Voiko posti oikeasti avata kirjeen????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Katherine Wheel:
Liittyisköhän jotenkin tulevaan aprillipäivään. En usko että vois olla mitenkään mahdollista...

No näin mäkin aloin miettimään, mutta eikös aprillipäivä ole vasta parin päivän päästä :D

Itella aikoo kokeilla postin jakamista sähköpostin välityksellä. Kirjepostin jakelua sähköpostina aletaan testata ensimmäisenä Porvoossa.

Minua alkoi naurattamaan nuo viimeiset sanat.... =D

Eihän ne ilaman lupaa saa avata. Nopeeta vilkasin juttua ja eikös siinä ole niin että mikäli asiakas haluaa niin siinä tapauksessa ja sitten faksataan vai miten se meni.
En tiiä mitä järkee tossa sitten on. Kun kai sitä nyt ite voi johonkin mennä faksaan jos faksia tarvii... Ja monet laskut saa nykyään jo sähköpostiin.

mutta en tosiaan asiaan ole hirveesti perehtyny..

Mä ymmärsin tän niin, että pelkät kirjeet skannataan jne. ettei mitään semmosta mistä voi jo päällepäin arvella et sisällä jtn muuta kuin pelkkä kirje. Mutta tota jos lähetää vaiks synttärikortin ja siel onkin rahaa mukana ni eihän sitä voi päälle päin tietää jos ei oo vakuutettu lähetys ja sit postipate laittaakin rahat omaan taskuun ja tosi kiva saada joku skannattu kortti oikean tilalle.....

Miksi joku vaivautuu lähettämään kirjeen, joka sitten skannataan ja lähetetään sähköpostilla vastaanottajalle ? Eikö olisi 100% halvempaa lähettää heti sähköpostia, eikä maksaa lainkaan postimaksua ka kirjekuorta? Joskus tuntuu, että nämä uudet keksinnöt ovat todella Provoossa kehitettyjä. Lisäksi kirje on henkilökohtainen ja jo sinällään vaikkapa käsinkirjoitetun kirjeen saamisessa on oma viehätyksensä. Vetäkää ne IT-nörtit pytystä alas.

Muutenkin tämä on ihan utopiaa, kun tarkemmin miettii. Ajatellaan nyt sitten vaikka tilannetta, jossa joku perähikiän kyläläinen haluaa tuolla systeemillä postinsa (jos tämä siis tulisi mahdolliseksi kaikille). No, mitäpä se hyödyttää, jos vaikka 50% haluaa tän systeemin, kun kuitenkin niille lopuille 50%:lle pitää se posti KUITENKIN jakaa. Tuskinpa posti voi edellyttää, että kaikilla on tietokone (siis jos tämä tulisi ihan käytäntöön), joten ei voi pakottaakaan tähän systeemiin.

Tosin toki posti voi sitten tehdä niin, että jos ei ole tietokonetta, niin ole hyvä ja hae postisi itse...

Yhteistyössä