voiko sen harson laittaa kuomun eteen?

• Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti
Outcider
Hui kuhistus, älkää missään tapauksessa laittako sitä kuomun eteen ainakaan niin että ei jää reilua ilmarakoa!! Pakkasella kun hengitys höyrystyy ja jäätyy harsoon niin vauva ei saa happea!

outcider
Miksi ihmeessä se pitäisi siihen laittaa? Eräs lähipiiriini kuuluva henkilö on ensiavussa töissä ja häneltä kuulin tällaisista tapauksista että harson on jäätynyt eikä vauva ole saanut happea. Itsekin olen käyttänyt ennen, mutta en todellakaan sen jälkeen!

*
itse olen käyttänyt hyttysverkkoa läpi talven, jotta ylimääräisiä herhiläisiä yms. ei ole päässyt koppaan. Ja suojaa myös jos sataa lunta. Mittasin lämpötilaa kun ulkona oli -7 astetta niin kopassa +1. Ja jos lapsi nukkuu ulkona kopassa, niin toki katson koppaa ja suojan tilannetta säännöllisin väliajoin ettei tosiaankaan pääse kertymään lunta tai mitenkään jäätymään.

Alkuperäinen kirjoittaja Outcider:
Hui kuhistus, älkää missään tapauksessa laittako sitä kuomun eteen ainakaan niin että ei jää reilua ilmarakoa!! Pakkasella kun hengitys höyrystyy ja jäätyy harsoon niin vauva ei saa happea!
Onpahan tosi ilmatiiviit vaunutkin, jos ei happi kulje sinnekään. :LOL:

pöh
Alkuperäinen kirjoittaja outcider:
Miksi ihmeessä se pitäisi siihen laittaa? Eräs lähipiiriini kuuluva henkilö on ensiavussa töissä ja häneltä kuulin tällaisista tapauksista että harson on jäätynyt eikä vauva ole saanut happea. Itsekin olen käyttänyt ennen, mutta en todellakaan sen jälkeen!
Kuiva harso tuskin jäätyy!!!

Kun vauva oli pieni niin laitoin harson lumen- ja tuulensuojaksi, ja toisesta reunasta jätin pienen ilma-aukon kaiken varalta. Nyt taaperonakin tykkään laittaa harson rattaisiin jos lähdetään päiväuniaikaan johonkin, taapero on niin kiinnostunut autojen bongailusta ettei millään malta nukahtaa ilman näkösuojaa, varsinkin kun asento juoksurattaissa on sellanen puoli-istuva.

outcider
Alkuperäinen kirjoittaja Kauris 71:
Alkuperäinen kirjoittaja Outcider:
Onpahan tosi ilmatiiviit vaunutkin, jos ei happi kulje sinnekään. :LOL:
No on meillä ainakin kun on koppa jonka yllä on kuomu ja jos vielä jäinen harso edessä niin mistäpä sinne happea tulisi? Ei ollut varaa ostaa mitään ilmastoituja kun en tiennyt sellaisia tarvitsevani....

vieras2
Alkuperäinen kirjoittaja pöh:
Alkuperäinen kirjoittaja outcider:
Kuiva harso tuskin jäätyy!!!
Lapsen hengitys kostuttaa sen.

pph
Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
AIna olen harsoa käyttänyt, nyt jo kolmannella lapsella. Tosin näiden puheiden jälkeen saatan pienen reiän sivuun jättää...
Älä vain jätä ettei saa happea liikaa..älkääkä kukaan mukaan jättäkö happiaukkoa voi pienokainen pian paleltua..hahaa murehditaan pakkasta mutta vedetään harso eteen..Huh HUH!

Mä olen kans kuullut että ei kannata ainakaan kovin tiiviisti sitä siihen laittaa. Höyrystyvä hengitys kostuttaan harson ja voi jäätyä niinkuin outcider kirjoittikin.
Ja miksi pitäisi edes laittaa? Kuomu ja jalkapeite suojaavat ainakin meillä aika hyvin, ja heittoaisalla tms saa vaihdettua työntösuuntaa jos kovasti kopan sisään tuulee. Hirmu kovilla pakkasilla en edes vie vauvaa ulos (tosin sellaisia pakkasia ei ole tänä talvena vielä ollutkaan).

Yhteistyössä