Voiko ristiäislahjaksi antaa kaulakorun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Ja kummeja siis ollaan.

Meillä on lapsilla sellaiset hopeiset kaulakorut. Tytöllä enkelin kuva ja pojalla auton kuva. Laatat siis ja takana lukee nimi ja päivämäärä. Olen ne itse antanut lapsille lahjaksi. Tytöllä oli vaaleanpunainen nauha siinä ja pojalla musta "ketjuna". Ne olisiis valmiina sellaiset. Vuoden päästä ne meni poikki ja ostin niihin hopeiset ketjut sitten. Lapset oli silloin 1v ja 3v kun saivat ne.

Vai onko jotain muita kaulakoruja mitkä kävisivät ristiäislahjaksi? Minusta sellainen olisi ihana. Mutta onko se tyhmä?

Meillä tyttö sai kummitädiltä ristiäislahjaksi kultaisen ketjun jossa pieni sydän. Poika sai mummulta ihan pienenä kultaisen ketjun jossa auto. Tosi ihanat mun mielestäni =)

Minun kaikki lapseni ovat saaneet kummeiltaan vauvasormukset. Ei niitä varsinaisesti ole sormessa koskaan pidetty, mutta kaikkiin on ketjut saatu myöhemmin. Kivan näköiset ovat. Pojallakin, ihan on poikamainen sormus.

Muitakin koruja ovat saaneet ja kovin ollaan tykätty.

Kiva kuulla, että ne on haluttuja lahjoja. Alan siis kallistua sellaisen puolelle. Tuntuu että nuo vanhemmat ei niin kauheasti ehkä osaa arvostaa tota perus kummilahja/kastelahja -sälää ja kehys jo tulee muualta niin sitä ei voi antaa.

Pitääkö korun olla kultaa vai käykö hopeinen?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiva kuulla, että ne on haluttuja lahjoja. Alan siis kallistua sellaisen puolelle. Tuntuu että nuo vanhemmat ei niin kauheasti ehkä osaa arvostaa tota perus kummilahja/kastelahja -sälää ja kehys jo tulee muualta niin sitä ei voi antaa.

Pitääkö korun olla kultaa vai käykö hopeinen?

Hoppia meil

Mun mielestä ihana idea. Meillä molemmat tytöt ovat saaneet ensimmäiset kaulakorunsa justiin ristiäislahjana, olen niitä pitänyt heillä sitten aina, kun on jotain juhlan tynkää... Ihanat! Sellainen sivulause, että saattaa tulla yllätyksenä kultakaupassa sen kaulaketjun hinta (jos kultaisen ostat), me ostimme kummityttärelle ihanan sydän-kaulakorun. Riipus oli 20-30 euron luokkaa, yhteensä koru ketjuineen 89 euroa!!!??? Nuo ketjut ovat riipusta huomattavasti kalliimpia, mitä en tähän ikään mennessä toudellakaan ollut oppinut, koska itse pukeudun aina hopeaan... Rakkaalla lapselle sen annoimme ja ilomielin, mutta kyllä oli korulla hintaa. Ja oli vielä halvimmasta päästä tuo ketju. :o

Ortodokseilla on ihan tapa, että kummi antaa lapselle kasteristin, eli kaulakorun. Se tosin on niin iso, ainakin meidän tytöllä, että ei sitä vielä käytä. Toinen risti on sitten se, joka kasteessa kaulaan laitetaan, se on silkkinauhassa. Ei kyllä sitäkään ole missään juhlassa käytetty, roikkuu tytön nimikkoikonissa seinällä.

Meidän lapset saivat kanssa kultaiset korut ristiäislahjoikseen, poika pienen ristin ja tyttö enkelin. Ovat minusta ihania ja kivempia kuin nuo perinteiset lusikat ja kehykset. Nuo saa kaulaan ja käyttöön eikä jää vain hyllylle pölyttymään. Lapsetkin nyt 6v ja 4v tykkäävät kun saavat juhliin ne kaulaansa.

Me päätimme aloittaa "materiaalin" keräämisen kummityttömme kaulakoruun. Eli ostimme kastelajaksi briljantti-hiotun timantin ja tulevien syntymäpäivien myötä ostamme niitä lisää. Tämä ensimmäinen kivi vähän isompi, jatkossa varmaan pienempiä/edullisempia. Näistä kivistä ajattelimme sitten tytön aikuistuttua teettää hänelle haluamansa korun. Tällaisen lahjan arvo ei tipu koskaan ja tyttö saa ihan oikeasti sellaisen korun, jota voi käyttää aikuisenakin.

Pojallekin näyttää nyt olevan ihana lapis lazuli kaulanauha saatavilla Bellapuodista. Voihan korukin olla vaikka seinällä koristeena ihan samoin, kuin joku tinahässäkkä. Tekijänä Lady Renaissance.

Valikoima kunnon RISTEJÄ

ebay.com ja hakusanoilla gold cross necklace tai silver cross necklace. Tai google.com ja käyttää kuvahakua ja samoilla hakusanoilla, ja klikkailee sieltä sitten liikkeen kotisivuille ja visalla maksaa tulee postissa yleensä Amerikasta missä kaikki on hienompaa. Suomesta ei löydy kun mummojen kaulaan Ristejä lyhyt ketju jaa tyyliton risti kuka noita muka pitäs.