Voiko silmään tulla näppy? (siis ihan siihen silmämunaan)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelijä

Vieras
Miehellä alkoi eilen kutittamaan silmää ja vuosi vettä koko päivän. Tänä aamuna silmä kutisi edelleen ja mies alkoi katsomaan silmäänsä tarkemmin. Löysi näpyn ihan siitä silmän pinnalta. Ensin luuli roskaksi mutta kun tarkemmin katsoi niin se on jonkunlainen näppy. Myös minä näen sen; näppy on ehkä noin parin neulanpään kokoinen, hieman kohollaan oleva.
Mikä ihme tuollainen on? :O

Öö no jos nyt ei ihan noin radikaalisti heti ajatella... Olisko haava vaan? Kun noin äkkiä puhkesi... Kandee mennä näyttään kuiteski. Omalla miehellä oli haava silmässä, antibioottirasvaa viikon verran ja parani sillä...

Minäkin mietin että olisiko silmän pintaan tullut joku naarmu tai vastaava. Yritin googlettaakin ja huomasin että muillakin sellaisia ollut mutta en oikein löytänyt vastausta mitä tuo voisi olla.

mulla oli sellanen näppy ja se leikattiin pois!kuulemma oli saattanu joku osua siihen silmään ja sen takia kasvoi.Ei siitä mitään haittaa ollu,mut rumahan se oli.

Mies on kuljetusalalla ja ajaa siis autoa useamman tunnin aina putkeen joten siksikin olisi hyvä että tuon saisi hoidettua. Mukava ja turvallinen varmaan ajaa autoa kun silmä vuotaa vettä ja kirvelee. Pitänee ottaa lääkäriin yhteyttä jos ei tuosta parane.

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelijä :
Mies on kuljetusalalla ja ajaa siis autoa useamman tunnin aina putkeen joten siksikin olisi hyvä että tuon saisi hoidettua. Mukava ja turvallinen varmaan ajaa autoa kun silmä vuotaa vettä ja kirvelee. Pitänee ottaa lääkäriin yhteyttä jos ei tuosta parane.

Kyllä kaikki silmähommat kannattaa näyttää pikimmiten lääkärille. Näkökyky on aika tärkeä juttu. Saa asianmukaisen hoidon heti ettei kerkiä pahemmaksi.

Mulle tuli silmämunaan, siis ihan siihen "sinisen" osan viereen vaalea kohollaan oleva näppy joka tosin ei vaivannut mitenkään. Jossakin valossa näkyi tosi hyvin ja aina esim. meikatessa siihen kyllä kiinnitti huomiota. On kyllä pysynyt samankokoisena koko ajan, n. nuppineulanpään kokoinen. Kävin näyttämässä sitä silmälääkärillä kun alkoi pelottamaan mikä ihme se on ... se oli vaaraton jonkinlainen "nestekysta" - en muista sitä virallista nimeä mutta niitä kuulemma voi tulla yhtäkkiä ja joskus ovat niin isoja että pitää leikata pois. Tämä mun on niin pieni ettei sille tarvitse tehdä mitään, eikä se vaivaa muutenkaan mitenkään ... paitsi kyllähän sen näkee kun tarkkaan katsoo.

Kannattaa silti käydä silmälääkärissä, jo ihan oman mielenrauhankin takia :)

Yhteistyössä