Voiko tämä olla mahdollista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä vain"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minä vain"

Vieras
Eräs tuntemani noin 70v henkilö kertoo usein siitä kuinka hän syntyi kesäkuun alussa, kun hänen piti syntyä syyskuun lopulla. Hän painoi omien sanojensa mukaan "alle 500g" kun hänet punnittiin synnytyksen jälkeen. Onkohan tuo oikein uskottavaa?

[QUOTE="minä vain";23671424]Eräs tuntemani noin 70v henkilö kertoo usein siitä kuinka hän syntyi kesäkuun alussa, kun hänen piti syntyä syyskuun lopulla. Hän painoi omien sanojensa mukaan "alle 500g" kun hänet punnittiin synnytyksen jälkeen. Onkohan tuo oikein uskottavaa?[/QUOTE]

Taitaa olla lehtolapsi ja tuo "satu" on kerrottu ettei sodassa ollut aviomies tietäisi äidin hairahtaneen...

Mun isoäidin neljä viimeistä lasta (äitini mukaan lukien) syntyivät kaikki keskosina n. 3 kk ennen aikojaan ja pieniä olivat kuulemma olleet. Ilmeisesti kenguruhoidon tapaisella ja lypsämällä + jollain maitoseoksella sai kaikki pidettyä hengissä. En pääse tarkemmin enää kysymään, kun isoäiti on jo kuollut :( Syntyivät kaikki yksösinä 40-50-luvuilla.

Noihin aikoihin syntyi aika paljon noita "keskosia", eli seksiä oli sitten harrastettu jo ennen papin aamenta. Mun vanhemmat joutuivat vihille 60-luvun puolessavälissä, koska äiti tuli raskaaksi. Heidät vihittiin syyskuussa ja mun veli syntyi helmikuussa :whistle:. En tiedä, koittivatko jollekin vielä selittää että se nelikiloinen poika syntyi vaan ennen aikojaan....

Mutta siis tuolloin 70 vuotta sitten ei ollut olemassa laitteita, jotka olisivat pitäneet elossa vauvan, joka olisi syntynyt neljä kuukautta liian aikaisin. Puolikiloisella lapsella ei olisi ollut mahdollisuuksia selviytyä.

Yhteistyössä