Voiko teidän mielestä laittaa 4- ja 6-vuotiaat kahdestaan lentokoneeseen?

• Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti
Tottakai voi laittaa ainakin lentokoneeseen. Saattaja vie lapset lentoemännälle, ja hän huolehtii lapsista lennon ajan, ja viihdyttää heitä. Ja sit luovuttaa lapset henkilölle, joka tulee hakemaan lapsia. Me matkustettiin pienenä lentokoneella veljen ja siskon kanssa.

Eihän ne edes ota lapsia ilman saattajaa lentokoneeseen. Ja siis saattajan voi tilata lentoyhtiön puolesta, mutta muistaakseni silloin saattajallekin pitää maksaa lippu. Ja alle 5v. ei saa matkustaa edes tuollaisen saattajan matkassa, vaan pitää olla vanhempi tai muu tuttu/sukulainen matkassa...

En kyllä laittais junaan/bussiinkaan ilman aikuista.

?
Olen kanssanne samaa mieltä. EN halua enkä uskalla laittaa. Mutta eksä vaatii, että laitettava on kun ei itse viitsi tulla hakemaan.. Tiedän että itkuun purskahtaisivat jo ennen kuin kone nousee ilmaan. Voinko kieltäytyä? Sanoa että jollet itse tule hakemaan, lapset ei tule?

v
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Tottakai voi laittaa ainakin lentokoneeseen. Saattaja vie lapset lentoemännälle, ja hän huolehtii lapsista lennon ajan, ja viihdyttää heitä. Ja sit luovuttaa lapset henkilölle, joka tulee hakemaan lapsia. Me matkustettiin pienenä lentokoneella veljen ja siskon kanssa.
Aivan! Näin oli ainakin kun itse olin lapsi ja lensin yksin ekan kerran 5 vuotiaana. Junaan tai bussiin ei tietenkään voi laittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Olen kanssanne samaa mieltä. EN halua enkä uskalla laittaa. Mutta eksä vaatii, että laitettava on kun ei itse viitsi tulla hakemaan.. Tiedän että itkuun purskahtaisivat jo ennen kuin kone nousee ilmaan. Voinko kieltäytyä? Sanoa että jollet itse tule hakemaan, lapset ei tule?
Mun mielestä ne ei todella ota alle 5v matkustavaa ilman vanhempaa tms. koneeseen, tarkistettiin noita asioita kun tyttö alkoi matkata isänsä luo Helsinkiin ja ikää oli 4v. Siis saattajaakaan ei saa alle 5-vuotiaalle.

kieltäydy ihmeessä
Tottakai voit kieltäytyä!! Jos exsä ei tuu hakeen se on hänen mokansa sitten. Itse en ikipäivänä uskaltaisi jättää tuon ikäisiä lapsia junaan/bussiin enkä varsinkaan lentokoneeseen yksinään. Varsinkaan jos lapset vähänkin vaikuttavat sille, että matka pelottaisi tjms. Ei ne lentoemännätkään lapsen kaitsijoita ole!

v
kotimaan lennolle voisin uskaltaakin, hyvin niistä matkalla huolehditaan lähtöportilta otetan ekana koneeseen ja tuloportilla tuodaan vastaanottavalle aikuiselle saakka, mutta ei yksinmtkustavia lapsia otetan vasta 5v. ->

Mun tyttöni matkusti yksin 6-vuotiaana lentokoneella, tai siis lentoemojen huomassa (saattajapalvelu siis maksettu), Helsingistä Muncheniin ja takas... hyvin meni.
Mie muistelen, että ne ei kai ottais alle 5-vuotiaita kuitenkaan ilman "omaa saattajaa".

lentämisestä faktatietoa tämän verran:
alle 5 v pitää olla saattaja omasta perheestä yli 16 v tai vanhempien järjestämän yli 18 v perheen ulkopuolisen kanssa, jotenkin noin finskin sivuilla sanotaan.
Mutta ihan oikeasti kaksi tuonikäisistä kaksistaan oli kulkuväline mikä vaan. Eihän ne lentokoneesta ulos pääse kesken matkan eikä juna sähköovistakaan asemien välillä, mutta entäs se matka ja oleilu matkustusvälineessä. Jos nälkä, pissahätä tai äidin ikävä vaikka yllättää.
joskus lensin muistaakseni kreikkaan kun samassa koneessa oli kaksistaan lappu kaulassa kaksi n 10 vuotiasta tyttöä. he rimputtivat lentoemonkutsua jatkuvasti ilman asiaa ja siitä heille jopa piti sanoakin.
Mutta lapsista ja matkan pituudestahan se riippuu. meillä vanhin on n 7 v matkustanut parituntisen bussilla, vietiin bussiin ja pappa oli vastassa. Ihan hyvin se sillä kertaa meni.

Yhteistyössä