Voiko synnytyksen käynnistystä pyytää?

• Viestiketjun aloittaja "Jaana"
  • Ensimmäinen viesti
"Jaana"
Viime viikolla lääkäri sanoi, että korkean verenpainene takia synnytys käynnistettävä tällä viikolla. Kuitenkin tällä viikolla sanoi, että aloitetaan verenpainelääkitys, jos tietty raja menee rikki ja synnytys voisi olla ensi tai sitä seuraavalla viikolla (viikot 38 ja 39). Nyt mittailen kolmesti päivässä verenpaineen, yritän olla liikkumatta ja pelkään jatkuvasti, että tietyllä aikavälillä tietyt raja-arvot menevät yli. Kaiken aikaa taustalla tietenkin suurimpana pelkona, että verenpaineen takia istukka ei toimi kunnolla ja vauva ei saa ruokaa ja happea.

Ensi viikolla oli lääkäriaika ja mietin, voiko raskaana oleva erikseen pyytää synnytyksen käynnistystä? Minusta tämä nykytilanne on tosi ahdistava. Alapaine liikkuu välillä 93-107 ja olen hieman hukassa, miten tämä vaikuttaa pienokaiseen.

Voi pyytää. Mutta en tosiaan suosittele jollei ole aivan pakko. Mulla käynnisteltiin neljä päivää (kokoajan iiiisoja supistuksia) mutta ei vaan mitään edistystä tapahtunut, eikä vauva lähtenyt syntymään. Syntyi viikon päästä käynnistys yrityksestä.

"aloittaja"
Voi pyytää. Mutta en tosiaan suosittele jollei ole aivan pakko. Mulla käynnisteltiin neljä päivää (kokoajan iiiisoja supistuksia) mutta ei vaan mitään edistystä tapahtunut, eikä vauva lähtenyt syntymään. Syntyi viikon päästä käynnistys yrityksestä.
Oliko kyseessä ensimmäinen lapsi? Kysyn, koska meille toinen tulossa ja ainakin jonkun huhun mukaan silloin käynnistys olisi helpompi.

[QUOTE="aloittaja";26580152]Oliko kyseessä ensimmäinen lapsi? Kysyn, koska meille toinen tulossa ja ainakin jonkun huhun mukaan silloin käynnistys olisi helpompi.[/QUOTE]

Kyseessä ei ollut ensimmäinen lapsi.

"vieras"
Melko samanlaisilla paineilla minulla käynnistettiin. Lisäksi todettiin valkuaista virtsassa. Käynnistys viikolla 38. Ei verenpainelääkitystä. Vajaa 2 viikkoa paineita ennen käynnistystä seurailtiin.

[QUOTE="aloittaja";26580032]Saanko kysyä, millä viikolla olet ja miten yritetty käynnistää?[/QUOTE]

38+3 ja oksitosiinitipalla (eilen ja tänään) ja aamulla puhkaistiin kalvot. Prkl kipeitä supistuksia tulee kun oon tipan päässä mutta ne ei tee mitään. Menee usko ja voimat.
Vauvan ison koon takia koitettu käynnistää.

Yhteistyössä