Voiko raskausarpinen maha..

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
..kiinteytyä suht litteäksi vai jääkö pakostikin kauhee nahkakasa roikkumaan? Mulle tuli nyt kauheesti arpia (eka lapsi), reilusti yli navan ja suht lähekkäin ja mietin vaan et saanko ikinä enää vatsaa lähellekään litteetä vai jääkö pakostakin roikkuvaksi vaikka saisi kaiken ylimääräsen läskin pois?
 
ap
Mulla on nyt muutama kk synnytyksestä, arvet ovat edelleen punaiset eivätkä varmaan ihan heti vaalenekaan. Mietin vaan et voiko se revennyt iho kiinteytyä, kun terve ihohan venyy isommaksi ja pienemmäksi mut entäs se arpikudos? Jotenki mun mielessä se koko ajan jää sellaseksi ylimääräseksi nahaksi roikkumaan :/
 
pikkuhiljaa kiinteytyy... mulla on suurin osa nahasta kiinteytynyt, mutta luulisin liikunnan auttavan loppuihinkin :) Niin ja arvet on ihan vaaleat jo, mulla tosin väri palautui jo 8kk synnytysten jälkeen. nyt nuorempi jo 3v.
 
tanssija
kymmenessä vuodessa ei ole arvet hävinneet ja kovakaan liikunta ei asiaa auta, vatsalihakset on helvetin treenatut mutta esim.istuessa jää just kuvaamasi löysä nahka vyötärölle vaikka olen muuten hoikka.Kävin plastiikkakirurgisessa konsultoinnissa ja sanoivat että siihen ei auta muu kuin leikkaus, mikään ihovoide tai raskaampikaan ihon kerroksia kuoriva kuuri ei arpiin osu.Leikkausaika varattu ja hintaa koko prosessille 7000e.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tanssija:
kymmenessä vuodessa ei ole arvet hävinneet ja kovakaan liikunta ei asiaa auta, vatsalihakset on helvetin treenatut mutta esim.istuessa jää just kuvaamasi löysä nahka vyötärölle vaikka olen muuten hoikka.Kävin plastiikkakirurgisessa konsultoinnissa ja sanoivat että siihen ei auta muu kuin leikkaus, mikään ihovoide tai raskaampikaan ihon kerroksia kuoriva kuuri ei arpiin osu.Leikkausaika varattu ja hintaa koko prosessille 7000e.
Täysin sama tilanne mulla! Paitsi etten ikinä raskis laittaa seitsemää tonnia kosmeettiseen leikkaukseen. Miten raaskit??

Löysä reppu on siis mullakin ihan aina, vaikka muuten suht hoikka. No, vaatteetpäällä näytän joltain, bikineissä en :(
 
ap
Sen kyllä tiedän, etteivät arvet lähde pois, eihän sitä arpikudosta siihen olisi muodostunut jos iho olisi pystynyt tuottamaan repeämisestä aiheutuneen haavan tilalle uutta ihoa. Mut ilmeisesti seistessä voi maha olla suht kiinteä? Tosin ei sekään kovin mukavaa ole jos aina istuessa kertyy mahaan hirvee kasa nahkaa :/

Tosiaan tosi kallis toi leikkaus mut kai sitäkin pitää sitten harkita joskus myöhemmin kun viimeinenkin lapsi on tehty, pelkään tosin että siitäkin jää valtava arpi kun mun iho on sellanen johon helposti arpia tulee. Mut kai ainakin sit meen jos ihan hirveeks nahkakasaks jää koko maha et seistessäkin nahka vaan roikkuu isona pussina :D
 

Yhteistyössä