Voiko raskauspahoinvointi alkaa kuin napin painalluksesta yhtenä päivänä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olen ihan alkuvaiheessa raskaana. Olo ollut aivan normaali (rintojen kipua lukuun ottamatta), kunnes tänään alkoi aivan järkyttävä kuvotus. Onkohan ruokamyrkytys, vai voiko tämä alkaan näin ykskaks yllättäin?

Kyllä voi. Mulla oli tosi huono olo, kun aloin meijän tytärtä odottaa. Oli kuuma, tunkkanen olo, oksettava olo ja päätä särki ja tuntu, että olin kauttaaltaan ihan turvonnu. Oksentelin plussan jälkeen yleensä aamusin, kun olin juonu kupin kahvia.

Nyt viimesimpien menkkojen jälkeen aloin ihmettelee, että miks mun rinnat on kipeet ja kosketusarat, pari päivää eteenpäin aamulla meinasin oksentaa kahvit, yökin pitkän aikaa ja päätä särki. Meinasin soittaa jo töihin, että oon vatsataudissa. Mutta, helpotti päivän aikaan, mutta silti koko päivän oli todella etova olo ja mahalla tuntu menkkamaista polttelua ja alaselkä kipee. Nyt ihmettelen täälä edelleen, että aamusin meinaa oksennus tulla ja yökin pitkään, mutta mitään ei tuu. Tänään ei sitten maistunu ruoka, oli niin etova olo. Pitkin päivää jatkuu tuo ellottava olo, pään jomottelu ja menkkamaiset tuntemukset, pissalla saa ravata alvariinsa ja janottaa ihan hirveesti. Mutta, noista tissikivuista ja tuosta selkeestä aamupahoinvoinnista oon alkanu epäilee, että voiskohan... Testin meinasin tehä vasta sitten, kun ensin katson, että tuleeko niitä menkkoja.

Yhteistyössä