Voiko tässä tapauksessa tehdä rikosilmotuken?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vihainen harmaa nolona
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vihainen harmaa nolona

Vieras
Olemme riidelleet miehen kanssa koko viikon. No,eilen tulin kotia, hän oli käynyt ostamassa uuden telkkarin. kysyin millä rahalla,ja vastasi että on hänellä säästötilillä rahaa (ja tiedän,ettei ollut) noh,menin kattoo omat tilini, ni se sika oli siirtänyt mun tililtä n. 600e omalle tililleen. Lisäksi aiemmin siirretty yhteistuumin MUN LOMARAHAT hänen säästötililleen,et on siel turvassa ettei vahingossa niit käytetä ennen lomaa! Noh, ku suutuin telkasta,ni hän sano et pitää rahat ittellään,et voi hommata oman asunnon (takuuvuokrat ym.). Onko tämä varkaus?

Alkuperäinen kirjoittaja a:
onko sillä käyttöoikeus sun tiliin? jos on ei ole varkakus jos ei on varkaus

Ei ole. Tili on vain ja ainoastaan minun nimelleni,ja hän siis käyttänyt tunnuksiani. Ja olemme olleet yhdessä useita vuosia,joten en uskonut että edes hänestä olisi tälläiseen:(

Kyllä se on varkaus, vaikka kuinka olisi käyttöoikeus. Tietysti vaikeampi todistaa vain. Ja jos kerran käyttöoikeuksia ei ole, niin ihan selkeä varkaus. Todella ala-arvoinen temppu mieheltäsi, rikosilmoitus olisi ihan oikein.

Alkuperäinen kirjoittaja Vihainen harmaa nolona:

Ei ole. Tili on vain ja ainoastaan minun nimelleni,ja hän siis käyttänyt tunnuksiani. Ja olemme olleet yhdessä useita vuosia,joten en uskonut että edes hänestä olisi tälläiseen:(

kyllä täytyy sanoa,että todella törkeää toimintaa. tee rikosilmoitus. varsinkin jos meinaat heittää sen miehen ulos.

Onko hällä lupa käyttää sitä tiliä? Onko aiemmin maksellut sieltä esim. laskuja tms?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä se on varkaus, vaikka kuinka olisi käyttöoikeus. Tietysti vaikeampi todistaa vain. Ja jos kerran käyttöoikeuksia ei ole, niin ihan selkeä varkaus. Todella ala-arvoinen temppu mieheltäsi, rikosilmoitus olisi ihan oikein.

ei se ole varkaus jos on käyttöoikeus. silloin hän saa nostaa sieltä rahaa niin paljon kuin lystää oli sovittu tai ei.

Jos ne sun lomarahat on siirretty yhteistuumin sun tililtä miehen tilille, niin sun on jälkeenpäin aika huono näyttää että ne oli tarkotettu sulle eikä miehelle.

Ja jos rahat siirrettiin pois sun tililtä "ettei vahingos niit käytetä", tarkoittaako se että molemmat käytätte sun tiliä vaikka se on sun nimissä?

no HUHHHUH mikä mies!
en tiedä, miten saisit rahat enään takaisin, mutta kannattaa ainakin jatkoa ajatellen pitää lompakot yms tunnukset visusti piilossa.
ja varmaan hommata oma asunto, mikäli mies ei edes yhtään kadu tai halua tehdä asialle mitään.

kauheeta huomata läheisestä jotain noin ilkeetä ja itsekästä.

Alkuperäinen kirjoittaja Jos:
Jos ne sun lomarahat on siirretty yhteistuumin sun tililtä miehen tilille, niin sun on jälkeenpäin aika huono näyttää että ne oli tarkotettu sulle eikä miehelle.

Ja jos rahat siirrettiin pois sun tililtä "ettei vahingos niit käytetä", tarkoittaako se että molemmat käytätte sun tiliä vaikka se on sun nimissä?

tämähän oli vain tuon lisäksi.

Nojoo, ollaa siis asuttu yhdessä vuosia. Ja mies on pääsääntöisesti maksanut meiä laskut. Mutta käyttöoikeuksia sillä ei ole tiliini! Tuntuu vaa nii paskalta,et tähänkö koko mun vuode puurtaminen tarkoittaa, et mä en saa ees lomarahojani pitää... Mul on iha paska fiilis,mite mä oon voinu olla näin sinisilmänen :(

Nojoo, ollaa siis asuttu yhdessä vuosia. Ja mies on pääsääntöisesti maksanut meiä laskut. Mutta käyttöoikeuksia sillä ei ole tiliini! Tuntuu vaa nii paskalta,et tähänkö koko mun vuode puurtaminen tarkoittaa, et mä en saa ees lomarahojani pitää... Mul on iha paska fiilis,mite mä oon voinu olla näin sinisilmänen :(

Jos miehes pääasiallisesti käyttää sun tiliäs teiän hankintoihin ja laskuihin, niin voi kyllä vedota siihen että osti teille telkkarin ja makso laskun teiän tililtä niinkun kaikki muutkin laskut.

Ens töikses ota tunnusluvut mieheltä pois.

Alkuperäinen kirjoittaja Juu:

Jos miehes pääasiallisesti käyttää sun tiliäs teiän hankintoihin ja laskuihin, niin voi kyllä vedota siihen että osti teille telkkarin ja makso laskun teiän tililtä niinkun kaikki muutkin laskut.

Ens töikses ota tunnusluvut mieheltä pois.

Ei hankintoihin,hän pääsnntöisesti maksaa laskut! Itse hoidan hankinnat,kauppareissut ym. Ja joku kysy,et onks mies joku holhooja ku lomaraht siirrettii hänen tililleen,ni ei ole. Tarkoitus oli siis niillä maksaa matka ensiviikolla,ja ne olisi siellä oottamassa miehen liksaa... et kaikki matkakassat ym olis ollu samassa nipussa:(

Varastaminen voi tietenkin olla vaikea todistaa, mut tilisiirrot riittää todisteeksi, et sun rahaa on miehen takana sen verran. Joten ne voit aina vaatia takaisin!

Meillä kun käytiin käräjiä ekan mieheni kuoleman jälkeen suvun kanssa, niin yhtenä todistuskappaleena oli tilisiirto lomake, jossa anoppi oli laittanut meidän tilille rahaa. Todellisuudessa maksoi miehen siskon velkoja meille, mutta milläs sen todistin... eli lainakisi meille päin meni! Perikunta siis maksoi senkin 16 prossan korolla takaisin...

Eli kyllä tilisiirroilla on todistusarvoa!

Enpä usko, että rikostutkintaan edes otettaisiin. Aika vaikea todistaa, ettei tietäisi omilla tunnuksillaan tapahtuneesta tilisiirrosta - varsinkin, kun samanlaisia siirtoja on tehty aiemmin ihan yhteistuumin.

Tässä taas nähdään, että henkilökohtainen pankkitili on hyvä juttu.

Yhteistyössä