Voiko tästä loukkaantua... loukkaantuisitko sinä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lidou
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lidou

Vieras
Asumme Itä-Suomessa ja kaverini asuu Helsingissä. Kaveri on tuttu jo lapsuudesta, nykyisin soitellaan viikottain ja nähdään aina silloin kun hän käy lapsuudenkodissaan Itä-Suomessa.

Hänen nykyisessä kodissaan Helsingissä emme ole vielä koskaan käyneet.

Nyt suunnittelemme perheeni kanssa (2 aikuista 1 lapsi) että lähdettäisi hotellielämää viettämään pariksi yöksi toukokuussa Helsinkiin. Kaveri sanoi että voisimme mennä heillekin yöksi... Haluaisimme kuitenkin mieluummin olla yötä omalla porukalla hotellissa jne. Meille "maalaisille" kun tuo hotellielämä on elämys jo sinällään. Tarkoitus on käydä kaverin luona tietysti päiväseltään kylässä ja ehkä yhdessä lasten kanssa Korkeasaaressa toisena päivänä.

voiko tuosta loukkaantua, jos heille emme yökylään menekään...?

No ei voi loukkaantua! Meillä ollut vähän vastaava tilanne, eli että mun kaveri perheineen tullut tähän kaupunkiin ja menivät hotelliin. Lapsiperheelle kuitenkin ihan kiva juttu päästä hetkeksi omaan rauhaankin =)

No mä ajattelisin ekana, että tottahan kaverisi tulee tarjota teille majoituspaikkaa omasta kodistaan, ihan kohteliaisuus-syistä!
En mä ainakaan loukkaantuisi, ymmärtäisin hyvin että haluaa "lomalle" hotelliin :)

Minä en ainakaan loukkaantuisi. Eri asia olisi sitten, jos skippaisitte kokonaan vierailun, mutta kun kerran aiotte kuitenkin päiväseltään kyläillä, niin en näe mitään loukkaantumisen aihetta. :)

no ei voi. ehkä kaveri helpottuu vaan. pakkohan sitä yöpaikkaa on tarjota mutta kuka oikeesti vaatimalla vaatis vieraita ihmisiä yöksi kotiinsa, en minä ainakaan. edes perheenjäseniä (äitiä, anoppia yms..) en mielelläni majoittaisi

Joo tarkoitus on tosiaankin käydä kylässä heillä menopäivänä ja sitten ehkä seur. päivänä yhdessä siellä Korkeasaaressa. Heillä on kanssa kaksi pientä lasta ja jotenkin tuntuu, että loma tuntuisi enemmän lomalta kun voitaisiin nukkua ja ollakin hetki rauhassa omalla porukalla....noloa myöntää.

No joo myönnetään, taidan olla vähän erakkoluonteinen, nautin rauhallisuudesta ja oman perheen seurasta eniten. :)

mistä vaan voi loukkaantua, ja pahemmin vielä jos et suostu ymmärtään siksi että netissäkin joku sanoi ettei voi. on sentään eri asia tiedustella prosentteja täällä, kun on ite loukkaantunu. paitsi sillonkin saattaa käydä niin, että loukkaantui sittenkin aiheellisesti esim. äänensävystä, ja sitähän on paha täällä toistaa ilman kirjailijanlahjoja.

mä voisin loukkaantua tuosta, koska vieraanvaraisuus on mulle iso asia. en ole loukkaantuvaista tyyppiä muuten.

voithan kiittää kaunnisti tarjouksesta, mutta sanoa että saitte vaikka edullisen pakettitarjouksen ja oikein odotat (pitkästä aikaa?) hotellin aamupalaa kun saa maistella kaikkea vähän, kotioloissa kun ei tule niin panostettua :saint: ;)

No loukkaantua voi mutta en mä loukkaantuisi. Eikä kyllä pitäisi loukkaantua. Voi sanoa ihan suoraan että mennään hotelliin kun ei olla oltu. Ja aikamoinen hulina tuossa olisi kun monta lasta. Munkin lapsuudenkaveri kun lomaili meilläpäin ,yli 300km matkaa, niin tarjosin kyllä yösijaa mut sanoivat menevänsä mieluummin hotelliin. Meillä kaks lasta, samoin heillä ja tokalla kerralla meillä oli jo kolme lasta. Heillä toinen lapsista huono nukkuja, samoin meillä, joten toisaalta olin ihan iloinen että menivät hotelliin. Sit kun lapset isomopia niin yövierailut helpompia. Ja samoin kun me käytiin heillä niin oltiin yö hotellissa.

[QUOTE="hmm";23376282]mistä vaan voi loukkaantua, ja pahemmin vielä jos et suostu ymmärtään siksi että netissäkin joku sanoi ettei voi. on sentään eri asia tiedustella prosentteja täällä, kun on ite loukkaantunu. paitsi sillonkin saattaa käydä niin, että loukkaantui sittenkin aiheellisesti esim. äänensävystä, ja sitähän on paha täällä toistaa ilman kirjailijanlahjoja.

mä voisin loukkaantua tuosta, koska vieraanvaraisuus on mulle iso asia. en ole loukkaantuvaista tyyppiä muuten.[/QUOTE]

sinä ymmärrä vieraanvaraisuutesi kera sitä, että vieraille se ei välttämättä ole lomaa olla toisten nurkissa yökylässä. Pääsisithän sinäkin tässä aloittajan tapauksessa höydyntämään vieraanvaraisuuttasi päiväkyläilyn aikana..

[QUOTE="aloittaja";23376214]Joo tarkoitus on tosiaankin käydä kylässä heillä menopäivänä ja sitten ehkä seur. päivänä yhdessä siellä Korkeasaaressa. Heillä on kanssa kaksi pientä lasta ja jotenkin tuntuu, että loma tuntuisi enemmän lomalta kun voitaisiin nukkua ja ollakin hetki rauhassa omalla porukalla....noloa myöntää.

No joo myönnetään, taidan olla vähän erakkoluonteinen, nautin rauhallisuudesta ja oman perheen seurasta eniten. :)[/QUOTE]

sitte vaan selittämään jos tarpeen on. Mut mäkin hermostun lapsimetelissä helposti, ja silti ehkä yöpyisin heillä.
1. lapselle sosiaalinen kokemus, nuo jää lapsuudesta mieleen. Hotelliin ei voi muodostaa ihmissuhdetta
2. hulina lomalla laittaa arvostamaan arjen rauhaa
3. hotellirahat voi käyttää toisella lomalla niin saa senkin kokemuksen

Alkuperäinen kirjoittaja etkö;23376354:
sinä ymmärrä vieraanvaraisuutesi kera sitä, että vieraille se ei välttämättä ole lomaa olla toisten nurkissa yökylässä. Pääsisithän sinäkin tässä aloittajan tapauksessa höydyntämään vieraanvaraisuuttasi päiväkyläilyn aikana..

älä mölleile mulle nyt. varmaan pääsisin loukkaantumiseni yli jossain määrin miettimällä noita, mutta kyllä edelleen täs asiassa on se kyläilypuolue, ja musta olis ikävä, että löydettäis toisemme eri puolueista. jäisin sitä suremaan enkä uskaltaisi itsekään yökylään heille enää.

[QUOTE="hmm";23376389]sitte vaan selittämään jos tarpeen on. Mut mäkin hermostun lapsimetelissä helposti, ja silti ehkä yöpyisin heillä.
1. lapselle sosiaalinen kokemus, nuo jää lapsuudesta mieleen. Hotelliin ei voi muodostaa ihmissuhdetta
2. hulina lomalla laittaa arvostamaan arjen rauhaa
3. hotellirahat voi käyttää toisella lomalla niin saa senkin kokemuksen[/QUOTE]

Selittämään mitä?

[QUOTE="hmm";23376471]älä mölleile mulle nyt. varmaan pääsisin loukkaantumiseni yli jossain määrin miettimällä noita, mutta kyllä edelleen täs asiassa on se kyläilypuolue, ja musta olis ikävä, että löydettäis toisemme eri puolueista. jäisin sitä suremaan enkä uskaltaisi itsekään yökylään heille enää.[/QUOTE]

Mölleilempäs ja just nyt :D

Ei tietenkään ole loukkaantumista. =) Itsekin tarjoaisin majapaikkaa ystävälle ihan kohteliaisuussyistä, mutta ymmärrän hyvin, jos vieraat haluavat yöpyä hotellissa - ja sen helpompi minulle. :D

[QUOTE="vieras";23376925]Itsekkin aina tarjoan kaupunkiin tuleville sukulaisille meidän vierashuonetta, mutta huokaisen helpotusta kun he kertovat jo varanneensa hotellin :)[/QUOTE]

sama täällä :)

Ei kai tuosta voi oikeasti kukaan loukkaantua. Pääasiahan se nyt on, että menee kylään käymään, vaikkei sitten yöksi menisikään! Mukavaa hotellilomaa teille!

Yhteistyössä