Voiko suhde selvitä pettämisestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Petin miestäni suutelemalla humalassa toisen miehen kanssa. Tunnustin teon ja kadun syvästi. Nyt mietimme, miten eteenpäin.. Voiko suhde vielä toipua, kun luottamus on mennyt? Meillä on lapsia ja yhdessä yli kymmenen vuotta. Meillä oli mennyt huonosti jo jonkun aikaa (ruuhkavuodet, jatkuvaa riitelyä..), mutta nyt keskusteltuamne olemme molemmat sitä mieltä, että haluaisimme silti säilyttää suhteemme ja perheemme. Onko kellään kokemusta, miten tällaisesta selviää?

Kyllä voi. Ilmeisesti teidän täytyy alkaa panostaa yhteiseen aikaan ja aloittaa puhtaalta pöydältä uudestaan. Itse olen selvinnyt vastaavanlaisesta tilanteesta ja yhdessä ollaan oltu 22vuotta.

Ei tuo nyt niin iso pettäminen ollut kun vain suutelitte ettekä sekstailleet mutta kyllähän tuokin voi jotenkin luottamiseen vaikuttaa tai toinen osapuoli sitä miettiä.

Ni suuteleminen ei nyt ole kovin paha, jos ei ala toistumaan ja toistumaan. Liitto voi jatkua pettämisen jälkeen, kuten meilläkin. Mutta se jättää kyllä jälkensä. Täydellinen luottamus ei ikinä palaa. Sitten tulee, ainakin itselleni tulee, sellaisia ahdistuskausia, vaikka toinen ei oo tehnyt mitään. Niin menneet alkaa vaivaamaan. Ja pelko että jos toinen tekee sen uudestaan.

Tuollainen yksittäinen kännipusu ei mielestäni ole kovin vakava juttu.. Joten miksipä siitä ei voisi toipua. Enemmän mä miettisin teidän suhteen tilaa muuten, onko mahdollista vielä kääntää kurssia ja päästä eroon jatkuvista riidoista jne.