Voiko raskausmaha näkyä jo siinä viikoilla 10??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Toinen tulossa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Toinen tulossa"

Vieras
Ekassa raskaudessa moni ei edes huomannut minun olevan raskaana kuin ihan loppuaikoina,mutta nyt toista odottaessa tuntuu että maha tosiaan pömpöttää ja nimenomaan alamaha eikä sitä saa vedettyä enää sisään kuten ei raskaana-ollessa.. Ja kohtu minulla vieläpä taaksepäin lääkärin mukaan. Niin ja viikkoja on nyt ultran mukaan 10+5.

Kyllähän monesti toista odottaessa masu näkyy aiemmin kuin esikoisen kohdalla. En kyllä tiedä mihin perustuu, kohtu itsessään ei niin suuri noilla viikoilla ole että vatsaa näkyvästi kasvattaisi.

Itselläni on "raskausmaha" tullut jo ennen 8 vkoa, kun ensin turvotus on ollut niin valtavaa, ja sitten se pötsi on vain muuttunut raskausmahaksi. Joka raskaudessa, joita takana viisi, on ollut vaikea piilottaa vatsaa jo noin 10 vkolta alkaen. Mutta tuo on kovin yksilöllistä. Toisilla menee toisin. Ja niin - näissä raskauksissa on sekä loppuun asti jatkuneita, että keskeytyneitä!

Mulla oli kyllä tokassa raskaudessa mahaa noilla viikoilla. Turvotusta ehkä, mut sellanen kiinteä pömppö joka vaan kasvoi :D Eikä kilojakaan ollu siinä vaiheessa tullu joten ei johtunu lihomisesta...

Nyt rv 26 ja maha on ihan valtava! Paljon isompi kuin esikoisesta.

Mulla on ollut molemmissa raskauksissa kova turvotus melkein puoliväliin asti.
Heti alusta kauhea jalkapallo, pienimmilään siinä vkolla 18 ja sen jälkeen taas lähtenyt kasvuun.

Eikä ollut läskiä vielä silloin =)

Mun oli tosi vaikeaa yrittää piilotella raskausmahaani kakkosesta jo viikolla 8. Kohtu itsessään ei tosiaan vielä noilla viikoilla pullottele, vaan se on sitä turvotusta. Yleensä sanotaan sitäkin, että kohtu saattaa nousta ja 'työntyä eteenpäin' aiemmilla viikoilla raskaus raskaudelta. Itselläni oli kakkosesta kohtu noussut jo viikolla 7, kolmannesta se ei ollut tainnut ikinä laskeakaan...

Pointtina on se, että viikoilla 10-11 kohtu voi näky selällään maatessa ihan pienenpienenä kumpuna häpyluun yläpuolella, muttei muuten kyllä erotu. Viikoilta 13 eteenpäin se alkaa saada sen verran kokoa että näkyy jo seisoessakin pikkusen. Muu on pelkkää turvotusta (tai sitä läskiä, jos on taipumusta sellaiseen). Näin mulle sanottiin neuvolassa kun sitä kyselin. :)