voiko tällaisen ihmisen kanssa edes harkita parisuhdetta?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja umpisolmu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

umpisolmu

Vieras
tottakai kaikki on aina kiinni kaikesta ja ihmiset ja tilanteet on erilaisia, mutta...

olen nyt tapaillut / seurustellut erään miehen kanssa reilun vuoden.
hän saa minut nauramaan ja oloni on hänen kanssaan tösi hyvä. hän on rehti ja rehellinen työssäkäyvä perusmies, puhuu ja pussaa jne..
mutta..
ei vaan osaa luottaa toiseen ihmiseen... tai jakaa käytännön asioita...
ei kertakaikkiaan osaa ilmoittaa menemisistään ja tulemisistaan (siis nyt järjen rajoissa, älkää takertuko tähän ja kuvitelko et on mulle tilivelvollinen joka liikkeestään!).
on sanonut mulle, että ei vois kuvitellakaan jakavansa raha-asioitaan toisen ihmisen kanssa, ei halua että mä luen hänen postiaan (eli tarkoittaa käytännössä esim.laskujen avaamista, ei , minulla ei ole pakottavaa tarvetta availla toisten ihmisten laskuja, mut jos olettaa et asuttais ja elettäis yhdessä, niin eikö se olis vähän outoa että toinen ei tietäis mitään toisen menoista ja tuloista...?)
hän ei osaa keskustella mun kanssa asioista esim."mitä tehtäis viikonloppuna?" vaan asiat vaan menee niinkun menee, mies elää ns.hetkessä ja tekee ne päätökset ns.muista välittämättä...

ei taida olla kaverissa ainesta uusperheen isäksi... ja mua surettaa, koska olen todella ihastunut tähän ihmiseen, mutta nuo edellämainitut asiat on aika painavia vaakakupissa...

mistä mä voin tietää muuttuuko tuo ihminen ikinä?

Kuulostaa siltä, että miehellä on paljon salattavaa. Vaikka raha-asiat olisivat erilliset, niin kyllä silti niistä yleensä suhteessa tiedetään. Veikkaan, että on ulosotossa tai makselee jotakin pahoinpitelykorvauksia tai elatusmaksuja.

[QUOTE="vieras";24730368]Kuulostaa siltä, että miehellä on paljon salattavaa. Vaikka raha-asiat olisivat erilliset, niin kyllä silti niistä yleensä suhteessa tiedetään. Veikkaan, että on ulosotossa tai makselee jotakin pahoinpitelykorvauksia tai elatusmaksuja.[/QUOTE]
Ja siis kaikkien muiden vikojen lisäksi, niin minusta ei voi harkita parisuhdetta. Tai ainakin pitää valmiiksi ajatella, että mies ei tule muuttumaan ja harkitsee, että kestääkö ollenkaan tuollaista elämää, että seurustelee ikuisen poikamiehen kanssa piintyneine kummallisine tapoineen.

[QUOTE="vieras";24730368]Kuulostaa siltä, että miehellä on paljon salattavaa. Vaikka raha-asiat olisivat erilliset, niin kyllä silti niistä yleensä suhteessa tiedetään. Veikkaan, että on ulosotossa tai makselee jotakin pahoinpitelykorvauksia tai elatusmaksuja.[/QUOTE]

mun tarkotus ei oo kuulostaa naiivilta idiootilta, mutta ei mies ole sen oloinen, että salaisi mitään... on vaan jotenkin niin "reviiritietoinen" ja pitää kynsin hampain kiinni yksityisyydestään... sen on sanonut mulle, et tuo raha-asia juontaa juurensa lapsuudesta, hänen vanhempansa ovat sitä kanssa joille raha-asiat on tabu. niistä ei hiiskuta kenellekään missään tilanteessa... mutta mistäs sitä tietää mitä siellä sitten kytee.. en vaan jotenkin usko..
mutta osta nyt sitten esim.asunto tuollaisen ihmisen kanssa..??
mä tuun kohta hulluks kun pähkään täällä...

Ei nyt välttämättä mitään erityistä salattavaa ole, mutta muuten kyllä stressavaa on elää suhteessa, jossa ei voi suunnitella mitään. Vallankäytöksi mnee, jos joudut aina olemaan se, joka suunnitelee että JOS ehkä tapahtuu jotain yhdessä niin et voi tehdä itsellesi mitään suunnitelmia. en suosittele vakavaa suhdetta. Varsinkin jos lapsia mukana.Kyllä onnellisessa parisuhteessa oetaan molmpien toiveet huomioon ja suunnitelmia tulevaisuuteen tehdään yhdessä.

Yleensä sellaisilla miehillä, joilla on jotakin päähänpinttymiä, on niitä muullakin elämän osa-alueilla ja yleensä vaan pahenevat, kun mies vanhenee. Asuntoa ei voi ostaa ihmisen kanssa, jonka raha-asioista ei ole tietoa. Se on selvä.

Hyväksyisikö mies sinulta sen, että sinä et suostuisi etukäteissuunnitelmiin, vaan eläisit niin, että oho, nytpä ei käykään, kun tuli muuta menoa. Tuskin.

En itse alottaisi suhdetta tuollaisen miehen kanssa. Jos haluat loppuikäsi vain seurustella ja asua eri osoitteissa eläen eri elämää niin sitten, muttei yhdessä elämisestä mitään tule. Ja kun mukana on lapset jotka tarvitsisivat pysyvyyttä, niin ei ole hyvä roolimalli.

Onko hyvä alku suhteelle, että odottaa heti alkuun toisen muuttuvan? Kenenkään naisen rakkaus ei miestä muuta paremmaksi, muutos lähtee aina ihmisestä itsestä.. yleensä jonkin tapahtumaketjun ansioita. Ja voihan muutos tapahtua "huonompaan" suuntaan myös. Ketään ei voi muuttaa, eikä kukaan ole täydellinen.

kuuntele nyt sydäntäsi...itsekkin epäilet että tuleeko hommasta mitään ja pahasti kyllä kuulostaa, että oikeaan suhteeseen ei tuosta miehestä ole sinun kanssasi. Tai tietysti jos tietoisesti päätät tyytyä huonoon suhteeseen niin sehän on sitten sun oma valintasi. Kyllä sä voit vielä löytää sellasen ihanan miehen, joka pystyy avoimuuteen ja jakamiseen sillä tavalla kun parisuhteessa kuuluukin. Älä haaskaa aikaasi suhteeseen jossa tekisit itsesi vaan onnettomaksi.

Uusimmat

Yhteistyössä