voiko uudelleen synnyttäjä

  • Viestiketjun aloittaja bbbb
  • Ensimmäinen viesti
Mä olen monesti miettinyt, kun jotkut uudelleensynnyttäjät tuntevat muka liikkeitä todella aikaisin.. Nyt kun olen itsekin ollut raskaana, niin tunnen "vauvan liikkeitä" aika usein, ja todellisuudessa ne ovat vaan jotain suolen liikkeitä, tuntuvat just samanlaisilta kuin vauvan hennot liikkeet. En ennen raskautta ollut niitä edes huomannut, vaikka niitä todennäköisesti on ollut silloinkin. Mutta nyt kun on oikeasti kokenut sen miltä vauvan liikkeet tuntuu, niin kai kaikenlaisiin mahan liikkeisiin kiinnittää huomion. En siis usko että oikeasti kovin varhaisilla viikoilla voi tuntea liikkeitä.
 
gengu
kyllä mä ainakin tunnistan suolen liikkeet sikiön hipaisuista..sikiö liikkuu tuolla alhaalla,mistä saa kuulumaan sydänäänetkin..ja ne suolenliikkeet tuntuu ylempänä..
 
"vieras"
Tuolloin sikiö painaa 10-20 grammaa.. http://www.vau.fi/raskaus/Raskausviikot/Viikko13/

Aika epätodennäköistä. Suolenliikkeitä voi tuntua joka puolella mahaa, mullakin on tuntunut vaikka en ole ollut raskaana.
 
"vieraana"
aijaa. mulla tuntuu sekä ylhäällä että alhaalla, oikeestaan joka puolella. ja raskaana en ole :D
Sama juttu täällä. Olen monesti tuntenut "vauvan liikkeitä" vaikka en raskaana enää olekaan. Mulla tosin raskaana ollessa oli istukka edessä, joka kaiketi vaikuttaa liikkeiden tuntumiseen. Mä olisin hyvin skeptinen vauvan liikkeiden tuntumisesta kovin aikaisilla viikoilla, mutta jokainenhan nuo jutut parhaiten itse tietää.
 
"vatelma"
nehän ei sitten ole sikiön liikkeitä jos ympäri mahaa tuntuu..kyllähän se kovasti jo liikkuu ja minulla ainakin iltaisin kun makaan selällä niin tuntuu hentoista nykimistä ja rv 12+4 toista odotan. enkä ainakaan ennen ole mitään suolenliikkeitä tuntenut ellei sitten väännä oikein kunnolla mahasta mut siitä ei voi erehtyä:D
 
Eikös se oo niin että kun kohtu kasvaa/kutistuu entisiin mittoihinsa niin suolet muuttavat asentoa ja paikkaa? Ne aikaisin tuntuvat "liikkeet" ainakin itse tulkitsin tälläisiksi, mulla alkoi viimeksi tuntumaan noita jo rv 5+. Samanlaisina jatkuivat, kunnes alkoi tulla niitä pehmeitä tömähdyksiä ja nykimisiä joskus 15+.
 
Ai niin ja mulla tuli noita "potkuja" varmaan 5kk synnytyksen jälkeenkin vielä, jopa sellaisia, jotka mieskin näki mahan läpi. Ilma vaan suolessa eteni jotenkin sopivasti. Sen verran kyllä häiritsivät, että oli pakko pyytää kätilönä työskentelevää siskoa kokeilemaan, että missä kohtu menee... En ollut raskaana, huh.
 
"noh"
Mä vähän ihmettelen että jotkut tuntee liikkeitä just todella aikasin, kun ajattelee että vauva on sellanen n. 10gramman painonen, niin miten sellaisen liikkeet voi tuntea? Että voiko joku ihan oikeasti tuntea vai onko se vaan kuvitelmaa?
 

Yhteistyössä