Voiko pettävä ja ilkeä mies "parantua"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zxcvbnm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Z

zxcvbnm

Vieras
Niin, kyselisin teidän arvailuja tähän.

Kyse on exästäni, joka oli ainakin minulle ja minua edeltävälle naiselle ilkeä, väkivaltainen, mustasukkainen ja pettävä sika. Minun ja edellisen naisen pettämisestä hän on kerskuillut sekä minulle että yhteisille kavereille.

Hän kuitenkin tuli ihan sekopäiseksi raivosta kun lopulta lähdin kävelee siitä suhteesta, ja aika äkkiä lähtöni jälkeen löysi jonkun superhoikan ja ylikauniin naisen, jonka kanssa alkoi heti seurustelemaan. On kuulemma ihan täydellinen nainen. Tosin niin hän sanoi minustakin, ja exästä ennen minua...

Nyt on selvinnyt että he odottavat lasta. Olivat kaiken järjen mukaan ehtineet tuntea/seurustella 2-4kk ennen tätä.

Itseäni jotenkin harmittaa tän uuden naisen (ja lapsen!) puolesta. Mutta toisaalta, ehkä tuollainen kusipäämies voi muuttua, vai?

Mitä te luulette? Mitä arvelette, tuleekohan mies jatkamaan pettämistä ja sikailuaan? Vai voiko tarpeeksi täydellinen nainen muuttaa tuollaisen miehen?

Vai voiko tarpeeksi täydellinen nainen muuttaa tuollaisen miehen?

Ei. Se on nähty jo monesti, että esim. täydellisen kaunis, ystävällinen ja muuten kaikin puolin ihana nainen (tai mies) ei estä pettämistä, hakkaamista tai muuta sikailua. Tollanen käyttäytyminen on syvällä siinä ihmisessä, eikä se muutu jonkun toisen vuoksi. Nykyinen naisystävä on ehkä nyt 'täydellinen', mutta kohta hänkin on jo korvattu jollakin toisella, jälleen niin täydellisellä naisella. Ikävä juttu tulevan vauvan kannalta.

• Tykkää
Reactions: Cassyput
Ei. Se on nähty jo monesti, että esim. täydellisen kaunis, ystävällinen ja muuten kaikin puolin ihana nainen (tai mies) ei estä pettämistä, hakkaamista tai muuta sikailua. Tollanen käyttäytyminen on syvällä siinä ihmisessä, eikä se muutu jonkun toisen vuoksi. Nykyinen naisystävä on ehkä nyt 'täydellinen', mutta kohta hänkin on jo korvattu jollakin toisella, jälleen niin täydellisellä naisella. Ikävä juttu tulevan vauvan kannalta.

Näin mäkin luulen:/

Miksi tuollaista tarvii edes miettiä, kun itse ei tarvitse sellaista katella?

Eihän sitä tarvikkaan. Mutta kun kuulin että nainen on jo paksuna, niin tuli hirvittävän ahdistava fiilis hänen ja tulevan lapsen puolesta.
Tiedän että mies on varmasti myrkyttänyt hänen mielen, ja nainen varmasti vihaa jo valmiiksi minua enemmän kuin mitään, mutta jotenkin tulee sellanen fiilis että olisiko kuitenkin jotain mitä minä voisin tehdä. Tai siis, kyllähän minä tiedän ettei ole, mutta kuitenkin.

Toivon vain että sillä naisella on kunnon taustajoukot jotka sitten tukevat kun suhde romahtaa. Koska se mies ei ihan noin vain päästä uhriaan menemään, ja on varmasti vielä hankalampi kun mukaan on sotkettu lapsikin. :(

:( Näinhän se taitaa olla.

Inhottavaa kun tuollaiset hirviöt vain saavat jatkaa rellestämistä ja tuhota ihmisten elämiä ihan tosta noin vain.

jotenkin tulee sellanen fiilis että olisiko kuitenkin jotain mitä minä voisin tehdä. Tai siis, kyllähän minä tiedän ettei ole, mutta kuitenkin.

Kieltämättä mäkin joskus mietin hankalia suhteita ja kuinka voisin auttaa, mutta loppujen lopuksi ei voi tehdä mitään, jos uhri ei erikseen pyydä tai näytä haluavansa pois tilanteesta. Nimittäin jos uhri on onnensa kukkuloilla, niin hän ei takuulla usko mitään pahaa miehestään. Hän ehkä vaan haukkuu sut pystyyn, kertoo asiasta miehelleen ja sitten sä vasta pulassa oletkin - kun kerran on kyse tällaisesta todella hankalasta ja uhkaavasta miehestä. Ole siis tyytyväinen, että itse pääsit eroon tästä miehestä ja pysy hänestä mahdollisimman kaukana. Niin se vain on, ettei kaikkia voi pelastaa, etenkin jos eivät halua tulla pelastetuksi. Jos haluat tehdä jotain, niin anna tukesi sitten, kun suhde kariutuu.

Totta myös se, ettei tämä nainen pääse tavallaan koskaan eroon tästä miehestä, kun heillä on yhteinen lapsi. Olen lukenut paljon niistä ikävistä oikeustaisteluista, kun mies haluaa lapsen huoltajuuden itselleen, vaikkei edes välitä eikä osaa huolehtia lapsesta. Monesti näissä tapauksissa äiti on hyvis, mutta mies keksii ja selittää uskottavasti lastensuojeluviranomaisille kaikkea, että nainen on alkoholisti, väkivaltainen, kevytkenkäinen... Taistelu lapsesta käydään vain siksi, että olisi kiusaksi eksälleen. Jotkut ihmiset nautiskelevat toisten kiusaamisesta.

Ole siis tyytyväinen, että itse pääsit eroon tästä miehestä ja pysy hänestä mahdollisimman kaukana. Niin se vain on, ettei kaikkia voi pelastaa, etenkin jos eivät halua tulla pelastetuksi. Jos haluat tehdä jotain, niin anna tukesi sitten, kun suhde kariutuu.

Niin pysynkin.
Ja tämä mies on kailottanut (jo kun seurusteltiin) ympäri kyliä kuinka horoperse ja suolehmä minä olenkaan. Itselleni tämä oli aika ahdistavaa, ja aloin syömään lääkkeitä paniikkikohtauksien takia. Tuntui että kaikki ruokakaupassa ja kaupungilla tuijottavat ja supisevat ja nauravat.

Kerran kuitenkin otin itseäni niskasta kiinni (juu, vähän maistissa :D ) ja aloin juttelemaan tämä miehen kavereiden kanssa. Siis sellaisten joilla ei ollut mitään syytä olla minulle ystävällisiä. Ja heidän reaktio oli ihan ällistyttävä. He halasivat ja sanoivat että älä huoli, ei kukaan sitä hölmöä usko, eikä jaksa kuunnella. Hän on aina ollut tuollainen ja muut antavat hänen jauhaa jauhamistaan, koska yksikin vastaväite saa miehen raivon valtaan ja hän käy kavereidensakin kimppuun.
Niin, ja he onnittelivat minua kun olin niinkin äkkiä (2,5v) päässyt kyseisestä herrasta eroon :)

Olin kyllä tosi huojentunut, ja toivon että tämä nykyinenkin nainen tuon tajuaa, että vaikka mies yrittäisikin saada hänet uskomaan että KAIKKI vihaavat häntä, ja kaikki haluavat hänelle pahaa, niin se ei ole totta.

voi naisparka. ei vissiin tiennyt teidän kokemuksista?
kai sille kannattas kertoo, sinä ja se exä yhdessä.

jos se ukko hakis apua, niin saattais voidakkin muuttua, mutta jos se ei edes tajua olevansa paha ja oikeastaan ihan hullu, ni jatkaa toimintaansa kyllä. valitettavasti tuollaisia on olemassa. ole onnellinen että pääsit eroon, mutta minun mielipiteeni olisi, että veisitte jotenkin infoa tuolle naiselle. vaikka sen vanhempien kautta. olkoon mielipiteeni sitten muiden mielestä väärin..
siskoni kuitenkin eli väkivaltaisessa suhteessa ja piilotteli asiaa. olisin ollut tyytyväinen jos joku olisi infonnut mun vanhempia. sisko tosin nuori tuolloin.

Jokainen suhde on erilainen. Te ette vain sopineet toisillenne.
Tuo nykyinen suhde voi aivan hyvin ollakin hyvä ja toimiva ilman lieveilmiöitä.
Toivottavasti mies on löytänyt nyt itselleen sopivan naisen.

Tiedän useita miehiä joilla on ollut railakkaita riitoja exien kanssa ja vieraissakin on käyty mutta sitten kun Se Oikea on osunut kohdalle niin elämä on tasaantunut ja miehistä on tullut ns. kilttejä perheenisiä. Ihan veljeni mukaan lukien.

Alkuperäinen kirjoittaja Nähty;29392345:
Jokainen suhde on erilainen. Te ette vain sopineet toisillenne.
Tuo nykyinen suhde voi aivan hyvin ollakin hyvä ja toimiva ilman lieveilmiöitä.

Kylläpäs siinä on raju kommentti. Eli koska ap ei ollut sopiva miehelle, niin tällä oli oikeus hakata häntä?

Alkuperäinen kirjoittaja Nähty;29392345:

Tätä minäkin tavallaan toivon, ainakin sen naisen ja lapsen takia. Itse mies voisi tulla ammutuksi kuuhun, rasittaa minun elämääni edelleen vaikka hänellä pitäisi mennä niin pusipusihalihali-hyvin uuden raksun kanssa. Kovasti kuitenkin minä olen se ykköspuheenaihe juomailtoina.

"Tiedän useita miehiä joilla on ollut railakkaita riitoja exien kanssa"
Niin, meidän suhteessa (ja etenkään ei siinä minua edeltävässä, oli niin hissukka nainen) ei ollut railakkaita riitoja. Minä olin alistettuna ja mies teki mitä lystäs. En kutsu sitä riitelyksi.

Yhteistyössä