voiko tämmönen suhde toimia kun aina tuntuu olevan tylsää...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jepssss
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jepssss

Vieras
9kuukautta yhdessä.. tavataan lomilla ja v-loppuisin. Mulla lapsi, miehellä ei.. tuntuu et aina tarvii oikee tekemällä keksiä tekemistä, ain "jotain extraa". Kyllä mä aikani saan perus arjella kulumaan..mut kun mies tulee tarttee miettiä päänsä puhki jotain yhteistä puuhaa tai mies huokailee ja puuskuttaa ko on niiin tylsää...monesti se onki sohvaperunointia kun se extra on tehty, eli leffassa käynti yms. muuttuisko tää jos yhteen muutettaisiin? kuitenkin mies töissäkin käy...jne oon alkanu jo miettiä et onko muilla tällaista?

Ehkä ei toimi, jos käsityksenne vapaa-ajan vietosta poikkeavat täysin. Ehdottaako mies itse jotain tekemistä? Huomioitko kuitenkin hänet, etkä vaan puuhaile omiasi?

Toki toisen nurkissa on tylsempää olla tekemättä mitään erikoista, kun ei voi tehdä edes omia arkipuuhiaan. Eli voi se jonkin verran muuttua, jos te yhteisen kodin hankitte, jossa molemmat on sitten kotonaan eikä kyläilemässä.

no kyllä se välillä ehdottaa ja ite oon heti valmis kaikkeen.. tottakai huomioin hänet, enkä vain puuhaile omiani..:D mua vaan vaivaa se kun sillä tuntuu aina olevan tylsää.. toivottavasti muuttuu, yhteistä kotia haetaan... onhan se arki ny sillai tylsää mut se on elämää, ei aina voi olla extraa..? eikö mies kestä sitä...hmmm

onhan se arki ny sillai tylsää mut se on elämää, ei aina voi olla extraa..? eikö mies kestä sitä...hmmm

Mutta tehän olette tapailleet vain viikonloppuisin ja lomilla? Eihän se ole arkea ja kyllä minä ainakin jotain kotona möllyttämistä mielekkäämpää haluan joka viikonloppu tehdä, enemmänkin kuin vain yhden leffareissun verran. Extran ei toki aina tarvitse olla mitään kallista, lasken siihen myös esim. retkeilyt ja kyläilyt.

Sattuuko olemaan niin, että sinä et käy arkisin töissä ja siksi näet nämä viikonloput ja miehen lomat samanlaisena arkena kuin muutkin päivät?

Mä luulen, että suurin ero teillä on ettei miehellä ole lasta/lapsia. Ennen lapsia kävin itse kotona oikeastaan vain nukkumassa, nyt kahden alle kouluikäisen kanssa taas olen kotona automaattisesti enemmän. Enemmän kotitöitä, syödään yleensä kotona, matkustellaan kotimaassa eikä ulkomailla kuten ennen. Lapsi muuttaa arkea. Onko lapsi kotona kun tapaatte?

Suhteen ihan alussa on yleensä sitä "extraa" aina kun tavataan. Käydään leffassa, syömässä ulkona, tai vaikka nyt puistossa picnicillä. Yhdeksän kuukauden kohdalla homma kyllä yleensä jo niinsanotusti normalisoituu, eli että vaikka kaikkea kivaa tehdäänkin, niin myös ihan tavallista möllötystä kotisohvallakin jo on. Periaatteessa sen pitäisi riittää, että se oma ihastus/rakastus on siinä vieressä. Eli arkikin on kivaa, kunhan vain saa olla toista lähellä. Jos niin ei kuitenkaan ole, niin en jaksa uskoa että kipinä on enää hengissä.

Olette suhteenne tienhaarassa. Olette tuore pari, mutta ette kuitenkaan "eilen" ihastuneita. Jos tuossa vaiheessa jo kipinä tahtoo sammua, tai sitä pitää puhaltaa henkiin oikein tarkoitukselle (just noi extrat), niin hyvää se ei tulevaisuudelta lupaa. Käykäähän rehellinen ja suora keskustelu suhteestanne. Turhaan ei kannata sitä väkisin yrittää venyttää, jos se kerta kuolemaa tekee.

Periaatteessa sen pitäisi riittää, että se oma ihastus/rakastus on siinä vieressä. Eli arkikin on kivaa, kunhan vain saa olla toista lähellä. Jos niin ei kuitenkaan ole, niin en jaksa uskoa että kipinä on enää hengissä.

Ei minulle ainakaan riitä. Tai ehkä alkuhuumassa ja kun vasta tapaillaan eikä vietetä yhdessä kovin pitkiä aikoja. Mutta aika kova vaatimus, että pelkästään sen kumppanin läheisyyden pitäisi riittää eikä mitään muuta sisältöä enää elämäänsä kaipaisi kuin toisen viereen möllöttämään.

Meillä ei muuten lapsi extramenoja suinkaan vähentänyt, vaan ennemminkin lisäsi ja varsinkin monipuolisti. Ulkomaanmatkailukin aloitettiin vasta lapsen kanssa.

Ehkä tuosta olisi hyvä puhua ennen kuin muuttaa yhteen. Voi tosiaan olla, että miehellä ei ole sun luona mitään tekemistä kun ei ole oma koti. Omassa kodissa on sitten omia juttuja mitä voi puuhata.

Mutta kyllä sitten ihan oikeasti on ihmisiä, jotka tarvii koko ajan jotain ekstraa. Jaksatko, jos miehellä on siellä teidän yhteisessä kodissa koko ajan joku touhu meneillään? Vai tarvitsetko sitä tasaista arkea yhdessä, ettei tavallaan tehdä mitään ylimääräistä? Jos tarvitset, et kestäisi esimerkiksi minua päivääkään saman katon alla.

Yhteistyössä