voiko possutauti olla kuumeeton?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja reporanka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

reporanka

Vieras
mulla yöstä saakka kova pahoinvointi, lihaskivut, päänsärky ja yskä, muttei ollenkaan kuumetta. Makaaminenkin väsyttää ja hengästyttää. Voiko olla possutautia vai jotain muuta? En ole ottanut rokotusta, olen raskaana viikoilla 35. En tarvitse sitten mitään moralisointia rokottamatta jättämisestä vaan vain asiallisen vastauksen tuohon kysymukseen, kiitos!

Mä oon ihan varma ett voi.. Nyt mulla on ihan ok fiilis, mutt viikon verran kurkku oli äärettömän kipeä, yöt kylmiä (siis palelsi, vaikka kuume ei noussut) ja kärsin jostain ihme väristyksistä, ja ahdisti koko ajan, yöllä pahiten. :/
Oon ihan varma ett oli se tauti. Ihmettelen vaan, miten meidän lapset on terveitä vielä...

Alkuperäinen kirjoittaja reporanka:
mulla yöstä saakka kova pahoinvointi, lihaskivut, päänsärky ja yskä, muttei ollenkaan kuumetta. Makaaminenkin väsyttää ja hengästyttää. Voiko olla possutautia vai jotain muuta? En ole ottanut rokotusta, olen raskaana viikoilla 35. En tarvitse sitten mitään moralisointia rokottamatta jättämisestä vaan vain asiallisen vastauksen tuohon kysymukseen, kiitos!

Täysin samat oireet ja edelleen pahoinvointia on vaikka tautia kestänyt jo 10 päivää. Koko ajan oli pahoinvointia, pää hemmetin kipeä, heikkoutta, yskää, mutta lämpöä korkeintaan 37,5.

Kyllä olen sitä mieltä että on juuri sitä itteensä. Maanantaina yritän päästä labraan niin sekin sitten selviää. En ota rokotetta jos olen jo sairastanut taudin.

Voipi olla kuumeetonkin,itsellä kesti parisen viikkoa ja myös raskaana olin v22,parhaiten tiedät kuntosi ja hakeudut hoitoon jos siltä tuntuu.Itse menin lekuriin ja lähdin sieltä sen tiedon kanssa että keuhkot puhtaat.....että joo,tosi vakavasti otetaan riskiryhmät mutta parannuin siis täysin =)

Ai, mielenkiintoista. Mulla kun oli tosi raju tauti ja kaikkia oireita enemmän kun riittävästi, kuume vain puuttui. Kysyin valtakunnallisesti influenssaneuvontapuhelimesta, sanoivat, että kuume on pakollinen oire, ilman sitä ei voi olla sikainfluenssa. Itselläkin oli sen verran raju tauti, että halusin tuota varmistaa, kun olen raskaana myös..
Saakohan sitä jälkikäteen enää mistään selville onko sairastanut. Ja mulla vieläkin hengitys oireilee vaikka taudista jo aikaa..

Lisäys vielä äskeiseen, että mullakin oli tuo hengenahdistus sitä luokkaa, että puhe katkeili ja etsittiin vain keuhkoveritulppaa ja muuta, mutta sikatautia kuulemma ei voi olla... Onpa sekavaa.

Yhteistyössä