Voiko suhteen alussa kysyä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja missä vika
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

missä vika

Vieras
että mitä odotat, toivot tältä suhteelta tai elämältä yleensä?

Siis ihan ekoina viikkoina. Tätä mietin, kun veljeni on nyt monta kertaa jätetty syillä ahdistaa, haluan omaa aikaa tms. ilman, että naisosapuoli olisi halunnut sen enempää selvittää syytä. Suhteet ovat kestäneet 1-2 kk ja veljeni on ollut heti alusta lähtien ns. täysillä mukana. On tunteellinen ihminen. Mietin vain, että tuntuu pahalta kuunnella, kun aina löytää jonkun ja sitten joutuun pettymään niin nopeasti. Vanhin "seurustelu"kumppaneista kun oli omaa ikää (yli 30), niin luulisi olevan jo jkl vastuuntuntoa ja kykyä puhua tunteistaan ja tulevaisuuden odotuksistaan tms. Mä en vois kuvitella jättäväni jotakuta antamalla vaan syyn, että ei nyt nappaa tai ahdistaa. Veljeni on oikeasti ihan järkevä ihminen, joka ei elä pilvilinnoissa, on rakastava ilman suurempaa päällekäyvyyttä, pystyy bilettämään, mutta viettämään yhtä lailla koti-iltaa. Mistään "pintaliitoihmisistä" ei välitä, kun ei jaksa kuunnella sitä kampaaja-jalkahoitaja-mun bemari -yms. läppää. Eikä tietty mikään enkeli ole, vikansa hänessäkin, mutta kuitenkaan ole ollut painostamassa mihinkään kihloihin tai puhunut heti, että yhteiseen asuntoon ja lapsia.

Viimeksi mainittu seurustelukumppani oli vielä yh, joten luulisi äitiyden myötä tulleen jkl vastuuntuntoa tms., että pystyisi avautumaan eikä tekstiviestillä ilmoittamaan, että tää oli tässä. Missä mättää?

Musta se on turhaa ja/tai ennenaikaista.

Mistä kukaan osaa sanoa pari kuukaudenkaan jälkeen mikä on suunnitelma? Ei siinä ajassa opi toista tuntemaan, pelkkään alkuhuumaan ei voi turvautua (jos nyt ei ole vanhoja iätajat tunteneita lapsuudenkavereita).

ei sitä kukaan voi tietää mitä suhteista tulee ihan alussa.. se jää nähtäväksi miten se kehittyy ja millanen ihminen oikeasti on kun sen oppii paremmin tuntemaan.

Elämästä voi kysyä, kertoohan se jotain panostaako uraan, tykkääkö mökkeilystä, onko oma ulkonäkö tärkeä tms =) Nehän on niitä mistä pitääkin puhua.

Mutta suhteesta... ei ehkä ihan heti alkuun.

kiitos vastauksista tähän astisista. Tarkoitin sitä, että eikö kukaan pysty sanomaan suoraan, jos hakee vain mu...aa tai bileseuraa että ei ole vakituisemmasta suhteesta kiinnostunutkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kiitos vastauksista tähän astisista. Tarkoitin sitä, että eikö kukaan pysty sanomaan suoraan, jos hakee vain mu...aa tai bileseuraa että ei ole vakituisemmasta suhteesta kiinnostunutkaan.

harvemmin sitä suoraan sanotaan.

Kun me tavattiin eksän kanssa, oli asia heti alkutunneilta selvitetty. Siis se, että jos siitä pöydästä yhdessä lähdetään niin se sit on kanssa vakavaa.

Miksei mieskin voisi tehdä niin et toteaa jo aluksi et ei mitään satunnaissuhteita, kiitos.

Mä oon kyl sitä mieltä, et tuo keskustelu juurikin kuuluu alku seurusteluun.. siis se että onko hakemassa vain keskustelukumppania vain ihan elämänkumppania!
Kyl me ainakin mieheni kanssa kävimme heti keskustelun elämän arvoista ja odotuksista sekä toiveista seurustelumme suhteen (tai kävimme nämä keskustelut jo ennen kuin aloimme seurustelemaan).

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Moni aloittaa ihan bileseurameningillä ja siitä kehittyy sitten jotain jos on kehittyäkseen. Turhaa se on taas heti olla vakavalla mielellä liikenteessä, tulee vaan turhia paineita.

Kirjoitat, että veljesi on suhteissa heti täysillä mukana ja on tunteellinen ihminen. Mitä tarkoitat tuolla tunteellisuudella? Ehkä ne naiset eivät ole uskaltaneet kasvotusten kertoa suhteen päättymisestä jos heistä on tuntunut, että veljesi "luhistuu" siihen paikkaan, tai alkaa riehumaan. Mitä tuo tunteellisuus tässä tapauksessa onkaan.

Eksäni on valitellut myös sitä, että naiset nykyään hakevat lähinnä panoseuraa vakavan ja todellisen seurustelusuhteen sijaan. Eli sekin nykyajan trendi vaikuttanee. Harmillista, koska eksäni on oikeasti ihan symppis jätkä.

Mistä veljesi etsii naisseuraa? Ystävieni miehenetsintäprojekteja seuranneena voisin antaa vinkin, että unohtaa baarit vähäksi aikaa ja keskittyy etsimään seuraa jostain muualta: harrastuksista, lavatansseista, netistä, ruokakaupassa jne.

en jaksa vastata samanlailla kuin kaikki mutkin, haluisin vaan kysyä millä perusteella kampaajat on pintaliito-ihmisiä? Itse oon ennemmin varmaan luokiteltavissa hipiksi ulkonäköni ja elämäntapojeni puolesta, en tod. ole tyhjäpäinen, itseasiassa kuulun mensaan ystävieni ansiosta, ja irtosuhteita oon harrastanut viimeksi 6v sitten. Hilipatti-discoissa oon viimeks käynyt 3v sitten ja alkoholiakin juon n. kerran vuodessa.

Ehkä sun veli on yhtä ylimielinen, itseriittoinen ja ennakkoluuloinen kuin sä, sen takia kukaan ei kestä sitä. Toisaalt ethän voi tietää miten veljesi käyttäytyy näiden nisten seurassa, voihan olla että hän onkin painajaismainen poikaystäväehdokas, vaikka sun seurassa oliskin ns. kiva ja normaali.

Voisiko olla niin, että veljesi on vähän liiankin täysillä mukana heti alusta pitäen? Naiset säikähtävät ja vetäytyvät, ajattelevat että "ei h***etti, tuo menee seuraavalla tapaamisella jo sormuskauppaan ja on muuttamassa mun luokse!" Painostusta vähemmälle, ja alkuun sellaista tavallista tapailua silloin tällöin. Siitä se suhde sitten pikkuhiljaa syvenee, jos on syventyäkseen.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Voisiko olla niin, että veljesi on vähän liiankin täysillä mukana heti alusta pitäen? Naiset säikähtävät ja vetäytyvät, ajattelevat että "ei h***etti, tuo menee seuraavalla tapaamisella jo sormuskauppaan ja on muuttamassa mun luokse!" Painostusta vähemmälle, ja alkuun sellaista tavallista tapailua silloin tällöin. Siitä se suhde sitten pikkuhiljaa syvenee, jos on syventyäkseen.

Tuota mäki ekana mietin. Ja sinä ap et kuitenkaan voi tietää, minkälainen se veljesi on parisuhteessa kahden kesken. Vaikka hän omasta mielestäsi on ok, voi toisen mielikuva olla täysin erilainen.

Alkuperäinen kirjoittaja kampaaja:
en jaksa vastata samanlailla kuin kaikki mutkin, haluisin vaan kysyä millä perusteella kampaajat on pintaliito-ihmisiä? Itse oon ennemmin varmaan luokiteltavissa hipiksi ulkonäköni ja elämäntapojeni puolesta, en tod. ole tyhjäpäinen, itseasiassa kuulun mensaan ystävieni ansiosta, ja irtosuhteita oon harrastanut viimeksi 6v sitten. Hilipatti-discoissa oon viimeks käynyt 3v sitten ja alkoholiakin juon n. kerran vuodessa.

Ehkä sun veli on yhtä ylimielinen, itseriittoinen ja ennakkoluuloinen kuin sä, sen takia kukaan ei kestä sitä. Toisaalt ethän voi tietää miten veljesi käyttäytyy näiden nisten seurassa, voihan olla että hän onkin painajaismainen poikaystäväehdokas, vaikka sun seurassa oliskin ns. kiva ja normaali.

Hei, en tarkoittanut nyt ammattia vaan sellaisia naishenkilöitä, joille ulkonäkö ja raha on se top2 asiaa elämässä. Miehellä pitää on riittävästi rahaa ja tarpeeksi hyvännäköinen.

Muille tässä samassa vastailen, että on ns. täysillä mukana sillä, että jo yli 30-v:na haluaisi perustaa perhettä tms. Ei ole hyökkimässä päälle. Sanotaan vain näin, että osaa ilmaista tunteensa (itse en ehkä niin hyvin). Osa keskustella asioista ja on avoin. Eikö silloin pitäisi olla hyvä ilmapiiri ja pystyä toisenkin avautumaan.

En tosiaan tiedä miten veljeni naikkosten kanssa käyttäytyy, se on totta.

Veljeni löytää seuraa mistä vain, ei vain baarista.

Moni voi pistää jarrua päälle siinä vaiheessa, kun toinen alkaa heti suhteen alkumetreillä puhua tunteistaan. Monilla kun on se mielikuva, että ihmisessä on jotain vikaa, kun alkaa heti avautumaan ja puhumaan perheen perustamisesta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Moni voi pistää jarrua päälle siinä vaiheessa, kun toinen alkaa heti suhteen alkumetreillä puhua tunteistaan. Monilla kun on se mielikuva, että ihmisessä on jotain vikaa, kun alkaa heti avautumaan ja puhumaan perheen perustamisesta.

Yritin sanoa ekassa viestissäni, että ei ilmoita, että on perhettä perustamassa vaan kertoo vaan, että toisesta välittää. Kuulemma tahtovat jo poskisuukkoa karttaa 2 viikon seurustelun jälkeen.

Tarkoitin sitä, että voiko toiselta varovasti kysellä, että oletko oikeasti liikkeellä vai haluatko vain pitää hauskaa. Sitten tietäisi toinenkin, ettei niin vakavasti ota, jos toinkin hakeaa vain seksiseuraa tms.

Veljeni on sitä paitsi hyvännäköinen, että monesti vetääkin magneetin lailla näitä "pintaliito"naisia.

Liika romanttisuus ja hempeily miehen taholta suhteen alussa voi olla vähän pelottavaakin. Itsekin joskus hetken tapailin miestä, joka jo heti toisella tapaamisella alkoi vähän liikaa avautumaan ja sitten se hänen " ihastunut katseensa"... Yäk, yäk..

Yhteistyössä