Voiko raskausajan töhnään käyttää kuppia? Entä keskenmenoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "höh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"höh"

Vieras
Olen lähdössä ulkomaille ja olen raskaana, mutta vuodan vähän eli saattaa olla keskenmeno tulossa.

Mitenhän tuo kuppi? Tarkoitus on lasten kanssa uiskennella ja se on käytännössä mahdotonta kastamatta itseään. Niin nyt ykskaks tuli tenkkapåå, että voiko kuppia pitää?

Voiskohan pelkan töhnän aikana polskia ilman suojaa.. YÖK.. Ja jos alkaa kunnolla valumaan, ei kai kupista silloin ole haittaa?

Ja en peru lomaa, niin kauan on odotettu ja lapsille luvattu. Enkä koe tässä nyt mitään suurta riskiä, keskenmenoja on näillä viikoilla (8-10) kohdille jo vuosien varrella sattunut eikä se ole ollut mikään iso juttu. Runsaat menkat.

Oho. Töhnää? No jos on pientä vuotoa ja normaalistikin sitä kuppia käytät niin kai sitten voi... vai voiskohan se vaikuttaa jotenkin raskauden kulkuun? Enpä tiiäkään. Mutta ilmankin voit toki uida.
Miten olis, jos kuitenkin kävisit lääkärillä tarkistuttamassa tilanteen ennen matkaa? Itsellä on kokemusta vain yhdestä km:sta, mutta luulen ettei siinä kuppi riitä. Eli paksuja siteitä mukaan ja vaan lapset uivat, jos huonosti käy.

[QUOTE="vieras";24404366]Oho. Töhnää? No jos on pientä vuotoa ja normaalistikin sitä kuppia käytät niin kai sitten voi... vai voiskohan se vaikuttaa jotenkin raskauden kulkuun? Enpä tiiäkään. Mutta ilmankin voit toki uida.
Miten olis, jos kuitenkin kävisit lääkärillä tarkistuttamassa tilanteen ennen matkaa? Itsellä on kokemusta vain yhdestä km:sta, mutta luulen ettei siinä kuppi riitä. Eli paksuja siteitä mukaan ja vaan lapset uivat, jos huonosti käy.[/QUOTE]

Mul on ollut kolme ja joka kerta on muutaman tunnin tullut reippaasti ja sitten ihan menkanomaisesti. Mutta mulla normimenkat on aikas runsaat joten en pienestä hätkähdä. :)

Tässä vaiheessa kaikki on ok, mutta edellisten raskauksien kokemuksella epäilen, että kesken on menossa. Mutta koska?

Yhteistyössä