Voiko sodassa olla puolueeton?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja k1ltt1m1es
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

k1ltt1m1es

Uusi jäsen
10.10.2023
6
2
3
36
Jotkut sanovat että ei voi, jos ei esimerkiksi ole Ukrainan eikä Venäjän puolella, niin silloin on jotenkin automaattisesti Venäjän puolella. Mutta kun en ole. Olen mielestäni puolueeton, mutta onko tämä käytännössä mahdollista?

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Jotkut sanovat että ei voi, jos ei esimerkiksi ole Ukrainan eikä Venäjän puolella, niin silloin on jotenkin automaattisesti Venäjän puolella. Mutta kun en ole. Olen mielestäni puolueeton, mutta onko tämä käytännössä mahdollista?
Ei voi olla ja niiden parin viestin perusteella, joita olen sinulta nähnyt, et ole todellakaan puolueeton. Jos sota syntyisi tyhjästä, voisi olla puolueeton. Mutta kun sota syntyy aina siitä, että joku hyökkää jonkun toisen kimppuun, on aina selvillä syypää. Sen jälkeen valinnaksi jää ainoastaan se hyväksyykö toisten kimppuun hyökkäämisen vai eikö hyväksy. Puolueeton ei voi olla. Ei voi sanoa, että ei hyväksy, mutta hyväksyy. Tai että hyväksyy, mutta ei hyväksy. Se on joko/tai.

Voi helposti jos ei ole oman kansan puolustaminen kyseessä.
Minäkin koen tuskaa sekä ukrainalaisten että venäläisten kansalaisten puolesta.
Kansalaiset ovat päättäjien uhreja.

Sekin on kyseenalaista että jos Usa/Nato alkaa sotimaan täällä suomen kansalaisia hyväksikäyttäen kuten ukrainassa, niin onhan sekin melkoinen vääryys suomen kansalaisia kohtaan.

Yhteistyössä