Voiko suhteen alussa kysyä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja missä vika
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Huspati Huta:
Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Naikkosia? En tykkää siitä sanasta, etenkin jos puhutaan itselle tuntemattomista naisista.

En muuten minäkään. Enkä edes tutuista puhuttaessa.

Ihan totta, mutta jos sentään tuntee, voi olla jotain mihin tämän naikkoseksi luokittelun perustaa.

Enkä ollut tämänkään tarkoitus loukata ketään. Minulle on neutraali sana.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kampaaja:
en jaksa vastata samanlailla kuin kaikki mutkin, haluisin vaan kysyä millä perusteella kampaajat on pintaliito-ihmisiä? Itse oon ennemmin varmaan luokiteltavissa hipiksi ulkonäköni ja elämäntapojeni puolesta, en tod. ole tyhjäpäinen, itseasiassa kuulun mensaan ystävieni ansiosta, ja irtosuhteita oon harrastanut viimeksi 6v sitten. Hilipatti-discoissa oon viimeks käynyt 3v sitten ja alkoholiakin juon n. kerran vuodessa.

Ehkä sun veli on yhtä ylimielinen, itseriittoinen ja ennakkoluuloinen kuin sä, sen takia kukaan ei kestä sitä. Toisaalt ethän voi tietää miten veljesi käyttäytyy näiden nisten seurassa, voihan olla että hän onkin painajaismainen poikaystäväehdokas, vaikka sun seurassa oliskin ns. kiva ja normaali.

Hei, en tarkoittanut nyt ammattia vaan sellaisia naishenkilöitä, joille ulkonäkö ja raha on se top2 asiaa elämässä. Miehellä pitää on riittävästi rahaa ja tarpeeksi hyvännäköinen.

Muille tässä samassa vastailen, että on ns. täysillä mukana sillä, että jo yli 30-v:na haluaisi perustaa perhettä tms. Ei ole hyökkimässä päälle. Sanotaan vain näin, että osaa ilmaista tunteensa (itse en ehkä niin hyvin). Osa keskustella asioista ja on avoin. Eikö silloin pitäisi olla hyvä ilmapiiri ja pystyä toisenkin avautumaan.

En tosiaan tiedä miten veljeni naikkosten kanssa käyttäytyy, se on totta.

Veljeni löytää seuraa mistä vain, ei vain baarista.

Mulla tämä pisti silmään. Jos heti antaa ymmärtää että nyt ollaan tosissaan, ehkäisy pois ja hän on valmis isäksi, jatkaa tunteiden kertomisella ja alettu tapailemaan alle 6 kk sitten niin mä juoksisin ja kovaa! Ja liika ällöromanttisuus miehillä... :x

Alkuperäinen kirjoittaja bb:
Alkuperäinen kirjoittaja kampaaja:
en jaksa vastata samanlailla kuin kaikki mutkin, haluisin vaan kysyä millä perusteella kampaajat on pintaliito-ihmisiä? Itse oon ennemmin varmaan luokiteltavissa hipiksi ulkonäköni ja elämäntapojeni puolesta, en tod. ole tyhjäpäinen, itseasiassa kuulun mensaan ystävieni ansiosta, ja irtosuhteita oon harrastanut viimeksi 6v sitten. Hilipatti-discoissa oon viimeks käynyt 3v sitten ja alkoholiakin juon n. kerran vuodessa.

Ehkä sun veli on yhtä ylimielinen, itseriittoinen ja ennakkoluuloinen kuin sä, sen takia kukaan ei kestä sitä. Toisaalt ethän voi tietää miten veljesi käyttäytyy näiden nisten seurassa, voihan olla että hän onkin painajaismainen poikaystäväehdokas, vaikka sun seurassa oliskin ns. kiva ja normaali.

Hei, en tarkoittanut nyt ammattia vaan sellaisia naishenkilöitä, joille ulkonäkö ja raha on se top2 asiaa elämässä. Miehellä pitää on riittävästi rahaa ja tarpeeksi hyvännäköinen.

Muille tässä samassa vastailen, että on ns. täysillä mukana sillä, että jo yli 30-v:na haluaisi perustaa perhettä tms. Ei ole hyökkimässä päälle. Sanotaan vain näin, että osaa ilmaista tunteensa (itse en ehkä niin hyvin). Osa keskustella asioista ja on avoin. Eikö silloin pitäisi olla hyvä ilmapiiri ja pystyä toisenkin avautumaan.

En tosiaan tiedä miten veljeni naikkosten kanssa käyttäytyy, se on totta.

Veljeni löytää seuraa mistä vain, ei vain baarista.

Mulla tämä pisti silmään. Jos heti antaa ymmärtää että nyt ollaan tosissaan, ehkäisy pois ja hän on valmis isäksi, jatkaa tunteiden kertomisella ja alettu tapailemaan alle 6 kk sitten niin mä juoksisin ja kovaa! Ja liika ällöromanttisuus miehillä... :x

Edelleen tarkoitan sitä, että on ainakin minulle kertonut, että ei ole naisille puhunut lapsista puhunut muuta kuin, että jossain vaihessa haluaisi itse lapsia toisin sanoen tulevaisuuden haaveissa perhe. Ei ole ollut viemässä kertään sormuskaupoille. On itsekin tullut varovaiseksi pettymysten kautta.

Tarkoitan nyt tuolla sitä, että pystyy sanomaan toiselle, että on tykästynyt (ei rakastunut). Ei kuulemma ole ainakaan koko repertuaaria elämästään kertonut.

Lisäksi useamman kuin yhden kerran on käynyt pidemmissä suhteissa (yli puoli vuotta) niin, että naiset ovat kyllä ottaneet oikeukseen käydä baareissa yksin ja kavereiden kanssa ja harrastaa mitä vaan, mutta jos veljeni olisi ollut lähdössä yksin tai kavereiden kanssa se ei sovi. Ikään kuin veljeni olisi pitänyt olla passissa kotona ja toteuttaa toisten toiveet.

Enkä puolustele mitenkään veljeäni. Kuten sanoin, en tiedä miten käyttäytyy naisten kanssa. Voi olla eri mitä kertaa. Yritän vain pohtia ja teiltä kysellä, missä tai mikä voisi mennä metsään.

Yritin sanoa ekassa viestissäni, että ei ilmoita, että on perhettä perustamassa vaan kertoo vaan, että toisesta välittää. Kuulemma tahtovat jo poskisuukkoa karttaa 2 viikon seurustelun jälkeen.

Tämä pisti silmääni. Mitä jos kyse ei ole niinkään luonteesta, vaan veljesi on esim. onneton sängyssä tai muuten tällä alalla jotenkin vastenmielinen. Siitä alueesta sinäkään tuskin tiedät mitään.

kiitos vastauksista tähän astisista. Tarkoitin sitä, että eikö kukaan pysty sanomaan suoraan, jos hakee vain mu...aa tai bileseuraa että ei ole vakituisemmasta suhteesta kiinnostunutkaan.

Minä olen 46v, vastuuntuntoinen aikuinen, pienen lapsen äiti.

Jos mä aloitan seurustelun niin mä aloitan sen vain ja ainoastaan tarkoituksella pidemmän päälle. Mutta koska mä olen se aikuinen, tiedän mitä maailma voi tuoda tullessaan ja että ensivaikutelma ei aina ole se oikea.

Se että mies parin viikon jälkeen kyselee suhteen tulevaisuudesta on totaalisen ennenaikaista ja äärimmäisen ahdistavaa.

Aikuisilla ihmisillä on jo omat "kotkotuksensa" eikä iästä huolimatta mihinkään ole kiire. Miksi siis tällaisia keskusteluja pitäisi edes käydä tuossa vaiheessa. Ei, minä en halua heti muuttaa yhteen, ei minä en halua riippakiveä jonka ainoa toive on löytää kumppani joka on aina läsnä.

Minä haluan kahden aikuisen ihmisen suhteen jossa molemmilla on riittävästi itsetuntoa katsella rauhassa.
Ei se suhteesta keskustelemattomuus aina tarkoita vain bileseuran tai muun lyhytaikaisen suhteen etsimistä vaan ihan rauhallista etenemistä.

kiitos vastauksista tähän astisista. Tarkoitin sitä, että eikö kukaan pysty sanomaan suoraan, jos hakee vain mu...aa tai bileseuraa että ei ole vakituisemmasta suhteesta kiinnostunutkaan.

Jos mä aloitan seurustelun niin mä aloitan sen vain ja ainoastaan tarkoituksella pidemmän päälle. Mutta koska mä olen se aikuinen, tiedän mitä maailma voi tuoda tullessaan ja että ensivaikutelma ei aina ole se oikea.

Se että mies parin viikon jälkeen kyselee suhteen tulevaisuudesta on totaalisen ennenaikaista ja äärimmäisen ahdistavaa.

Aikuisilla ihmisillä on jo omat "kotkotuksensa" eikä iästä huolimatta mihinkään ole kiire. Miksi siis tällaisia keskusteluja pitäisi edes käydä tuossa vaiheessa. Ei, minä en halua heti muuttaa yhteen, ei minä en halua riippakiveä jonka ainoa toive on löytää kumppani joka on aina läsnä.

Minä haluan kahden aikuisen ihmisen suhteen jossa molemmilla on riittävästi itsetuntoa katsella rauhassa.
Ei se suhteesta keskustelemattomuus aina tarkoita vain bileseuran tai muun lyhytaikaisen suhteen etsimistä vaan ihan rauhallista etenemistä.

Alkuperäinen kirjoittaja missä vika:
voiko suhteen alussa kysyä, että mitä odotat, toivot tältä suhteelta tai elämältä yleensä?

Veljesi kuulostaa ihanalta mieheltä! :)

Mun mielestä suhteen alussa tai ennemminkin ennen suhteen aloittamista voi ja pitääkin kysyä, mitä odotat elämältä ja parisuhteilta. Siinähän se selviää, haluaako vakavampaa vai "vain kokeilla" vai mitä. Ihme naisia, jos tällaiset kysymykset ahistaa. Mun mielestä on ihan luonnollista, että haluaa tietää ennen minkään aloittamista, että mitkä on pelisäännöt ja miten haluaa niitten kehittyvän.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

36 v sinkku, ei lapsia ja allekirjoitan täysin tämän

Alkuperäinen kirjoittaja FionaFauna:
voiko suhteen alussa kysyä, että mitä odotat, toivot tältä suhteelta tai elämältä yleensä?

Mun mielestä suhteen alussa tai ennemminkin ennen suhteen aloittamista voi ja pitääkin kysyä, mitä odotat elämältä ja parisuhteilta. Siinähän se selviää, haluaako vakavampaa vai "vain kokeilla" vai mitä. Ihme naisia, jos tällaiset kysymykset ahistaa. Mun mielestä on ihan luonnollista, että haluaa tietää ennen minkään aloittamista, että mitkä on pelisäännöt ja miten haluaa niitten kehittyvän.

Mutta mistä sen tietää, miten haluaa suhteen kehittyvän, kun ei vielä tunneta? Minusta se on vähän sama, kuin se, että pikkutyttö ja miksei isompikin haaveilee prinsessahäistä viimeistä piirtoa myöten, ainoa mikä puuttuu on se sulhanen, eli häät pitää saada semmoiset ja semmoiset, joten miehen on sovittava muottiin.

Alkuperäinen kirjoittaja hmh:
Eksäni on valitellut myös sitä, että naiset nykyään hakevat lähinnä panoseuraa vakavan ja todellisen seurustelusuhteen sijaan. Eli sekin nykyajan trendi vaikuttanee. Harmillista, koska eksäni on oikeasti ihan symppis jätkä.

miks se on exä?

Alkaa ahdistaa, jos toinen on heti kauhean vakavissaan ja suunnittelee yhteistä tulevaisuutta, jos ei itse ole ihan niin valmis tekemään suuria päätöksiä heti.
Eli pitäis edetä pikkuhiljaa ja tutustua kunnolla ennen kuin alkaa miettimään vakavasti yhteistä tulevaisuutta.

Olen huomannut valitettavasti muutaman tutun miehen kohdalla, että kunnolliset miehet ja vastuuntuntoiset eivät kiinnosta naisia. Pitää vissiin olla hieman renttu tai jotain vikaa että on jännittävä ja kiinnostava. Mutta siis kunnollinen ja luotettava ei ole sama kuin tylsä!

Tuli tuosta ap:n alotusviestistä mieleen, kun mainitsit että veljesi haluaa alussa jo tietää millaisia toiveita on tulevaisuudelle, että saattaa sitä haluta tietää moni muukin.

Kun olin ekaa kertaa ollut sängyssä nykyisen mieheni kanssa kysyin rakastelun jälkeen, että mitäs jos sattuisin tulemaan tästä raskaaksi? Olisi voinut luulla, että kysymys olisi antanut melkoset lähtövauhdit parikymppiselle miehen alulle, mutta ei. Täällä se on edelleen melkein 20v ja kaksi lasta myöhemmin. Jos se suhde on sujuakseen, niin ei silloin aina ole väliä missä vaiheessa niitä asioita keskustellaan. Joskus vaan se alkaa heti vakavammin, joskus taas menee pitkänkin aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Pitäähän elämänarvoista ja toiveista puhua, esim. haluaako lapsia joskus jonkun kanssa.

Tätä juuri tarkoitin. Ei sitä, että veljeni tivaisi, että koska mennään naimisiin ja kuinka monta lasta. Ylipäätään vaan esim. haluaako perustaa ikuna koskaan perhettä.

Ja tästä asiasta sivuun olen itse miettinyt monesti tuota mistä yksi vastaaja kirjoitti, että monet naiset kuvittelee itselleen se unelmiensa häät, mutta tosiaan se mies puuttuu. Mutta sitten alkaa monesti lista siitä, mitä kaikkea sen miehen pitäis olla. Näitä näkyy omassa lähipiirissäkin. Ei meinaa sitten löytyä sitä sopivaa, kun on kiinni siitä miten toinen kampaa tukkansa tai mihin jättää sukkansa tai millä autolla autolla ajaa tai syökö näkkileipää ilman, että on lautanen alla. Siis miehen pitäisi olla jopa epätäydellisen täydellinen, mutta nainen itse saa sitten olla mitä vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja FionaFauna:

Mutta mistä sen tietää, miten haluaa suhteen kehittyvän, kun ei vielä tunneta? Minusta se on vähän sama, kuin se, että pikkutyttö ja miksei isompikin haaveilee prinsessahäistä viimeistä piirtoa myöten, ainoa mikä puuttuu on se sulhanen, eli häät pitää saada semmoiset ja semmoiset, joten miehen on sovittava muottiin.

Itse tarkoitin sellaista keskustelua, jossa tulee ilmi pääpiirteissään elämän arvot ja mitä toivoo suhteiltaan. Eihän sitä tiedä, mitä tulevaisuus pitää sisällään juuri tämän suhteen kanssa. Sen sijaan sen kyllä tietää, haluaako vain leikkiä vai asettua aloilleen.

Yhteistyössä