Voiko supistus tuntua ylävatsalla??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Se kipu on muuttunu nyt tosi viiltäväksi. Vähän aaltoilevaksi mutta ei katoa kokonaan ollenkaan vaan koko ajan se kipu tuntuu mutta välillä tulee sellaisia "huippuja" että tekisi mieli käpertyä lattialle ja itkeä :o
Eli on se yön aikana vähän muuttunut tuo kivun laatu :(
Vähän alavatsaakin särkee tai sitten tuo ylävatsa kipu vain säteilee tuonne alas asti.

Meepäs käymää uudelleen ja vaadit et tutkivat kunnolla.
Toisaalta noi kuullostaa jo ihan synnytys suppareilta,mut jos ovat jo noin kipeitä ni on jo kiirus sairalaan.

Alkuperäinen kirjoittaja killi:
Meepäs käymää uudelleen ja vaadit et tutkivat kunnolla.
Toisaalta noi kuullostaa jo ihan synnytys suppareilta,mut jos ovat jo noin kipeitä ni on jo kiirus sairalaan.

Kun tää kipu on ylhäällä niin lääkäri sanoi ettei kyse ole supistuksista.
Jotain muuta tää sit kai on.
Mut ilkeä vaiva kuitenkin. Jos tätä jatkuu sinne sektioon asti, muutaman viikon vielä, niin kyllä monta itkua tirautan ennen sitä :D

mistäs se lääkäri voi 100% varmaksi sanoa missä supparit tuntuu, käsittääkseni ne vaihtelee niin naisesta toiseen ja synnytyksestä toiseen. Voisko tosiaan olla synnytyssupistuksia ja ei tuntuis vaan alavatsassa niin paljoa kun sulla sektiota takana?

Alkuperäinen kirjoittaja yks:
mistäs se lääkäri voi 100% varmaksi sanoa missä supparit tuntuu, käsittääkseni ne vaihtelee niin naisesta toiseen ja synnytyksestä toiseen. Voisko tosiaan olla synnytyssupistuksia ja ei tuntuis vaan alavatsassa niin paljoa kun sulla sektiota takana?

Sanoin lääkärille että kun ei ole alakautta synnyttänyt niin kovasti tälläiset kovat kivut huolestuttaa kun en tiedä miten ja missä se supistus sitten tuntuu.
Lääkäri vaan katsoi suu auki minua ( siis oikeasti suu auki hämmästyneenä :D ) ja kysyi että "eikö sinulla ole menkkakipuja ollut".
Onhan minulla toki :)
Olin kuitenkin siinä vauvan sydän- ja supistuskäyrällä. Sitä lääkäri ei mitenkään kommentoinut, ehkä sen perusteella ajatteli ettei supistuksista ole kuitenkaan kyse?

Kuinka paljon te uskaltaisitte tässä tilanteessa lääkettä ottaa?
Siis kun eilen sanottiin että 1-2 panacodia voi päivässä ottaa tai sitten panadolia kipuihin.
Mutta nyt kun kipu on muuttanut muotoaan, ja tuntuu vähän alavatsallakin niin uskaltaisko sitä ottaa lääkettä helpottamaan vai pitäiskö olla ottamatta että tietää missä ja miten kipu tuntuu?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kuinka paljon te uskaltaisitte tässä tilanteessa lääkettä ottaa?
Siis kun eilen sanottiin että 1-2 panacodia voi päivässä ottaa tai sitten panadolia kipuihin.
Mutta nyt kun kipu on muuttanut muotoaan, ja tuntuu vähän alavatsallakin niin uskaltaisko sitä ottaa lääkettä helpottamaan vai pitäiskö olla ottamatta että tietää missä ja miten kipu tuntuu?

Parasetamoli-valmistetta voi ottaa korkeintaan yhteensä 4000mg/päivä. Panacodissa parasetamolia on 500mg/tabletti. Eli ota vaikka 1 Panacod-tabletti aamuin illoin ja sitten tarvittaessa lisää Panadolia.

Vatsa löysällä edelleen :/
Yök!

Lääkettä voi kuitenkin ottaa vaikka kipu onkin alavatsalla nyt? Ettei käy niin että kipu kovenee ( synnytys tulossa?? ) enkä huomaa sitä koska olen ottanut lääkettä?

Mulla oli suunnilleen samat viikot kun kävin polilla tarkastuksessa, käyriin ei piirtynyt supistuksia ja kätilö sanoi ettei mua supistele!
Mä sanoin että mitä helvetin kipuja nämä sitten ovat, no sitten ne alko piikittää mulle supistuksen estolääkettä, vaihtelevalla menestyksellä.
Että ihan suppareitakin noi voi sulla olla.

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Mulla oli suunnilleen samat viikot kun kävin polilla tarkastuksessa, käyriin ei piirtynyt supistuksia ja kätilö sanoi ettei mua supistele!
Mä sanoin että mitä helvetin kipuja nämä sitten ovat, no sitten ne alko piikittää mulle supistuksen estolääkettä, vaihtelevalla menestyksellä.
Että ihan suppareitakin noi voi sulla olla.

Nyt tuon myötä kun vatsa on toiminut tosi vilkkaasti on tuo ylävatsa kipu helpottunut mutta alavatsaa ja nivusia kyllä juimii ja päätä särkee. :/

Jouduitko sitten ihan sairaalaan saamaan tuota lääkitystä?

Onpas outoa etteivät viitsi edes ultrata eikä katsoa kohdunsuuta, ihme touhua kyllä siellä teillä. Kai noi kivut voi johtua mistä vain ja mistä sen tietää sitten mikä on vakavaa :/ Mulla tuli tästä viimisimmästä synnytystä edeltävänä päivänä ylävatsalle sellaisia viiltäviä kipuja ihan kuin olisi inhottava mahatauti tulossa. Olivat kai sitten supistuksia.
Mitä jos sulla on synnytys käynnistymässä, ei siinä kerkeä sektiopäivää odotella.

meneppäs takaisin.
noilla kivuilla minulla istujja irtoili hiljalleen ei paljon.vuoti sen verran että kohtutulehtui.

aina ultrataan kun käy kipujen takia.lääkäri tehnyt luultavammin hoitovirheen.

tuo mahanpinkeenä olo viittaa istukanirtoamiseen eikä siinä viikkoja odotelle vaan vain hetkiä kunnes on myöhästä.

Päivälevot piti ottaa.
Eilen oli tosiaan ylävatsalla tuota viiltelevää kipua. Ja ois tosiaan voinu ajatella että joku vatsatauti pukkaa päälle mutta ei tullut mitään kuitenkaan.
Nyt aamusta asti vatsa ollut sekaisin heti kun jotain syö. Ruoka kuitenkin maistuisi kunhan uskaltaisi syödä.
Nyt ei ylävatsaa enää viiltele mutta vatsa tietysti tuntuu epämiellyttävältä tuon löysyyden vuoksi ja alavatsaa juimii ikävästi. Voimat on aika vähissä kun ei tosiaan ole oikein mitään voinut syödä.
Ja huomenna koittaa arki lasten kanssa yksin kotona.

Mä neuvoisin kyllä th:na palaamaan noilla oireilla sinne synnärille tarkistukseen. Pienellä todennäköisyydellä on sama lääkäri enää kuvioissa.

Ei kuulosta normaalilta.

Mulla samanlaisia oireita. Toisaalta sappikivet todettu kauan sitten ja siitä tiedän, että kipu ainakin alkoi sappikohtauksella. Jostain syystä kivut tulevat muutaman tunnin kuluttua aina takaisin. Rv40 menossa, joten pelottaa, että joudun synnyttämään myös näiden kipujen kanssa...

Yhteistyössä