Voiko patologinen valehtelija muuttua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua

Vieras
Tilanne on se, että tapailen eronnutta miestä.

Alkuun hän antoi ymmärtää entisen vaimonsa olemaan se suhteen "paha", josta ero aiheutui. Myöhemmin entinen vaimo selvitti minulle suhteen todellisen laadun, miehellä oli alkoholiongelma yms. valehteli aivan kaikesta. Mies ei tietenkään ollut kertonut tätä minulle.

Saimme kuitenkin tämän asian selvittyä puhuttua ja hän lupasi ja vannoi kyynel silmässä minulle muuttuneensa ja hakeneensa apua ongelmiin. Mies on muutenkin ihana, hyvä lasten kanssa, kiltti yms. ei juo enää, mutta se valehtelu. Eilen jäi ensimmäisen kerran kiinni minulle valehtelusta. Asia oli mitätön, mutta suureksi sen teki se, että viimeiseen asti hän valehteli.

Voiko tuosta parantua? Minä en enää jaksa epäilyjä ja valvoa öitä sen vuoksi, että mietin puhuuko toinen totta vai ei.

Ei siitä oikeen parannu.. Kokemuksella sanon. Kannattaa lopettaa tuo suhde heti alkuun niin vältyt siltä pahalta mieleltä kun jää valehtelusta kiinni jatkuvasti. Entinen mieheni sanoi aina ettei edes tiedä miksi valehtelee...

Entinen mies petti ja puhui paskaa muuten vaan, tämä tuntuu ihan erilaiselta, jos valehdella täytyy jostain ihan naurettavan pienestä asiasta. Sairasta. Sairaampaa kuin entisen miehen touhu.

No mulla on omakohtaista kokemusta, mutta ei mitenkään "vakavaa". Kun mä valehtelen usein miehelleni, en tiedä edes miksi. Yritän päästä tästä koko ajan eroon. Esim. jos mies kysyy tuliko laskuja, voin sanoa että ei tullut, vaikka niitä olisi tullutkin. Tai kysyy että olitteko muksun kanssa kotosalla tänään koko päivän ja saatan sanoa että olimme, vaikka oikeasti oltaisiinkin käyty esim. mun äitillä tai jotain. Mä en tiedä miksi valehtelen!! :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Saisinko lisää mielipiteitä, kokemuksia yms.. Olen aika neuvoton tämän asian edessä.

Tiedostat mihin olet ryhtymässä.Se mies ei muutu siitä koskaan.Jos jatkat suhdetta saat varautua valheisiin aina.

Alkuperäinen kirjoittaja sä joko elät sen asian kanssa tai et elä:
Saisinko lisää mielipiteitä, kokemuksia yms.. Olen aika neuvoton tämän asian edessä.

Tiedostat mihin olet ryhtymässä.Se mies ei muutu siitä koskaan.Jos jatkat suhdetta saat varautua valheisiin aina.

Eli en jatka. Ihan käsittämätöntä, että joku voi olla tuollainen ääliö. Mä annoin kuitenkin mahdollisuuden olla rehellinen ja aloittaa täysin puhtaalta pöydältä.

En tiedä, mutta en hukkaisi enempää aikaani ja aiheuttaisi mielipahaa itselleni. Ex on patologinen valehtelija ja narsisti. Hälytyskellot pitäisi soida silloin, kun hän jää valheesta kiinni. Exälle ei tullut omasta valehtelustaan muuta mielipahaa, kuin se harmitus, kun jäi valheesta kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja sä joko elät sen asian kanssa tai et elä:

Eli en jatka. Ihan käsittämätöntä, että joku voi olla tuollainen ääliö. Mä annoin kuitenkin mahdollisuuden olla rehellinen ja aloittaa täysin puhtaalta pöydältä.

Älä tyydy vähempään kuin mitä sinä ansaitset.
Nyt häntä pystyyn,parempaa on varmasti luvassa.Iloista kevättä sinulle =)

Itkeminen kuuluu valehtelijoiden repertuaariin, kaikkien, älä anna sen hämätä. :D Toivottavasti käytät nyt järkeäs. Jo nyt sun aikas kuluu epäillessä. Parempaakin on varmasti tarjolla.

Kiitos :)

Mun on pakko kertoa tänne siitä eilisestä, mitä tapahtui.
Hän on lapsensa kanssa käymäsä minun luonani. Illalla olin aloittamassa lukeen iltasatua ja kysyin, onko hampaat pesty, kuulemma oli. Ihmettelin hiukan ja kysyin, että missä vaiheessa muka pesi ne hampaat, kun en huomannut. Kuulemma sillä välin, kun minä olin alakerrassa ja hän lapsen kanssa ylhäällä. Noh, ihmettelin, mutta annoin asian olla.
Kun oltiin menossa itse nukkumaan ja olin pesemässä omia hampaitani, kysyin, että miksei lapsen hammasharja ole vessassa. Lapse vei sen kuulemma alakertaan, sanoin, että en kyllä huomannut, että olisi vienyt. Oli kuitenkin muka vienyt. Kysyin tässä vaiheessa, onko ihan varmaa, että puhuu totta. Moitti minua naurettavaksi, koska en luota häneen. Muistutin siitä, että oli vajaa viikko sitten jäänyt kiinni siitä edellisestä suhteestaan valehtelusta, joka on kuitenkin älyttömän iso asia, niin miten voisin luottaa näissä pienissä asioissa. Sanoin myös, että mieli tekisi käydä tarkistamassa, onko sitä hammasharjaa käytetty, olin kuulemma naurettava. Tiesin oikeastaan tässä vaiheessa, että mies valehtelee. Toivoin kuitenkin, ettei asia olisi näin.
Olin jo melkein nukahtamassa, kun mua alkoi närästämään ja lähdin hakemaan Rennietä alakerrasta, kysyin samalla, että missä se vitun hammasharja sitten on, ettei se vaivaa enempää. Tässä vaiheessa kun olin menossa alakertaan, mies huusi, että ei sitä hammasharjaa edes ole mukana täällä.

Älyttömän naurettavan pienestä asiasta tuli näin suuri, siksi ettei xxxxtana voi puhua totta. Ei tiedä, miksi valehteli.

Alkuperäinen kirjoittaja nolo:
No mulla on omakohtaista kokemusta, mutta ei mitenkään "vakavaa". Kun mä valehtelen usein miehelleni, en tiedä edes miksi. Yritän päästä tästä koko ajan eroon. Esim. jos mies kysyy tuliko laskuja, voin sanoa että ei tullut, vaikka niitä olisi tullutkin. Tai kysyy että olitteko muksun kanssa kotosalla tänään koko päivän ja saatan sanoa että olimme, vaikka oikeasti oltaisiinkin käyty esim. mun äitillä tai jotain. Mä en tiedä miksi valehtelen!! :ashamed:

Mulla on ihan sama, valehtelen ihan pikkujutuista enkä tiedä miksi, juurikin tuon tyyppisistä...

Yritän vielä kerran!

Tuntuu siltä, että yrität saada jonkun meistä sanomaan, että "kyllä, mies on muuttunut, se ei enää ikinä valehtele". Valitettavasti patologiset valehtelijat eivät voi muuttua. Tai ehkä noin yksi kymmenestätuhannesta (arvaus) voi. Mutta sinuna en jäis odottamaan, että se muuttuja on just se sun mies. Jos ja kun asia närästää sua jo nyt, on parempi, että eroatte nyt, kun suhde ei vielä ole kovin pitkällä.

Alkuperäinen kirjoittaja ei voi:
Patologinen valehtelija ei muutu koskaan koska hän ei tiedosta olevansa sairas.
Hankkiudu eroon ennenkuin tulee isompia ongelmia.

Mä itse olen patologinen valehtelija, ja kyllä tiedostan ongelman/sairauden. En vaan saa sitä loppumaan, vaikka olen joutunut todella pahoihin ongelmiin valheideni takia.:(

Olen pahoillani kun totean, että ei se lopu.. kannattaa lähteä kun vielä voi.. mieheni on jäänyt itse kiinni valheistaan mulle muutaman kerran, ne on selvitetty ja anteeksi annettu ja jatkettu eteenpäin, kunnes eilen lopulta jysähti pommi ja sain selville, että on valehdellut kaiken nimestään alkaen, enkä aavistanut yhtään mitään. En lopulta tuntenut koko ihmistä, kenen kanssa olen elänyt. Pidän itseäni kuitenkin ihan täyspäisenä ihmisenä. Patologinen valehtelija on taitava, koska uskoo omaan illuusioonsa että valehtelu on ainut ratkaisu. Takana on paljon eri asioita, kokemuksia, huonoa itsetuntoa, epatiakyvyn puutetta, pelkoa - niistä kai on mahdotonta parantua ilman apua. Olo itsellä on neuvoton, rakastan häntä, mutta tämä on niin raskasta.

MINULLA ON OLLUT MIES JOKA ON AIKOINAAN VALEHDELLUT PIENISTÄ ASIOISTA. TÄMÄ SAMAINEN MIES ON MINULLA EDELLEEN, MUTTA EI VALEHTELE ENÄÄN. ISOIKSI ASIAT TEKIKI JUURI SE ETTÄ OLIMME ASIOSTA SOPINEET ETTÄ EI VALEHDELLA JA ASIOISTA PUHUTAAN HETI KUN TULEVAT AJANKOHTAISEKSI, MUTTA JOS EI SITTEN TOIMINUTKAAN. MIES ON OPPINUT PALJON JA MUUTTUNUT.LUOTAN SIIHEN ETTÄ IHMINEN VOI MUUTTUA JOPA VALEHTELIJAKIN. SINNIKKYYTTÄ KAIVTAAN JA JOSKUS UKAASEJAKIN. JOS MIEHESI ON TOSISSASI SINUN KANSSASI NIIN OPPII KYLLÄ REHELLISEKSI. ONNEA MATKAAN :)

Sain viikko sitten tietää, että olen 1½ vuotta rakastanut patologista valehtelijaa. Uskoin ja luotin. Putosin todella korkealta. Kun asiat alkoivat olemaan siinä pisteessä, että valheista ei enää olisi selvinnyt, mies katosi sanaakaan sanomatta mun ja mun lasten elämästä. Sulki puhelinliittymän. Muutti pois. En ymmärrä mistään mitään. Onko mun rakkaus ja mun elämä todella perustunut valheelle koko tämän ajan... Koska rakkaus kuolee mun sydämestä? Koska kiukku saa valtaa niin ettei enää tunne rakkautta? Pitää aloittaa kaikki aivan alusta. Olisin halunnut tavata edes kerran. Katsoa silmiin. Palauttaa hänen tavarat, haluaisin omani takaisin. Tiedän että se ei ole mahdollista, en saa ihmistä kiinni. Takaisin en miestä halua. Joskus huomaan olevani onnellinen että pääsin pois. Nyt ei tunnu siltä. Nyt sattuu ja on kova ikävä.

Yhteistyössä