Voiko toinen vuokralainen muuttaa pois, jos on vuoden määräaikainen vuokrasopimus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a p"

Vieras
Meillä on siis kesäkuuhun saakka määräaikainen vuokrasopimus, (sen jälkeen jatkuu toistaiseksi voimassaolevana) ja nyt meni miehen kanssa välit niin huonoiksi että ero olisi edessä. Voinko siis muuttaa pois, jos mies jää asuntoon ainakin sen määräaikaisen sopimuksen päättymiseen asti?

Eipä viime kesänä aavistettu että tämä olisi edessä...

no jos sinä stten maksat sen miehesinkin osuuden...eli siis vuokra tulee maksettuna samassa suhteessa kun ennenkin, vaikka sinä olet muuttanut pois, niin ei se varmasti haittaa mitään.

Niin ja yleensä jos saa hankittua uuden vuokralaisen tilalle, niin voi muuttaa vaikka molemmat.
Kyllähän ne neuvoteltavissa yleensä on...esim. just et auttaa etsimään uuden vuokralaisen, maksaa ilmoituskulut yms. niin usein vuokranantaja suostuu, kunhan uusi vuokralainen tulee hälle kuluitta.

Mut pakkohan sen ei ole suostua kokonaan irtisanomaan vuokrasopimusta. Mut jos mies siihen jää ja maksaa vuokran, niin ei ole ongelma. Mut kannattaa selvittää, millainen sopimus (onko molempien nimissä?) meinaan jos miehes jättää vuokran maksamatta, ni voit joutua maksumieheksi.

[QUOTE="abc";25469718]Niin ja yleensä jos saa hankittua uuden vuokralaisen tilalle, niin voi muuttaa vaikka molemmat.
Kyllähän ne neuvoteltavissa yleensä on...esim. just et auttaa etsimään uuden vuokralaisen, maksaa ilmoituskulut yms. niin usein vuokranantaja suostuu, kunhan uusi vuokralainen tulee hälle kuluitta.

Mut pakkohan sen ei ole suostua kokonaan irtisanomaan vuokrasopimusta. Mut jos mies siihen jää ja maksaa vuokran, niin ei ole ongelma. Mut kannattaa selvittää, millainen sopimus (onko molempien nimissä?) meinaan jos miehes jättää vuokran maksamatta, ni voit joutua maksumieheksi.[/QUOTE]

Molempien nimillä on sopimus.

En sitten tiedä voiko minun nimeni ottaa sopimuksesta pois, jos en siinä enää asu, voisi ainakin kuvitella. Jos ei minun nimeäni olisi enää sopimuksessa, enhän minä olisi vastuussa mahd. vuokranmaksun ongelmista.

Täältä löytyy kättä pidempää vuokrasopimuksesta: https://www.vuokraisanta.fi/vuokraisanta/kiinteistoalan_tietopankki/kiinteist%C3%B6alan_lait_ja_m%C3%A4%C3%A4ritelm%C3%A4t/vuokrasopimus

Uusimmat

Yhteistyössä