Voiko parisuhdetta pelastaa luottamuksen menettämisen jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miettii edelleen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miettii edelleen

Vieras
Kirjoitin noin vuosi sitten tänne 5 lapsisen perheen isästä joka ihastui työkaveriinsa ja harkitsi lähtö perheensä luota..
Edelleen ollaan yhdessä ja mies on työkaverinsa kanssa vai kavereita.. mutta hyviä semmoisia..
Viestejä menee päivässä edelleen useita..
Miten pystyn luottamaan miehen sanaan että ovat oikeesti vain kavereita? Tuon naisen kanssakin olen ollut puheilla useamman kerran ja se sanoo samaa..

Silti luottamus on kiven alla.. ja tuntuu että pää ei kestä kohta tätä enää..

Kellään vinkkejä miten saada tuo takaisin??

Luottamus ei palaudu niin kauan kuin mies on tekemisissä naisen kanssa. Näin sanoo jopa Dr.Phil.
Miehesi pitää selvästi ystävyyttä (tai mitä lie) tärkeämpänä kuin sinun luottamustasi.
Miksi miehesi ei halua todistaa olevansa luottamuksesi arvoinen? Sanooko hän, että sinun vaan pitää luottaa ja uskoa ja jollet usko niin se on sinun ongelmasi?
Ja vaikka olisivatkin "vain" ystäviä, niin se ei poista sitä tosi asiaa, että sen ihmisen kanssa miehesi on sinua loukannut (ja perhettään kun kerran harkitsi lähtöä) . Korjatakseen asiat välillänne miehen tulisi ehdottomasti jättää tämä ystävyys. Perheen tulee aina olla etusijalla.

Mulla herää epäilys, olisiko mies ainoastaan lapsien takia vaimonsa kanssa. Mahdollisesti miehellä olisi hyvin läheisen suhde toiseen naiseen ja olisivat ehkä keskenään sopineet, että mies jättää perheensä, kun lapset ovat vanhempia. Ehkä ovat intiimissä suhteessa, mutta kieltävät sen, ettei vaimolle tulisi paha mieli... Ulkopuolisena on vaikea sanoa pelastuuko parisuhde. Riippuu niin paljon siitä, kuinka paljon mies osoittaa katumusta, kuinka hän yrittää hyvittää virheensä, kuinka yrittää parantaa suhdetta vaimoon jne. Minun mielestäni miehen ei olisi hyvä pitää mitään yhteyttä toiseen naiseen.

Mitä sinä saat irti parisuhteesta miehesi kanssa? Vaikket luottaisikaan, niin osaisitko olla onnellinen?

En oo ihan varma... Se saattaa onnistua jos sä päätät niin että uskot, mut se on vaikeaa jos toiset joka päivä pitävät yhteyttä. Mä en pystynyt siihen, mies lähti, edelleen ovat ystäviä. Tosin meidän tapauksessa kyseessä oli ex-tyttöystävä.

Mäkin tahtoisin kuulla muiden mielipiteitä.

Kyllä mulla olis luottamus aika tiukassa tuollaisessa tilanteessa. Minusta on aika käsittämätöntä että mies pistää sinut tilanteeseen jossa sinun pitäisi hyväksyä hänen päivittäinen yhteydenpitonsa ( ja ilmeisesti töissä näkevät?) naisen kanssa jonka takia oli sinut jättää?!?!?

Kuulostaa hieman siltä, että mies haluaa ottaa edut molemmista päistä eli pitää sen toisen naisen lähellä ja samalla pitää myös perheensä.

no kyllähän noilla nyt jotain muuta on!kuka nyt laittelee toiselle naiselle viestejä ja monta kertaa päivässä??naisen kanssa jonka takia aikoi teidät jättää??
haloo nainen!jätä tommonen rupulainen,se haluaa edelleen varmasti sen toisen,miten se voisi olla vaan kaveria sen kaa ja silti montaa kertaa on yhteydessä siihen töiden lisäksi?
sua kyllä vedätetään aj nöyryytetään:(

En suostuisi tuollaiseen parisuhteeseen! Olisiko miehellesi ihan ok, että sulla olis vastaavanlainen miespuolinen ystävä, ja voisit tekstailla/soitella ihan mielin määrin? Kyllä mielestäni parisuhteen pitää olla se tärkein suhde sillä tavoin, että jos toista loukkaa "ystävyyssuhde" vastakkaisen sukupuolen kanssa, niin se pitäsi jäädyttää.. Itse olen niin ehdoton, että jos liian vaikea luopua tuosta suhteesta, niin lähtisin...Meillä oli joskus muinoin tilanne, että miehen ystävän vaimo juoksutti miestäni kuin duracel-pupua auttamaan milloin missäkin käytännön asiassa, ja miehenihän kilttinä kamuna lähti..Tuli sitten se päivä, että mulle riitti, ja ilmaisin kyllä hyvin selvästi, että joko tai..Mieskin heräsi ja tajusi,että ei ollut enää ihan normaalia se juoksu. Mutta tilanteessasi laittaisin nyt ihan oikeasti tilanteen sellaiseksi, että mies voi miettiä, mikä hälle tärkeintä! Keskustelkaa asiasta ihan kahdestaan, ja esitä hälle sellaiset vaihtoehdot, että hyväksyisikö hän samanalaien suhteen sinulla? Ja jos on hänen mielestään ihan ok, niin sitten kantsii varmaan miettiä, onko teistä enää parisuhteeseen, jos hänen mielestään on ihan ok moinen "ystävä".Oma onnellisuus ja luottamus on kuitenkin elämän perusedellytyksiä, ja jos ei parisuhde toimi sellaisena "kotipesänä", niin mieluummin olisin itsekseni yksin, kuin parisuhteessa yksin..

Voimia, jaksamisia sinulle ja toivottavasti asiat lutviutuvat aikanaan sillä tavoin, että voit olla taas onnellinen joko tässä suhteessa tai jossakin toisessa<3

En kyllä saisi luottamusta palautettua tuossa tilanteessa. Miehen olisi pitänyt oma aloitteisesti vaihtaa työpaikkaa ja lopettaa yhteydenpito kokonaan. Tuossa tilanteessa kuvittelisi vaikka mitä. Mihin ne tunteet olisi haalentuneet kun kuitenkin on ollut aikeissa jättää jopa perheensä. Tuo kuulostaa joltain tahtoratkaisulta ja tunnetta voi hyvinkin olla pelissä.

Luottamuksen saaminen on todella vaikeaa. Vielä jos mies pitää yhteyttä häneen, niin saat varautua vuosiin jon amiehen pitää olla uskollinen ja sietää epäilykset.

Silti, kokemuksen äänellä sanoisin että hän ei ole luottamuksesi arvoinen. Vaadi ainakin pariterapiaa, tuossa takana voi olla paljon muuta. Minä annoin anteeksi ja unohdin, kunnes selvisi että ainoa mitä oli tapahtunut oli parempi salailu :(

niin,tuo kertoo jo paljon kun mies edelleen on samassa työpaikassa ja yhteyksissä,ei ole valmis luopumaan.
Luulisi jos on valinnut kuitenkin perheensä,niin ei enää jatkaisi yhteyttä toiseen naiseen ja kunnioittaisi näin perhettään;mutta ei ilmeisesti tässä tapauksessa:(
ei olisi luottamista,itse en tuossa tilanteessa luottaisi enkä kyllä olisi alkuunkaan sietänyt tuota yhteydenpitoa:O

En ikinä hyväksyisi moista käytöstä, en edes lasten takia. Tuntuu varmasti vaikealta, mutta itse eroaisin tai mies saisi katkaista kaikki välinsä siihen naiseen. Kuulostaa aika uskomattomalta, että miehesi olisi ollut valmis lähtemään toisen naisen matkaan, mikäli ei jo fyysistä kontaktia olisi ollut...

toisaalta, parisuhteessa on kaikenlaisia tilanteita, joissa saattaa jäädä henkisesti ja muutenkin heitteille. Ylpeys ja turvallisuudentunne helisevät silloin kovaa. Kannattaa miettiä vertailukohtaa: nyt kun sua ahdistaa ja suututtaa, niin ero tuntuu ehkä kivalta vaihtoehdolta, koska silloin sun ei tarttis enää epäillä. Mutta ahdistus ja suuttumus yleensä eron myötä vain lisääntyvät.

Ei silti ap, ethän sä erosta puhu mutta muut täällä sitäkin enemmän. Sä haikailet luottamuksen perään. No, en tiedä voiko tuossa tilanteessa semmoista täysin palauttaa ellei lähde tilaamaan valheenpaljastinta ja yksityisetsivää ja laittamaan vakoiluohjelmaa herran kännykkään.

Jotenkin mä lähden siitä, että tuommoinen ihastunut suhde, oli kaveruutta tai ei, on niitä vaiheita joita voi liittoon sattua. Jos mies on fiksu ja sitoutunut, niin ehkä se viisastuu kokemuksestaan niin, että molemmat hyödytte. Mutta se ei nyt toimi fiksusti sua kohtaan.

Se voi viitata kahteen asiaan - joko teillä on ongelmia joiden takia mies kokee olevansa vähän normaalia oikeutetumpi juomaan janoonsa tuon naisen mukista - joko henkisesti tai fyysisestikin. Tai sitten se on niin rakastuksissaan, että päässä viiraa.

Mutta sittenhän teitä on kaksi. Sulla viiraa myös, koska tuommoinen jatkuva itsetunnon loukkaus käy voimille. Voisitte istua sievästi keskustelemaan asiasta, että jos mies haluaa vapautta nauttia tuosta ihastuneisuudestaan, niin silloin sinun tunteillesi täytyy antaa arvoa ja tilaa myös.

Jatkaisin keskusteluja tuon naisosapuolen kanssa myös.

Muistaakseni tuo mainittu tohtori phil sanoi jotain semmoista joskus, että ystävyydet vastakkaisen sukupuolen kanssa täytyy olla sillä tapaa läpinäkyviä, että kaikki tapaamiset voivat olla julkisia, siis että naisen tarttis tässä tapauksessa olla valmis tulemaan teille kylään niin että kaikilla on tilaisuus nähdä omin silmin, onko tuo ystävyys ihan ookoo. Tietysti asiassa on se teoreettinen ongelma, että ystävyys vaatii yksityisyyttäkin.

Olen ite ollut parin miehen naispuolinen ystävä, ja toinen luullakseni hyötyi asiasta paljonkin koska oli pettynyt liitossaan, ja mä peilasin aika tiukasti hänen valituksiaan ja selitin, että tuossa kohtaa mä olisin vaimona reagoinut varmaan aika samoin. Hän oli muhun jossain määrin etäihastunutkin, ja taisi olla terveellinen kokemus hänelle saada kuulla, että vaikka mä olinkin niiiin ihana, niin ymmärsin hänen pirttihirmuaan ja väitin kykeneväni itse ihan yhtä lailla olemaan vaikea, jos en olisi kohteluun tyytyväinen. Juttu toimi, koska mä en kokenut itse mitään vetoa. Vaimolla ei varmaankaan ollut minusta paljonkaan tietoa, ja varmasti hänen mielenrauhalleen oli parempikin niin. Jossain vaiheessa kirjeenvaihtoa mies myös hiukan ihastui kolmanteen, ja luulenpa että tuo suhde olisi voinut roihahtaa, ellen olisi ollut hiukan hilllitsemässä pahinta henkistä nälkää.

Toinen ystävyys hiukan samanlainen asetelma, mutta avovaimo ja minä ei oikein arvosteta toisiamme, ja mulla kesti todella kauan ymmärtää, miksi en osaa käyttäytyä aikuisemmin suhteessa häneen. Luultavasti olen hänelle aiheuttanut paljonkin stressiä, vaikken ole sitä tarkoittanut. Kumpikaan ei ole koskaan puhunut suoraan.

Kenenkään miestä en ole koskaan jahdannut, enkä ole kokenut seksuaalista vetoa semmoisiin. Mutta olen silti onnistunut aiheuttamaan naisissa pahaa mieltä noissa ystävyysasetelmissa. Eli vaikeita asioitahan nämä ovat silloinkin, kun ei ole noin hankala tilanne, että mies on jo ollut vaihtamassa.

Toisaalta, mä luulen että tuossa tilanteessa ei omaa ahdistusta voi hoitaa muuten kuin alistumalla kohtaloon - jos mies ei kerran halunnutkaan lähteä, niin täytyy lähteä siitä, että hän on valintansa jo tehnyt. Kun pitää tuon faktan mielessä, niin ehkä on helpompi olla oikeudenmukainen siinä, mitä lähtee mieheltä vaatimaan.

Miten mustasukkainen olet - tuskin erityisemmin? Sille tielle ei kannata lähteä, että alkaa vaatia toista paljastamaan ihan kaiken. Silti voi vaatia ymmärrystä omalle angstilleen, ja sitä, että miehen on oltava tavallista valmiimpi osoittamaan arvostustaan ja haluaan ymmärtää. Ymmärrät vissiin eron?

[QUOTE="vieras";24072809] Kuulostaa aika uskomattomalta, että miehesi olisi ollut valmis lähtemään toisen naisen matkaan, mikäli ei jo fyysistä kontaktia olisi ollut...[/QUOTE]

Mäkään en oikein usko että kukaan mies lähtisi "ihastuksen" mukaan perheensä luota, ellei sitä seksipuoltakin olisi jo tarkastettu...

Mäkään en oikein usko että kukaan mies lähtisi "ihastuksen" mukaan perheensä luota, ellei sitä seksipuoltakin olisi jo tarkastettu...

Onko se nyt tässä tilanteessa hirveän oleellista? Miettikää asiaa vaihteeksi sen perinteisen rakastajattaren valituslaulun kannalta. Eli mies on ihan lääpällään ja hokee jättävänsä perheensä, mutta asia vaan lykkääntyy loputtomiin, kunnes perhe alkaa painaa vaa'assa aina vaan enemmän. Uutuudenviehätys kun loppuu, niin toisella naisella ei enää ole juuri valtaa asiaan. Mies ilmeisesti aika usein jopa ottaa opikseen tuommoisesta hairahduksesta.

Jos tuosta jättämisaikeesta on nyt vuosi, niin se viehätys ei ole vielä ehkä ehtinyt loppua. Palstan ylpeän asenteen mukaan toimien näissä tarinoissa kävisi aina niin, että vaimo ottaisi eron ensi töikseen, ja mies pian toteaisi uuden suhteen väljähtyvän, ja jäisi tyhjän päälle. Lähde siinä sitten luomaan uutta luottavaista suhdetta tositarkoituksella, kun on lapset ja taloudelliset huolet taakkana - huhhui.

Kyllä mä taitaisin mieluummin katsoa kortit loppuun asti ja tapella liittoni puolesta. Etenkin niiden viiden lapsen kanssa. Oikeasti ihmiset, olettekos ihan varmoja, ettei ole itsekeskeistä tuommoisessa tilanteessa ajatella vain sitä, että minähän olen semmoinen nainen, ettei mua kohdella näin tai mä lähden käveleen...

Juuri tämän perheen etuuden vuoksi olen jaksanut tämän vuodenkin tässä "kärsiä" sitä tietämättömyyden tunnetta miten tässä käy..
Mies on niin huono valehtelemaan et uskoisin tietäväni jos ois fyysisesti pettänyt. Ja kerran juttelin tuon naisen kanssa ni se kertoi niitten puhuvan sillei asioista et se antaa just sitä naisen näkökulmaa tähän meijän suhteeseen..
Ja kerran ku oikein otti päähän soitin sille naiselle ja kysyin suoraan et onko se lähtemässä miehen kans yhteen jos mää lähen kävelemään.. Ja sanoi ettei oo, ettei aijo rikkoa omaa perhettä.
Ja sanoi tietävänsä miten paljon mun mies rakastaa mua. Mutta miten tuommoisiin lauseisiin pitäisi suhtautua???
Uskoa? Ja mies vakuuttaa rakastavansa mua?

tottakai voi.. mitä vaan voi

jIVulv
1Ir00C
WGuZqg
m4CcmW
mDEUUw
yP9q9k
KgXkvi
KxeNMU

[QUOTE="a.p";24085916]että miten paljon se jakaa meijän perhe-elämää tuon naisen kanssa.. kiisti ettei kovinkaan paljoa.. ja että suurin osa viesteistä liittyy heidän työhönsä..[/QUOTE]

Mikä on tilanteesi nyt?
Ei kenelläkään ole niin paljon työasioita, että pitää jatkuvasti viestitellä. Milä sinusta tuntuu, että mies puhuu toiselle naiselle teidän asioistanne? Naiselle, joka on muutakin, kuin kaveri?

[QUOTE="a.p";24073706]Ja kerran juttelin tuon naisen kanssa ni se kertoi niitten puhuvan sillei asioista et se antaa just sitä naisen näkökulmaa tähän meijän suhteeseen..
[/QUOTE]

Oksettavaa

Kannattaisi kokeilla pariterapiaa jossa yhdessä lähdetään rakentamaan luottamusta. Siellä molemmat saisivat näkökulmaa siihen millä ruokkii toisen hyvin- tai pahoinvointia. Voimia sinulle.

Voisitteko sopia, että työpäivän ulkopuolella mies ei viestittelisi naisen kanssa? Työasiat ja muutkin kaveruusjutut ehtii puhua työpäivän aikana. Naisenkin pitäisi sitoutua tähän.

Kuumimmat

Yhteistyössä