Voiko sikiön potkun tuntea ulkoa jo viikolla 20?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vierailija :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vierailija :)

Vieras
Odotan esikoista ja liikkeitä olen tuntenut noin viikolta 17. Tunnen liikkeet nykyisin päivittäin, ja ainakin ultran perusteella kyseessä on vilkas tenava. Eilen illalla olin tuntevinani ensimmäisiä varsinaisia potkuja ja pyysin puolisoa kokeilemaan kädellä vatsaani. Hän tunsi potkun (joka oli tietenkin hyvin nopeasti ohi) samaan aikaan kuin minäkin olin tuntevinani. Onko tämä mahdollista jo näin aikaisessa vaiheessa, vai olemmeko molemmat luulotautisia? :D

(Neuvolan oppaan mukaan muut voivat havaita liikkeet vasta viikolla 28.)

Voi tuntea. Mulla toinen raskaus ja rv 15 ja risat olen liikkeet tuntenut. Rv 17+ tuntunut ulkoa päin. Vilkas on tosiaankin, kuten myös ensimmäinen. Istukka on takaseinässä.

Riippuu myös sun painosta. Jos on paljo rasvaa mahassa, tuskin tuntuu noin aikaisin. Jos taas olet hoikkarakenteinen ja istukka takaseinässä, niin hyvin voi tuntua.

jos olet hoikka niin varmasti, meillä mies tunsi ja myös näki potkut jo 19 viikolla. itse tunsin jo paljon aikaisemmin. mulla oli myös kohtu jotenkin edessä, vatsakin kasvoi vaan eteenpäin, ei sivuille

Kai se voi. Vähän hassulta se mun korvaani kyllä kuulostaa, koska itse olen nyt puolessa välissä, enkä tunne liikkeitä vielä edes itse. Saati, että ne tuntuisivat päälle.

Aiemmissa raskauksissa olen alkanut tuntemaan liikkeitä viikoilla 20, 15 ja 23, mutta kyllä siinä on tovi mennyt, että ne on ulospäin tuntuneet.

Tunsin liikkeet itse rv 15 ja nyt puolessa välissä tuo 8 v ja mieskin tuntee liikkeet vatsan päältä. Mulla ne näkyyki päälle päin. Riippuu täysin omista rakenteista.

Joo, esikoiset potkut tunsin jo rv 14, mutta ulospäin vasta reilusti viikon 20 jälkeen.. Tässä toisessa kummatkin tuli samaan aikaan, siinä viikolla 19 kun istukka oli edessä pehmentämässä iskuja :)

Yhteistyössä