Voiko raskaus tuntua jo vko:lla 3-4?

  • Viestiketjun aloittaja "Aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti
"Aloittaja"
Lopetimme ehkäisyn joulukuun puolessa välissä, ja nyt tuntuu jo että alavatta olisi pinkeä ja nipistelee, ja eilen illalla menkkamaisia kipujakin, eli ei niinkuin menkat alkaisi vaan kuin raskausaikana (2lasta ennestään jotka 5v ja 6v)
Kun edellisistä on aikaa tuon verran, niin en enää muista :S

Tuntuu että olisi raskausmasu, mutta kun ei ole muita oireita ainakaan vielä, testiä ei edes kannata tehdä kun ei näytä vielä mitään, vai toimiikohan se mitä telkkaris mainostetaan joka voi näyttää jopa 3vko olevan raskaudenkin? :O

Niin eli onko kuikna monella tuntunut että olisi raskaana vaikka olisi vasta 3-4vkolla?
En haluaisi innosta vielä hyppiä, ettei sitten tarvitse pettyä :)
 
"voi"
Minä pyörryin kolme viikkoa kuukautisista, mutta en edes osannut epäillä raskausoireita kuukautisten vuoksi. Ja viikkoja olikin sitten pari enemmän. Eli mistä tiedät, ettet ole jo pidemmällä?
 
"Aloittaja"
Laastarin otin pois viimeisen kerran 18.12 ja kk alkoi 21pv, eli en usko että pidemmällä ainakaan voi olla kuin 3-4 jos ei sitten viimeinen laastari ole pettänyt :)
 
sattuipas
Mä poistatin kierukan marras-joulukuun vaihteessa, menkat alkoi 21.12. Ovis mun laskujen mukaan 2-4.1 ja olen 99% varmuudella raskaana :)
3 lasta jo on niin osaan "lukea merkkejä". "Tunsin" raskauden 6.1 illalla.
Ja mulla siis tänään 3 viikkoa täynnä. :)
 
"vieras"
Muistaakseni juuri noilla viikoilla ihmettelin, miten työkaverit ovat alkaneet polttamaan paljon enemmän, kun tupakan haju teki ihan huonoa. En uskonut edes olevani raskaana, joten siitäkään se ei voinut johtua. Vähän myöhemmin testasin, ja raskaudestahan tuo hajuherkkyys johtui, eivät ne polttaneetkaan yhtään enemmän.
 
oiskohan
[QUOTE="Aloittaja";22875136]Eikai ovulaatio nyt ihan 2vko tunnu :)
raskauslaskurin mukaan olisin 3-4vkolla raskaana.[/QUOTE]

Meinaatko et raskaus ois sit tuntunut jo 2viikkoa?
 
oiskohan
[QUOTE="Aloittaja";22875873]Kyllä toistaviikkoa on tunutnunut alavatsa niinkuin raskausaikana... enemmän nyt viimeset 3pv.
mm yhdyntäkin sattuu jostain kumman syystä :O onko sitten niin turvonnut että sattuu sen vuoksi?[/QUOTE]

Mikset sitten kysynyt et voiko raskausoireet tosiaan tuntua jo rv 1-2
 
löä
[QUOTE="Aloittaja";22876172]Onko sillä nyt väliä miten sen kysyy kun jokainen varmasti ymmärsi mitä tarkoitin :O
viikkoja on nyt 3, eli olen rv 4 nyt.
Joten miksi kysyä 1-2 rv?[/QUOTE]

no rv1-2 ei kyl voi tuntua mitään kun sillon ei ole edes viel hedelmöittynyt
 
"vieras"
Epäilisinpä kuitenkin että kyseessä enemmänkin toiveajattelua, jolloin kehität itsellesi oireet. Todennäköistä myös, että elimistö heräilee nyt luomurytmiin ja siitä moiset nippailut ja turvottelut.
 
"Aloittaja"
[QUOTE="vieras";22876535]Epäilisinpä kuitenkin että kyseessä enemmänkin toiveajattelua, jolloin kehität itsellesi oireet. Todennäköistä myös, että elimistö heräilee nyt luomurytmiin ja siitä moiset nippailut ja turvottelut.[/QUOTE]

En ajatellutkaan koko raskautta ennenkuin oireet tuli, ja ei kahden muunkaan aikana tällaisia oireita ole ollut vaikka ehkäisy on jätetty, ensimmäistä sai yrittää reilun vuoden ja toinen oli jo alulla kun vasta mietimme toista :)

No viikon kuluttua se pitäisi viimeistään tietää onko raskaus vai ei :)
Ei me sentään yrittämällä yritetä vaan tulee kun on tullakseen ajatuksella :)
 
äiti 44 v
Minä tiesin olevani raskaana jo noin viikkoa ennen kuin menkkojen oli määrä alkaa. Tunsin olostani että verenkierrossa on "vierasta ainetta". Ja kyllähän sitä vierasta ainetta, istukkahormonia, olikin! :D
 
Huijari?
Aloittaja.. miten kävi??
Itse olen sitä mieltä että sen voi tuntea, mutta ensi viikolla varmasti jo ajattelen että huijasimpa taas itseäni oikein olan takaa... minulla olisi nyt vko 4 menossa (jos olen osannut oikein laskea) eli tasan viikko ennen kuukautisten odotettua alkamista tuli verensekaista vuotoa ja siitä onkin nyt muutama päivä edennyt ja vatsa on kokoajan kipujen suhteen kuin olisi kuukautiset alkamassa.. mitään ei vaan tule ja hyvä niin, ehkä jotain tapahtuu vihdoinkin....
mies varmaan miettii että ihan vainoharaista touhua.......... :D
 
"vierailija"
Menkat ne sitten alkoi puun takaa viikon myöhässä ja yhtä runsaana kun vesiputous :( Mutta uutta kierrosta kehiin ;)
Soitin jopa äitiysneuvolaan jossa haukkui melkein pystyyn tyyliin "etkö sinä nyt tyhmä tiedä, että ehkäisy pitää jättää 6kk ennemmin pois kuin haluaa raskaaksi, ja sen 6kk käyttää kondomia" :O
Joo ehkä ei kuitenkaan...
Me mennään hakuammunnalla mielummin :D
 
menikö multa jotain ohi?
[QUOTE="vierailija";23198355]Menkat ne sitten alkoi puun takaa viikon myöhässä ja yhtä runsaana kun vesiputous :( Mutta uutta kierrosta kehiin ;)
Soitin jopa äitiysneuvolaan jossa haukkui melkein pystyyn tyyliin "etkö sinä nyt tyhmä tiedä, että ehkäisy pitää jättää 6kk ennemmin pois kuin haluaa raskaaksi, ja sen 6kk käyttää kondomia" :O
Joo ehkä ei kuitenkaan...
Me mennään hakuammunnalla mielummin :D[/QUOTE]

täh?
 

Yhteistyössä