Voiko tämän mekon laittaa häihin ja jos voi niin minkälaiset kengät?

• Viestiketjun aloittaja a
  • Ensimmäinen viesti
juu
olinkohan ihan etiketistä poikkeava kun mulla oli serkun häissä lauantaina musta pitkä hihaton mekko ja huivi hartioilla ja häät alko klo 15.00. Noloa jos ei olisi saanutkaan olla pitkää mekkoa ...

e
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
olinkohan ihan etiketistä poikkeava kun mulla oli serkun häissä lauantaina musta pitkä hihaton mekko ja huivi hartioilla ja häät alko klo 15.00. Noloa jos ei olisi saanutkaan olla pitkää mekkoa ...
No ei olis ehkä saanut olla, mutta häät vissiin meni jo :D Oliko kenelläkään muulla pitkää mekkoa?

juu
Alkuperäinen kirjoittaja e:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
No ei olis ehkä saanut olla, mutta häät vissiin meni jo :D Oliko kenelläkään muulla pitkää mekkoa?
lyhyitä mekkoja oli paljon ja jotain kesämekko tyylisiä+jakku vanhemmilla naisilla. NOLOA! en tajunnut yhtään. Mutta en ole ikinä pitänyt lyhyitä mekkoja/hameita kamalien jalkojeni takia..

mm
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kamala kuva mutta onko tää parempi?

http://www.aijaa.com/v.php?i=6527987.jpg

Ja tietysti ilman noita mustia rintsikoita. Vai onko tuo jo ihan liian arkinen? Sit multa löytyis musta kotelomekko joka on kyllä todella nätti ja hyvänmallinen mutta ku se on musta :/

Minusta tää on paras vaihtoehto.Riippuu tietty mitä kangasta mekko on? Et onko arkinen vai juhlava? Tuohon kivat kengät, laukku ja ehkä huivi niin on hyvä. Eka mekko liian juhlava ja mustaa en kyllä häihin laittais, etenkään kesällä. Vika vaihtoehtokin ehkä menis jos asusteilla "tuunais".

iltapuku
hei taas ketjuun,

kiva että ootte jatkaneet juttua, nostelin yöllä ketjua.
tuo musta kotelomekko näyttäisi istuvan, ja tunnet olosi siinä hyväksi, se on mielestäni paras tähän mennessä.
pois lukien tuo kakkosvaihtoehto josta kysyit onko arkinen, kun ei siitä saa selvää niin en tiedä onko liian arkinen.

mustan jälkeen yksivärinen harmaa-kuva: näyttää trikoomekolta = jos, niin älä sitä nyt ainakaan laita :) on melkein jo arki-rantamekko-akselilta, siis minun mielestäni.

Musta kotelomekkosi on kuitenkin asiallisen juhlava verrattuna muihin.

Jos se toinen, epäselvä kuva, ei ole trikoota, niin voi olla ihan ok. Siitä saa asusteilla arkisuuden kyllä pois, jne.

Kesäaikaan sopii kyllä kaikki materiaalit (melkein ainakin) mutta kun tuo yksivärinen harmaa näyttää kuvassakin, että siinä oikein korostuu se trikoo - jos tästä nyt tajuaa mitä ajan takaa. Eli nyt halua jyrätä, joskushan se ei näy yhtään kauas, mitä kangasta mekko on, ja asusteet sitten tuovat lisänsä, esimerkiksi asusteiden kiilto voi olla hyvä lisä noissa tapauksissa .

Niin tuo "juu" nimimerkki = ei voi tietää millainen mekkosi oli...mutta tuo ap n pitkä mekko sillä tavalla juhlava malli_ siinä on erityisiä hörsellyksiä, kuin punaiselle matolle valmis-tyyliä.

että jos mekkosi on ollut aika yksinkertaista mallia niin varmaan ok. Asusteilla kyllä itse poistaisin sen pelätyn "kokomusta" efektin.

Itse olin kesähäissä, joissa yhdellä vieraalla oli melkein nilkkapituinen, alaosa vain, keveä, aika suurikuvioinen ja värikäs, kukkakuviota, aika vahvojakin värejä, mutta vaalealla pohjalla tms, kokonaan ilman mustaa jokatap.
se oli mielestäni juuri sopiva kesähäisin. Eikä tullut mieleen mtn uimarantaefektiä.

Mutta ei ole hyvä että tulee mielleyhtymiä jhn elloksen rantamekkoon, niin kuin tuosta ap n harmaasta "trikoo"? jutusta minulle tulee ainakin ...

jos mekon kantaja on kovin nuori, silloin on ok varmaan sellainenkin.

Mun mielestä se eka on aivan ihana, ja hei kuinka moni vieras on missään juhlassa pukeutunut just prikulleen etiketin mukaisesti?! Aika harva arvelisin, teistäkään... Miksi pitää aina pukeutua niin pirun pliisusti että häviää tapetin sekaan, tai tässä tapauksessa juhlapaikan koristeiden sekaan..

Miä
Alkuperäinen kirjoittaja sanokaas:
missäs sitä eka pukua sit VOI pitää, jos on HÄIHIN liian juhlava???
Iltapukua pidetään iltajuhlissa tai sellaisissa virallisissa päivällä pidettävissä tilaisuuksissa, jossa miehet pukeutuvat frakkiin. Eli ei tavallisissa häissä, ellei kutsukortissa lue "Juhlapuku".

Häävieras
Voiko tällaisen mekon laittaa talvihäihin? Onko liian räikeä ja viekö liikaa huomiota. Väri olisi tuosta kuvasta poiketen kirkkaan turkoosi. Pituus hieman polven alapuolelle. Materiaali satiini.

http://media.photobucket.com/image/vivien%20of%20holloway/NikitaSablier/Clothing/NikitaSablier-573edit.jpg

Yhteistyössä