistä ollut....
Ulkopuolisen helppoa tyrmätä jutut, mut kuvitelkaa jos näitä tapahtuisi teillä kotona. Yön pimeydessä järkisyiden keksiminen ei paljon lohduta :eek: :/

Lunatic
Mielenkiintoinen kysymys.
Kyllähän se mahdollista on, ei voi millään tietää mitä sillä paikalla on ollut esim 1000 vuotta sitten tai myöhemminkään..
Seuraile tilannetta!

nnnn
se hankki koiran seuraksi. mutta joo, mä en uskaltaisi asua siel. sisko tosin on aika kylmähermoinen tuollaisissa asioissa, siksi jotenkin uskonkin nämä jutut erityisesti, kun siskoni ei ole mikään "henkisyyksiin" uskova.

Muuan maatalouslomittaja meni vessaan isäntäväen lähdettyä lomamatkalle ja häveliäisyyttään laittoi oven lukkoon, vaikka talossa ei ketään muuta enää ollutkaan. Eikä saanut ovea enää auki, ennen kuin isäntäväki päivien päästä tuli takaisin. Hän olisi kyllä tykännyt tuollaisista ovia aukovista kummituksista, laittanut vaikka lautasellisen ektoplasmaa niille syötäväksi.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
kyllä kummituksia on , henkimaailma on olemassa. Oletko joskus nuoruudessa ollut yhteydessä henkiin, pelannut spritismiä tms.?
Ainoa erikoisempi kokemus on tapahtunut rippileirillä, mutta olen jälkikäteen ajatellut sen johtuvan vaan siitä aivopesu meiningistä. Kuulun siis tavis evlutseurakuntaan josta en vaan ole vaivautunut eroamaan. En ole pelannut spiritismiä tms.

Lähiaikoina olen miettinyt asioita tarkemminkin kun isoisä kuoli pari kuukautta sitten. Sen asian myöntäminen, että on olemassa henkiä tai sieluja vaatisi minun koko ajatusmaailman muuttumista. Mummo sanoo että tuntuu kuin pappa olisi aina iltaisin kotona katsomassa televisiota mummun kanssa ja aina hämmästyy kun ei lihallisesti siinä ketään olekaan. Viimeksi kun oltiin mummua katsomassa minun poika kertoi tuossa olevan jonkun ja osoitti paikkaa jossa ei ollut ketään. Kaipa poika kuitenkin papan tuntisi jos hän olisi läsnä.
Kun tulee tuollaisia kokemuksia, alkaa miettimään ja leikittelemään ajatuksella hengistä tai sielusta.

jees
itse muistan aina Hviträskin taidemuseosta (vanha asuintalo siis) kerrotun tarinan. Työntekijät siis kertovat jatkuvasti, että siellä kummittelee, ja sitten kerran oli nainen ja tämän tytär kierroksensa jälkeen kertoneet työntekijöille, kuinka hänen tyttärensä oli kierroksen aikana vaivaantuneena kysynyt äidiltään, että "miksi tuo ruma täti seuraa meitä"

puistattaa. Ja pelottava paikka, itsekin käynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja jees:
itse muistan aina Hviträskin taidemuseosta (vanha asuintalo siis) kerrotun tarinan. Työntekijät siis kertovat jatkuvasti, että siellä kummittelee, ja sitten kerran oli nainen ja tämän tytär kierroksensa jälkeen kertoneet työntekijöille, kuinka hänen tyttärensä oli kierroksen aikana vaivaantuneena kysynyt äidiltään, että "miksi tuo ruma täti seuraa meitä"

puistattaa. Ja pelottava paikka, itsekin käynyt.
Et kertonut, että miksi sitten seurasit naista ja hänen tytärtään.

bastu
Eräs venäläinen tuttavani kertoi kummittelevista kahvikupeista. Kun ne annettiin pois tilanne rauhoittui. Itse laitan yhdet sängyt pois juuri tuon takia.. Ei pysty enää olemaan samassa talossa. Olen yliherkkä tuonpuoleisille asioille ja jotenkin vaan koittanut vuosien myötä elämään sen kanssa. Toinen lapsemme kastettiin helmikuun alussa ja pyysin pappia jälleen siunaan kotimme. Kiersin siunatun veden kanssa läpi vanhan talomme ja ripottelin sitä ympäri huoneita ja käskin eksyneitä valoon. Lopun kasteveden annoin haihtua pois. En kertonut papille ajatuksistani, hän vaistosi mistä oli kysymys. Olen täysin järjissäni oleva työtä tekevä ihminen. Tällainen "etuus" vaan kuuluu elämääni.
Ps. Minä välillä jylisen yksikseni "niille" : tämä on minun taloni, menkää te sinne minne kuulutte. Jeesuksen kristuksen nimeen käsken teidän astumaan valoon isä jumalan luokse. Isän pojan ja pyhän hengen nimeen,aamen.
Usko tai älä, auttaa, kynttilät rauhoittavat myös.
Ymmärrän sinua erittäin hyvin , eikä ole mielestäni lainkaan mukavaa että saat ed. kaltaisia viestejä. Sinulle ne ovat tosiasioita, pelottaviakin. Yritä kasvaa niitä vahvemmaksi ja lähetä ne pois. Tavaroiden pois laittaminenkin siis saattaa lopettaa kyseisen toiminnan ( tavarassa voi olla nk.vahti).

no
kaverin uuden talon paikalla on ennen ollut jonkun naisen mökki jota paikalliset sanoivat noidaksi. kaveri on kertonut että tosi outoja juttuja tapahtuu, just tavarat vaihtaa paikkaa ja ovet sulkeutuu itsekseen.

hrrr...hyytäviä juttuja, mua rupes pelottamaan.

Tällä paikkakunnalla jossa asutaan on keskustassa "ryteikkö" jossa vanhan, palaneen talon kivijalka on vielä jäljellä. Palossa on kuulemma kuollut lapsi ja ihmiset puhuvat, että sieltä ryteiköstä joskus kuuluu lapsen itkua.

En toisaalta usko tällaisiin, mutta silti puistattaa :eek:

Täällä kans.
Meillä kummittelee myös, lampput syttyy itsekseen ja tavarat tippuilee hyllyiltä tai lentelee lattialle.
Kuulen myös hiljaisessa talossa musiikkia keittiössä vaikka siellä ei edes ole radiota.
Uusi talo myös ja muittenkin aikana tapahtunut kun vaan minun.
Mutta kumma kyllä mua ei edes pelota, kaikkeen tottuu!!

Meillä ei tapahu muuta ku jotain kovaa napsetta kuuluu aina välillä, niinku paksu puutikku katkastais tai jotain, ja sit kissat näkee aina välillä jotain, saattaa yhtäkkiä molemmat tarkkaavaisena katsoa ovelle tai muuta semmosta. Ei sen ihmeempää kummittelua.

Ei sitä kannata pelätä. Ei ne "kummitukset" voi tehä muuta ku pelotella. Enkä mä jaksa uskoa, että se toiminta kovinkaan usein olis edes pelottelua, on vain toimintaa.

Kyy
Meillä kissa eilen sähisi keittiöön häntä paksuna. Ihmettelin vieressä, että mitä luuli siellä nähneensä. Lopetti kun kävelin itse sinne, mihin se sähisi. Ei kyllä tullut mieleenkään yliluonnolliset jutut, vaikka aina alkaakin pelottaa kun näitä lukee tai kuulee joltakin.

missu-
kaverin luona kummittelee oudosti.Oltiin kaverin kanssa kahdestaan hänen luona,ketään muita ei ollut.Yhtäkkiä rupesi kuuluumaan hirveää meteliä katolta?!Eka mietittiin että se voi tulla toisesta katosta jos joku kolaa lumia sieltä pois,MUTTA,sitä se ei ollut!sanoin kaverille läpällä että ''ÄLÄ KATSO TAAKSE'' ja nauroin,noh kaveri tietysti katsoi ja näki että väliovi oli auki...menimme kaverin huoneeseen,me laitettiin ovet ym kiinni ja oltiin kauhuissaan koska ääniä kuulu talosta,talonsisältä....oven ali kun katso siellä liikku joku,se ovi joka oli auki,oli mennyt kiinni jne jne jne!!!!tämän on vielä pientä luettavaks mutta sitä se ei ollut!

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Meillä on juoppo kummitus;14800265:
Talo on rakennettu paikalle jossa, ennen on ollut asutusta. Juuri talon kohdalla ei luultavasti ole ollut ennen taloa.
Olen huomannut että lasit siirtyvät vitriinikaapissa! Tuota lasien siirtymistä tapahtuu vain hyllyllä jossa meillä on viinilaseja. Esim normaalisti laseja on kaksi peräkkäin kolmessa rivissä. Tänään huomasin että lasit olivat siirtyneet niin että yhdessä rivissä oli yksi lasi seuraavassa kolme ja viimeisessä kaksi. Toisia viinilaseja oli liikuteltu niin että yksi lasi oli siirtynyt vitriinikaapin oveen kiinni.
Olen tuollaista liikkumista huomannut aiemminkin ja oikaissut lasit. Onkohan meillä juoppo kummitus?
Lapset eivät pääse laseihin käsiksi koska ovat pieniä ja kaappi on vielä lisäksi lukossa. Miehen kanssa harvemmin juomme viiniä. En edes muista milloin laseja olisi viimeksi käytetty.
vaan siihen että sentin siirty. No vajoaminen voi tehdä sentin siirron. maan vajomaminen...luin loppuun ja oisko:):

"vieras"
[QUOTE="hui";27963016]Mullakin ollu joskus tunne rt joku on talossamme kun
Olen yksin kotona[/QUOTE]

mitä pidät yliluonnollisena. tää on arvotus ja jos sen ratkasee niin enemmän tietoo. t: neiti etsivä.

Yhteistyössä