Voiko tän laittaa hautajaisiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun mielestäni hautajaisiin ainakin polviin asti ulottuva mekko eikä noin avaraa kaula-aukkoa. Siellä ollaan kuitenkin ensinnäkin kirkossa ja toiseksi hautajaisissa.

Itse olin viimeksi hautajaisissa polviin asti ulottuvassa hameessa ja kauluspaidassa. Myös suorat housut ovat vaihtoehto.

Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hautajaisissa hameen helman on yllettävä polviin ja myöskään tuo kaula-aukko ei ole hautajaisiin sopiva.

Tän ohjeistuksen muistan joskus aikanaan äidiltäni saaneen
:)

Mulle tuli mieleen, että alle pitäisi laittaa vaikka mustat suorathousut ja alle mustan pitkähihaisen paidan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no mutta mä haluan mekon.

On todella hieno, mutta hautajaisiin en todellakaan laittais. Ensinnäkin helma on liian lyhyt ja pakko olisi laittaa vielä toppi alle, koska myöskään tuo kaula-aukko ei sovellu tilaisuuteen.

Eihän tuo kallis ole ja soveltuu moniin muihin juhliin tai biletykseen, joten osta jos haluat. :)

Itse rakastan juhlamekkoja ja melkein joka juhliin tekisi mieli ostaa jokin uusi. Hautajaisia varten minulla on kumminkin joku Lindeksistä ostettu varmaan kympin maksanut hame, joka ulottuu polviin. Yhdistän sen johonkin mustaan siistiin yläosaan ja mustiin sukkiksiin. Mielestäni hautajaiset eivät ole paikka, joissa tulisi alkaa koreilemaan vaatteilla.

http://www.ellos.fi/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=35305&productId=241832&articleId=365818&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=

Tämäntyyppinen mekko voisi jo mennäkin? Tosin tämäkin kaipaa ainakin toppia alle, itse lisäisin neuletakin tmv. käsivarsia peittämään.

Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
http://www.ellos.fi/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=35305&productId=241832&articleId=365818&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=

Tämäntyyppinen mekko voisi jo mennäkin?

mä tuossakin varmaan jotenkin peittäsin kaulaaukkoa vaik laittamal alle mustan topin tms.
muuten kyllä jo parempaan suuntaan tää.

Ei ole hautajaismekko. Mitä yksinkertaisempi, sen parempi, ei mitään rimpsuja. Hame vähintään polviin asti ja hillitty kaula-aukko.

Toki jos jossain mekossa helman pituus on ok, mutta kaula-aukko liian avoin, voi laittaa paidan alle tai jakun päälle.

Yhteistyössä