Voiko Temestaa ja Xanoria käyttää yhtäaikaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

???

Vieras
Eli minulla siis resepti Xanoriin, nyt vain pääsi loppumaan enkä pääse apteekkiin vielä pariin päivään...
Eilisen jäljiltä on vielä Xanoria veressä, mutta nyt alkaa paniikkikohtaus iskeä päälle, ahdistus on kova. Näitä siis annettu minulle nyt kun miehellä edessä vaikea leikkaus, itsellä tämä ahdistaa ja pelottaa kovasti vaikkei tilanne äärimmäisen vakava olekaan.
Löysin lääkekaapista Temestaa. Voinko ottaa tätä jos Xanoria on vielä elimistössä?
Ja entä kun minulla on lääkityksenä Mirtazapin 30 mg, voiko näitä kahta käyttää yhtäaikaa?

Voit ottaa. Bentsodiatsepiinit korvaavat toisiaan ja voi ottaa mirtatsapiinin kanssa myös. Ja senhän otat joka tapauksessa eri asikaankin eli nukkumaanmennessä.

En nyt vielä tähänkään mennessä ole uskaltanut ottaa, sinnittelin eilisen ilman. Ahdistus jatkuu kuitenkin, mitään en saa tehtyä ja kaupassakin pitäisi käydä. En uskalla lähteä minnekään.
Lääkkeitä pelkäävänä ihmisenä haluaisin vielä varmistaa, onko joku teistä syönyt näitä tismalleen samoja lääkkeitä yhtäaikaa? Eli siis xanor, temesta ja mirtazapin?
Voiko nuista olla mitään hengenvaarallista seurauksena?

ei oo mitään järkeä ottaa molempia kun ne vaikuttavat samoihin reseptoreihin aivoissa. niiden ero on siinä kuinka nopeasti ne alkavat vaikuttamaan ja kuinka kauan ne vaikuttavat. xanor alkaa vaikuttamaan nopeammin mutta se vaikuttaa yleensä vain pienen ajan. Temesta taas vaikuttaa pidempään. se että voiko ottaa samaan aikaan riippuu siitä kuinka paljon olet ottanut niitä tabletteja ja mitä bentsoa. jos olet epävarma niin kysy apteekissa. itse olen sitä mieltä että xanorin kanssa voi ottaa pienen määrän temestaa (esim. puolikkaan).

Yhteistyössä