Voiko poliisit soittaa paikalle vaikka tappelu ois loppunutkin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voiko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voiko

Vieras
Siis meinaan ku eilen illalla nukutin pienintä niin yhtäkkiä alko kuulua hirvee tappelun ääni, siis niin kovaa että sain sanoista selvää ja äänistä päätellen mies hyökkäs vaimonsa kimppuun yläkerrassa, sit niiden tyttö alko huutaa että äitiäiti ooksä kunnossa jne. Olin jo näppäilemässä poliisin numeroa kun se loppui eikä sieltä enää kuulunu mitään. En sitte soittanutkaan mutta oisko pitäny? Oisitteko te soittanu vaikka tappelu ois loppunutkin jo? Mulla on vähä morkkis siitä etten sitte soittanukkaan.
NIi asutaan siis kerrostalossa.

Joku voi olla eri mieltä, mutta mä kannustan soittamaan ja kysymään häkestä, jos mietityttää. Ja siis jos selvästi kuulostaa siltä, että naapurissa on fyysistä väkivaltaa, jota pikkutyttö joutuu todistamaan, niin kyllä se on poliisin ja lastensuojelun asia. Parisuhdeväkivalta on lievänäkin nykyään yleisen syytteen alaista, eli poliisin tietoon tullessa asiaa ei voida jättää ihan sikseen.

Harvoin kai ne poliisit ehtii perheväkivaltakeikoille muutenkaan sen pahimman mätkinnän aikaan, vaan usein tilanne on jo ehtinyt asettua? Ei aina tietenkään.

Ja jos kyse olisi jostain muusta kuin pahoinpitelystä, niin kannustaisin menemään itse sinne ovelle kyselemään, mutta väkivaltatapauksissa on varmaan ihan perusteltua soittaa poliisit eikä mennä itse riskeeraamaan terveyttään.

[QUOTE="sss";25830854]Itse ainakin tekisin lastensuojeluun ilmoituksen..[/QUOTE]

Paitsi että soittamalla poliisin paikalle he tekevät lisäksi myös rikosilmoituksen, joka tässä on nyt vielä olennaisempi asia.

Lisäksi poliisin tekemä LS-ilmoitus akuuttihetkellä on painavampi kuin naapurin "kuulopuheiden" perusteella.

Yhteistyössä