Voiko rautavalmisteita käyttää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Loka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Loka

Vieras
vaikka neuvolasta niitä ei ole vielä määrätty ?
Miulla hb. ollu koko tämän raskauden ajan alle 130, nyt oli 124 ja miun normaali hb on 151 :x Nyt huimaa, pyörryttää ja oon koko ajan tosi voimaton ja väsyny ja ajattelin et jos kävis apteekista kyselemässä vatsalle hellää rautavaihtoehtoa ja koittais saada sillä mielialan kohennettua ja väsymyksen jo hiivattiin.
Eka kolmannes on takana eli nyt jo saisin rautaa syödä.

Loka Ja Tirriäinen rv. 14+4 :heart:

Heh, mun hb on 97...
Kuulemma sitä rautaa ei niin kovin helpolla kannata alkaa syömään, sulla kun on noi arvot ihan kunnossa kuitenkin...

Kokeilepa tuota, mulla on nyt käytössä tuo + 1 obsidankapseli päivässä, kun en kahta rautatablettia/vrk halunnut syödä.

http://www.hyvinvoinnin.fi/hvttShop.pmd/shop/prdinf?p=2294

Mulla menossa nyt rv 30.

No miulla normaalisti 145-155 (ekassa nla:ssa 158) ja nyt 129 mutta ei rautaa määrätty. Tosin miulla ei oloon vaikuta. Kannattaa kysäistä vielä siellä apteekissa mitä mieltä ovat asiasta.

Suosittelisin ladyvitan monivitamiinvalmistetta joka on tarkoitettu raskaana oleville ja imettäville. Siitä saat muutenkin ravinteita ja väsymys on tipotiessään. Sisältää muistaakseni myös rautaa.

No miulla hb. laski esikoisen odotuksessa vasta aika loppuvaiheessa. Nyt oli ekassa neuvolassa 127 ja nyt torstaina 124. Ekassa neuvolassa th. jo puhui et rautaa pitää alkaa syömään, mut sillon viikkoja oli vielä niin vähän ettei sitä sillon saanu syödä.
Kaks päivää sektion jälkeen miun hb. oli 142 eli on aina ollu tosi hyvä ... Nyt en tajua miks on noin alas menny :(

Muuta syytä tähän jatkuvaan voimattomuuteen, väsymykseen, huimaukseen jne. en keksi. :(
Raskaus kuitenkin jo hyvässä vauhdissa ja pahoinvointikin jääny pois. Paitsi että tuo huimaus aiheuttaa heikotusta :x

Alkuperäinen kirjoittaja Tipunen:
Suosittelisin ladyvitan monivitamiinvalmistetta joka on tarkoitettu raskaana oleville ja imettäville. Siitä saat muutenkin ravinteita ja väsymys on tipotiessään. Sisältää muistaakseni myös rautaa.

Mie oon syöny multivitaa jo ennen raskautta. Ja nyt siis edelleen syön, sain neuvolastakin pienen rasian niitä =) En tosin aina muista niitä ottaa :ashamed:

hmm..

no mulla oli hb 108, kun rautaa määrättiin syömään ja seuraavalla neuvolakäynnillä hb oli 111, vaikken ollut kuin yhden rautatabletin nielassut.
Sanoi, ettei niitä ole pakko syödä, jos ei pysty. Niin ja mainitsi vielä, että tuo 111 on "korkea" arvo raskaanaolevalle.. Tiedä sitten puhuiko läpiä päähänsä :D

En siis välttämättä lähtisi vielä noin korkealla hb:lla syömään rautatabletteja, mutta voithan soittaa neuvolaan ja kysyä :)

Kun ensin se hb laskee, mutta kyllä se pikkasen tasoittuukin, vaikket mitään söisi..

Mitähän nää miun oireet vois olla ellei tuota raudanpuutetta ?? Haluisin oikeesti alkaa nauttia tästä raskaudesta, en jaksa olla koko ajan väsyny, pelätä pyörtymistä jne jne. Oon kaks viikkoa ollu sairaslomalla ja kaks viikkoa on vielä jälellä, entä jos en senkään jälkeen jaksa työtä ??? :'(
Tää ei oo miun päivä :'(

Yhteistyössä