Voiko tosi huono-onninen ihminen saada onnensa kääntymään joskus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Elämäni on ollut taistelua alusta tähän asti. Olen kovan onnen ihminen tai jotain. Oikeasti. Tämä on todettu monen läheisen suusta.

Voiko sen onnen jotenkin kääntää, voiko joku asia, teko tai juttu muuttaa jotain? Auraa, energioita tai jotain? Siis kun yrittäminen ei riitä. Minusta tuntuu, että olen jotenkin jossain välitilassa tai jotain. On ihme olo. On ollut aina. Niinkun en vois vaikuttaa elämääni.

[QUOTE="mää";22157432]mä olen kokoajan hakusessa, kaikki päin peetä aina...
ny mulla yksi onnen aihe, typy reilu 1v[/QUOTE]

Mulla on useampi lapsi. Jokaisella on joku perussairaus. Itsellänikin on. On alkanut tuntumaan, että en vaan voi mitään millekään, vaikka yritän. Tekis mieli mennä jonnekki poppamiehelle pyytämään, että tee minustakin ihan tavallinen tallaaja, kohta en jaksa.

Joku energiajuttu minussa on vinksallaan. Täytyy olla.

[QUOTE="vieras";22157412]Elämäni on ollut taistelua alusta tähän asti. Olen kovan onnen ihminen tai jotain. Oikeasti. Tämä on todettu monen läheisen suusta.

Voiko sen onnen jotenkin kääntää, voiko joku asia, teko tai juttu muuttaa jotain? Auraa, energioita tai jotain? Siis kun yrittäminen ei riitä. Minusta tuntuu, että olen jotenkin jossain välitilassa tai jotain. On ihme olo. On ollut aina. Niinkun en vois vaikuttaa elämääni.[/QUOTE]

Minä en usko mihinkään muihin energioihin kuin ihmisten ja ympäristön luomiin energioihin. On tietenkin totta, että toisilla on paremmat resurssit kuin toisilla, ja elinympäristöt ovat erilaisia, joten toiset saavat jo lähtökohtaisesti suuremman todennäköisyyden onnistumiseen kuin toiset.

On paljon sellaisia tekijöitä, joihin ei voi itse juurikaan vaikuttaa, ja niiden kanssa on vain elettävä. Jotkut tosin osaavat/jaksavat/onnistuvat paremmin muovautumaan ympäristön vaatimusten mukaisiksi, tai ainakin osaavat muokata omia käyttäytymismallejaan siten, että pärjäävät paremmin vaikeammissakin olosuhteissa.

Ehkä voit ihan parhaiten auttaa itseäsi, kun mietit oman elämäsi lähtökohtia erillisinä kokonaisuuksina, ja sitten pohdiskelet mitä asioita voisit muuttaa. Tällaisia erillisiä elämänalueita ovat esimerkiksi perhesuhteet, ystävyyssuhteet, asumisolot, koulutus ja työelämä (tai joillakin ihmisillä niiden puute) sekä harrastukset.

Älä siis alistu ajattelemaan, että sinut on tuomittu epäonnistumaan, vaan mieti asioita itsenäisinä tapahtumina, jotka tietenkin aiheutuvat erinäisistä tekijöistä, mutta ovat useinkin monien eri vaikuttimen summia.

Ensin kannattaa siis pohtia epäonnistumistesi syitä. Kun olet muodostanut käsityksen tapahtumien kulusta, mieti miten voisit muuttaa kulloinkin vallinneita olosuhteita vastaisuudessa.

Konkreettinen esimerkki:

Henkilö saa potkut vakituisesta työpaikastaan. Tämä on asia, johon hän ei ole voinut mitenkään itse vaikuttaa, sillä irtisanominen on johtunut taloudellisista seikoista. Muita oman alan töitä ei ole tarjolla henkilön kotipaikkakunnalla juuri sillä hetkellä.

Mitä henkilön kannttaisi tehdä? Ajatella epäonnistuneensa? Voivotella huonoa onneaan? Noh, ehkä, ei siitä suurta haittaa ole, jos reaktiot ovat lyhytaikaisia ja toimivat normaalina reaktiona järkytyksestä toivuttaessa. Siihen tunteeseen ei kuitenkaan kannata jäädä piehtaroimaan, vaan on syytä miettiä, miten omia työllistymisvalmiuksia voisi parantaa.

Voiko ryhtyä yrittäjäksi? Voiko harkita työskentelemistä toisella paikkakunnalla tai jopa muuttamista työn perässä? Voiko kokeilla jotakin muuta työtä, johon omalla koulutuksella ja kokemuksella olisi mahdollista työllistyä? Tarvitaanko lisäkoulutusta, jotta voisi työllistyä hieman erilaisiin tehtäviin? Vai täytyykö vaihtaa kokonaan alaa?

Siinä tuli jo aika iso liuta vaihtoehtoja, ja varmasti jokaisen yksilön kohdalle löytyy vielä muitakin vaihtoehtoja. Ne on vain mietittävä oman tilanteen mukaisesti.

Toivottavasti saat jäsenneltyä elämäntilannettasi jotenkin. Ehkä kannattaisi harkita jonkinlaista tukihenkilöäkin noiden asioiden miettimisessä. Jos tuttavapiiri nyt sitten on kovan onnen ihmiseksi sinut nimittänytkin, niin älä anna sen muodostua kiroukseksesi. Jossain määrin on ihan omasta asenteestakin kiinni, miten asiat sujuvat. Jos jo valmiiksi odottaa mokaamistaan, onnistumisen edellytykset pienenevät roimasti.

Ja jos on suuria puutteita jollakin elämänalueella, esimerkiksi terveydessä, eikä asioita voi parantaa lääketieteen keinoin, voi elämän kokonaislaatua silti pyrkiä kompensoimaan panostamalla vaikkapa harrastuksiin, mikäli terveys ja muu elämäntilanne sen sallivat.

Uskon energioiden tasapainoon, läheiseni on energiahoitaja ja hän tekee hoitoja. Minulle tehdyt hoidot ovat auttaneet minua. Uskon että moni ei usko tai ei ymmärrä sitä mutta minä uskon. Ehkä se onkin juuri se uskon asia mutta pääasia että se on auttanut. Toivottavasti saisit sitä kautta apua elämääsi. Sen jälkeen jaksaa parantaa elämän laatua muutenkin.

Ei voi, se on joku h....tin kirous joka meille joillekkin lätkästään. Joku s..tanan karma joka on muuten ihan p.skaa kun ei voi tiédostaa edes asiaa. Pitäs ne kostot tulla siinä elämässä missä ne pahat on tehnykkin eikä seuraavassa!!!!

Ja kun sanoin alussa että EI VOI ni mä oon siitä yks esimerkki.

Ehkä olet ollut henkisesti sen verran kovilla, että olet tosiaankin menettänyt uskosi elämään? Sitäkin tilannetta voisi ainakin yrittää helpottaa.

Mikään ei tietenkään estä kokeilemasta jotakin energiahoitojakin. Jos koet, että siitä voisi olla apua, niin kokeile toki.

Loppujen lopuksi ne ratkaisun avaimet ovat sinun omissa käsissäsi, mutta tarvitset tietenkin apua, että jaksat ymmärtää, miten päin ne avaimet kannattaisi lukkoihin asetella.

Mä oon kans sitä mieltä että sillä mennään mitä on annettu. Ja viime vuodet on tuntunut kyllä siltä että olen ollut edellisessä elämässäni Iivana Julma tai ainakin lähisukua. Elämä on ollut suoraan helvetistä mutta koko ajan yritän vaan jaksaa eteenpäin. Ja toivon että sille Iivanalleki joskus joku anteeks antaa ja mun elämä helpottuis.

Onhan sitä tullut elämässä huomattua, että joillakin ihmisillä ihan oikeasti tuntuu aina olevan hyvä tuuri ja toisilla ei niin hyvä tuuri. Osaan kyllä karsia näistä "epäonnisista" ne, jotka ovat oikeasti vaan niitä valittajia, mutta osalla ihan oikeasti ei tunnu menevän paljon mikään putkeen. Muutama tuttu taas on sellaisia, joita todellakin arpa onni suosii. Minulla itsellänikin on jatkuvasti vastoinkäymisiä tietyllä elämänsaralla, mutta taas toisella koen olevani todella onnekas! :) Olisi varmaan epäreilua saada kaikki. Olen kyllä todella onnellinen siitä onnesta, joka minulla tuntuu olevan, enkä sitä muuhun vaihtaisi. :) Aina voin unelmoida sellaisesta, mitä en näköjään tulekaan tavoittamaan, mutta kun se toinen onni ei kohdalleni osukaan, niin olen aina vain tietoisempi tästä saamastani onnestani. :)

Jollain tavalla uskon engergioihin tms....haluaisin myös onnistua paremmin elämässäni. Tuntuu että kehoni on sekaisin yms. Olen harkinnut kiinalaiselle lääkärille menoa.....

kaikki maailman kaikkeudessa perustuu luonnon lakeihin ja ne ovat muuttumattomia, koko ihmisen elämä on sattuman sarja joten on parempi keskittyä hyviin sattumiin kuin huonoihin. käännä risti kaulassasi väärinpäin ja toivo että onni kääntyy ja yritä parhaasi. epäonnistumiset kuuluvat elämään.