Voiko sikainfluenssassa nousta keuhkokuume ilman muita oireita? ei edes kuumetta.

täällä
Alkuperäinen kirjoittaja täällä:
Ilmeisesti se voi olla oireettomana ja nostaa sen keuhkokuumeen..mutta ei kannata pelätä kaikki me kuollaan aikanaan
Varma en tästä ole kun oon lukenu kaikkenlaista miljoona keskustelua sikanuhasta
 
vieras
Oireet

Tyypillisiä keuhkokuumeen oireita ovat kuume ja horkka, yskä, hengenahdistus sekä pistävä rintakipu. Kaikkia oireita ei kuitenkaan läheskään aina esiinny ja esimerkiksi vanhuksilla näkyvimpinä oireina voivat olla sekavuus ja vatsaoireet. Yleistilan äkillinen huononeminen ja perussairauden paheneminen voivat myös olla merkkinä keuhkokuumeesta. Nimestä huolimatta kuume voi keuhkokuumeesta puuttua jopa 30 prosentilta potilaista. Potilaan tilaa arvioitaessa tulee ottaa huomioon ikä ja mahdolliset keuhkokuumetta pahentavat perussairaudet. Epätyypillinen oirekuva on jopa yleisempi, kuin klassinen äkillisillä ja rajuilla oireilla alkava keuhkokuume, jonka aiheuttaja useimmiten on pneumokokki.


http://www.poliklinikka.fi/?page=9483410&id=2397006
 
sh
No sanoisin että ei. Keuhkokuume on sikainfluenssassa JÄLKITAUTI. Jos itse tauti on ollut niin lievä, ettei sitä edes huomaa, niin tuskin jälkitautia silloin edes aiheuttaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sh:
No sanoisin että ei. Keuhkokuume on sikainfluenssassa JÄLKITAUTI. Jos itse tauti on ollut niin lievä, ettei sitä edes huomaa, niin tuskin jälkitautia silloin edes aiheuttaa.
H1N1 voi aiheuttaa jo itsessään keuhkokuumeen, muutamissa tunneissakin, eli tässä viruksessa se ei ole jälkitauti.

Jos yleistila huononee nopeasti, tai yskiminen tekee tavattoman kipeää, niin sitten lääkäriin, pelkkää hengästymistä yms. ei vielä tarvitse säikähtää.
 

Yhteistyössä