Voiko sillejä syödä raskaana ollessa huoletta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei nyt ihan mielin määrin, koska niissä on suolaa melkolailla runsaasti. Savustettuja kaloja olen raskausaikana syönyt, mutta sillai tarkkana kannattaa olla että katsoo valmistuspäivät tarkasti ja säilyttää niin ettei kylmäketju katkea. Enkä itse söisi pitkään pöydässä ollutta kalaa, salaatteja jne...

No ainakin kylmäsavulohi kuuluu ohjeiden mukaan vältettävien listalle, samoin kuin tyhjiöpakatut savukalat, niissä on olemassa listeriariski. Kai melkein joka joulu jonkun valmistajan tuotteista listeriaa löydykin, jokainen tietty tekee miten parhaaksi näkee, mutta itse en söisi raskaana ollessa.

Alkuperäinen kirjoittaja manta76:
En suosittele. Ite söin raskausaikana peukalonkynnen kokosen palan silliä ja jumankekka et olin turvoksissa kolme päivää. :/

Minua ei turvotukset niinkään haittaa ( :D) vaan pelkästään tuo listeria. Harmi, kun kaikki kalat jää jouluna syömättä mutta onpahan kuitenkin kinkkua...=/

Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
No sehän on ihmisestä kiinni, että mistä se huoli tulee. Minä syön edellä mainittuja ruokia HUOLETTA, mutta voihan niistä jollekulle huoliakin tulla.

Juu, huomasin kyllä jo kesäisistä keskusteluista, että sinusta kiellettyjä ruoka-aineita välttävät ovat hysteerisiä hörhöjä jne.
Siltikään et edes tiennyt, että mikä listeria on ja mitä se voi aiheuttaa.
En ymmärrä, että miksi ottaa turhia riskejä, jos voi välttää. Varsinkin kun sullakin viikkoja noin paljon niin luulisi, että jaksaisit pari viikkoa odottaa...
Tosin suhtaudut muutenkin niin huolettomasti, etten ihmettelisi yhtään vaikka saisit vammaisenkin lapsen...:(

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
No sehän on ihmisestä kiinni, että mistä se huoli tulee. Minä syön edellä mainittuja ruokia HUOLETTA, mutta voihan niistä jollekulle huoliakin tulla.

Juu, huomasin kyllä jo kesäisistä keskusteluista, että sinusta kiellettyjä ruoka-aineita välttävät ovat hysteerisiä hörhöjä jne.
En ymmärrä, että miksi ottaa turhia riskejä, jos voi välttää. Varsinkin kun sullakin viikkoja noin paljon niin luulisi, että jaksaisit pari viikkoa odottaa...
Tosin suhtaudut muutenkin niin huolettomasti, etten ihmettelisi yhtään vaikka saisit vammaisenkin lapsen...:(

Tuo on asiatonta! Ei kaikki vaan ole semmoisia hössöttäjiä. Raskaana ollessa ei tartte elää mitään ihme suojattua elämää. Terveet lapset tulee vähällä stressillä. Samoin imetys onnistuu kun asiaa pitää luonnollisena eikä joka kohdassa mieti, mitähän nyt tapahtuu

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Eli sinä kuulut niihin, joille siitä tulee huolia, minulle tulee ihan muista asioita huolia kuin ruoasta, esim. turhasta stressistä :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Tuo on asiatonta! Ei kaikki vaan ole semmoisia hössöttäjiä. Raskaana ollessa ei tartte elää mitään ihme suojattua elämää. Terveet lapset tulee vähällä stressillä. Samoin imetys onnistuu kun asiaa pitää luonnollisena eikä joka kohdassa mieti, mitähän nyt tapahtuu

Mimmoisia hössöttäjiä?
Itse olen värjännyt hiuksia, syönyt maksaa, pellavansiemeniä yms, mutta en ymmärrä että miksi kukaan haluaa ottaa riskiä, jonka seurauksena vauva voi kuolla. Siis ruoan takia. Tosin tämä Katjahan vetää alkoholiakin eikä sillekään ole turvallisia rajoja. Sellaista en ymmärrä, enkä tuollaista mustavalkoisuuttakaan. Voi elää normaalia elämää, mutta miksi ottaa nimenomaan turhia riskejä?

Yhteistyössä