voiko sisäkissat vilustua ulkoilmasta?

Levoton Strutsi

Aktiivinen jäsen
23.11.2006
4 891
0
36
Nuo meidän kisut kun on pääsääntöisesti sisällä. Kesällä viihtyivät melkeinpä koko päivän ulkona lämpöisessä. Mutta nyt kun ilmat ovat kylmenneet,niin maukuvat kyllä pihalle. Ja kun vien neidit pihalle niin eipä mene kauaa kun ulkoolta jo huudellaan sisälle.

Mietinkin että onko ne vaan niin fiinejä, peppu paleltuu tuolla istuskellessa,
vai voiko niillä olla kylmä? :whistle:

Kyllä kissaa pitää totutella joka talvi uudestaan siihen kylmyyteen, ihan kuin 2viikon ikäistä vauvaa. Tosin vauvan opetat kerran, mutta kissa vaatii kyl sen totuttelun joka talvi uudestaan. Meille ku tuli kissat syksyllä, niin kyllä sitä ensimmäistä talvea opeteltiin! Lumi oli kylmää, pienoinen jopa ihan tärisi, mutta ajan kanssa totutettiin pitempään ja pitempää aikaan. Mutta ei niitä kauaa voi talvella siellä pitää, kyllä sisäkissa on aina sisäkissa =)

Meidän katti ravaa parvekkeen ja sisätilojen väliä kanssa jatkuvasti.. Turkki pörrössä sitten tassujaan nostelee siellä viileessä, mutta aina sinne vaan on päästävä uudelleen :D

Kissa on viime aikoina taas aivastellut jatkuvasti, eli voihan se olla että jonkin sortin vilustumista on voinut tapahtuakin.. voi parkaa :/

nuo on nyt selkeesti vähentäneet itse tuota ulkonaolo aikaa, mut jännä kun sinne pääsystä pitää pitää niin hirveä naukumiskonsertti ja sit ollaanki jo suht nopeesti valmiita tulemaan takas sisälle :kieh:
Olen nyt pitänyt ilmasta riippuen 15 minuutista 2 tuntiin. Aika hyvä mittari on välillä käydä avaamassa terassin ovea, kyllä ne sieltä juoksee sisällepäin jos ovat valmiita :D

Enempi varoisin silmätulehduksia kuin kylmyyttä. Eli tuulen tuiverrus on pahempi kuin pakkanen. Kylmänsiedon pystyy kissa itse vähän säätelemään, just tolleen ku sanoit, että ravaa edes takas. Mut viima aiheuttaa silmätulehdusta herkästi, ja siinä onkin sellanen pahainen että sitä en toivo kelleen!! Tulee yhdestä tulehduksesta jatkuva kierre, ja kaikki eläinystäväthän tiedämme mitä eläinlääkärikulut maksavat!

Yhteistyössä