Voiko raskauspahoinvointia ehkäistä?

Siis jos ennen kuin on raskaana?
Syömällä jotain tiettyä (vitamiineja?)??Onko kenelläkään tietoa tämmöisestä?

Mulla on pahoinvointi aina niin hirveän pahana,että pahimpina päivinä tuntuu että kuolema tulee :( :ashamed: Eikä siihen helpota mikään,ei mikään muu kuin aika (ja tiputus).
Pelottaa ajatuskin että kun haluan taas perheenlisäystä,niin miten huonoon kuntoon tällä kertaa menen :'( 'Normaali' pahoinvointi ei haittais :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 10:14 Luminen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 10:12 enga kirjoitti:
Mulla auttoi "vähän" multitabs raskaus tabletit
Söit siis niitä jo ennen raskautta?Kaunko?
en vaan alkuraskaudessa, mulla pahoinvointi jatku rv16 asti ja alko melkein heti kun plussan olin saannut, nyt on jo melkein loppu suoralla tää odotus rv32+2
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 10:17 enga kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 10:14 Luminen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 10:12 enga kirjoitti:
Mulla auttoi "vähän" multitabs raskaus tabletit
Söit siis niitä jo ennen raskautta?Kaunko?
en vaan alkuraskaudessa, mulla pahoinvointi jatku rv16 asti ja alko melkein heti kun plussan olin saannut, nyt on jo melkein loppu suoralla tää odotus rv32+2
Mä en saa mitään alas enää siinä vaiheessa kun se pahoinvointi on iskeny,siks ajattelinkin et olisko ollut jotain mitä kannattas syödä jo ennen raskautta.
 
Miulla autto b6-vitamiini. Siis heti kun yökötys alko, ni vähän helpotti tuolla nimenomaisella vitamiinilla, Heksavit oli kauppanimi apteekissa.

Noissa monivitamiineissa (edes moni-b-vitamiineissa) ei yleensä ole tarpeeksi juur tuota kutosta kovinkaan hillitsemään sitä pahoinvointia, näin selitti miulle apteekin täti.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 11:47 kesä82 kirjoitti:
Miulla autto b6-vitamiini. Siis heti kun yökötys alko, ni vähän helpotti tuolla nimenomaisella vitamiinilla, Heksavit oli kauppanimi apteekissa.

Noissa monivitamiineissa (edes moni-b-vitamiineissa) ei yleensä ole tarpeeksi juur tuota kutosta kovinkaan hillitsemään sitä pahoinvointia, näin selitti miulle apteekin täti.
Testattu,ei apua mulle :(
 
winx harmaana
No mulla paras keino oli SYÖDÄ VÄHÄN JA SÄÄNNÖLLISESTI. Siis en varmaan ollut kahta tuntia syömättä, koko aika oli jotain taskussa; korppu, porkkana tmv. koska jos nälkä ehti pikkasenkin tulla, ei yökkäämisestä meinannu loppua tulla... mutta kun piti pienenkin näläntunteen loitolla, niin oli vaan sellanen etova olo ja joku äkillinen haju sai laatan lentämään.
Aamullakin säin jotain jo sängyssä ennen ylösnousua.
 
yökkääjä
Tuo taitaa taas olla niin yksilöllinen juttu, ettet voi täältä vastausta saada. Itse olen varmasti kaikki mahdolliset viisaat ja päättömät jutut kokeillut ja molempien raskauksien aikana yökkäily ihan holtitonta, toisen aikana ekat 3kk sairaalassa putkeen, toisen kanssa pari kuukautta. Joten, joku auttaa jollekin ja toisille ei sit vaan auta kuin se synnytys vasta. Ja ei kun vaan odottamaan :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 14:19 yökkääjä kirjoitti:
Tuo taitaa taas olla niin yksilöllinen juttu, ettet voi täältä vastausta saada. Itse olen varmasti kaikki mahdolliset viisaat ja päättömät jutut kokeillut ja molempien raskauksien aikana yökkäily ihan holtitonta, toisen aikana ekat 3kk sairaalassa putkeen, toisen kanssa pari kuukautta. Joten, joku auttaa jollekin ja toisille ei sit vaan auta kuin se synnytys vasta. Ja ei kun vaan odottamaan :)

Tahtoisin kuulla niitä ihan päättömiäkin konsteja ;) Jos ne mulla vaikka auttas....oon minäkin tosiaan vaikka ja mitä kokeillut,mutta tuloksetta.
 

Yhteistyössä