voiko parantua..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätietoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epätietoinen

Vieras
miehelläni on ollut jo pidemmän aikaa mielenterveys ongelmia, jotka nyt viikonloppuna rysähtivät päälle kunnolla,on nyt sairaalahoidossa. hänellä on maanis-depressiivistä käyttäytymistä ja keskivaikea masennus. hän on käyttäytynyt minua kohtaan väkivaltaisesti yms.
nyt haluaa parantua. käymme erikseen ja yhdessä psykologin luona ja aloittaa mielialalääkityksen.
nyt kysynkin että onko kokemuksia tällaisesta,onnistuuko parisuhde?? muutan ainakin hetkeksi pois lapsen kanssa. kannattaako vielä yrittää??

Jos on kaksisuuntainen mielialahäiriö, niin eikös siihen määrätä lääkkeitä? En tiedä, voiko parantua, mutta hyvällä lääkityksellä voi elää normaalia elämää.

Jos löytyy hyvä lääkitys, niin kannattaa varmaan kokeilla vielä. Tai minä haluaisin ainakin kokeilla.

Alkuperäinen kirjoittaja epätietoinen:
miehelläni on ollut jo pidemmän aikaa mielenterveys ongelmia, jotka nyt viikonloppuna rysähtivät päälle kunnolla,on nyt sairaalahoidossa. hänellä on maanis-depressiivistä käyttäytymistä ja keskivaikea masennus. hän on käyttäytynyt minua kohtaan väkivaltaisesti yms.
nyt haluaa parantua. käymme erikseen ja yhdessä psykologin luona ja aloittaa mielialalääkityksen.
nyt kysynkin että onko kokemuksia tällaisesta,onnistuuko parisuhde?? muutan ainakin hetkeksi pois lapsen kanssa. kannattaako vielä yrittää??

No, omalla ex:llä oli just sama... ero meille tuli. lääkityksestä huolimatta oli arvaamaton ja väkivaltanen. raiskaus yrityksen jälkeen läksin... en ikinä enää ala seurustelemaan miehen kanssa jolla mielenterveys ongelmia...

Alkuperäinen kirjoittaja :

No, omalla ex:llä oli just sama... ero meille tuli. lääkityksestä huolimatta oli arvaamaton ja väkivaltanen. raiskaus yrityksen jälkeen läksin... en ikinä enää ala seurustelemaan miehen kanssa jolla mielenterveys ongelmia...

Hurjaa. Varmasti oikea päätös.

Alkuperäinen kirjoittaja :

no jus tätä mä aattelin että voiko luottaa siihen että mieli pysyy tasapainossa lääkkeillä... ja kun tausta on vielä sellainen että mulla oli tässä toinen mies, jonka mieheni antoi kyllä anteeksi,on tehnyt itsekkin paljon väärää,mutta että saanko nyt pelätä että tämä kostautuu vielä, osaako tästä sairaudesta kärsivät kuinka hyvin näytellä ja manipuloida?? kun nyt on niin varma että kaikki tulee muuttumaan ja hyväksi kunhan hänet saadaan kuntoon..

Minkälainen teidän suhde on noin muuten? Oletko hänen kanssaan onnellinen? Miten ennen sairastumista oli? Rakastatko miestäsi? Rakastaako hän sinua? Pelkäätkö häntä?

Mieti tälläsiä asioita. Mitä sä haluaisit?

"Oikeilla hoidoilla pystytään vähentämään tämän sairauden aiheuttamia haittoja niin sitä sairastaville kuin heidän läheisilleenkin."
^ Lainaus poliklinikka.fi:stä.
Myöskin minun entisellä miehelläni oli tuo sama homma, ja hoitamattomana meille tuli kyllä ero, muuten olisin kirjaimellisesti menettänyt henkeni, sillä niinä ajanjaksoina jolloin sairaus jyllää pahimmillaan, hänellä hävisi todellisuuden taju, ja saattoi muuten vaan hakata henkihieveriin jos en päässyt pakenemaan vessaan tai jonnekkin. :ashamed:
Mutta, hän läträsi myös erittäin paljon alkoholin kanssa, joka tuo erittäin pahan lisäsäväyksen tuohon.
Nyt monia vuosia myöhemmin, hän edelleen jatkaa samaa rataa, välillä yritti hoitoja, mutta viinakierteessään jätti sen josta alkoi lääkkeiden ja muiden huumaavien aineiden väärinkäyttö..
Ehkä olisi paras katsella hieman sivusta miten miehesi paranee ja kuinka hän itse jaksaa taistella sitä vastaan. Oma kämppä ei paha vaihtoehto, pääsee pakenemaan lapsen kanssa pois jos on tarvis.
Voimia sinulle, tiedän mitä tunteenmyllerrystä varmasti joudut käymään läpi :hug:

ystäväni puolisolla on todettu kaksisuuntainen mielialahäiriö ja yhtä helvettiä on heidän elämänsä. ilmeisesti puolison lääkitys ei oikein ole kohdallaan. nyt lopulta tuo heidän kaoottinen perhe-elämänsä on sairastuttanut myös ystäväni, hänellä todettiin masennus. ei uskalla jättää puolisoaan (myös lapsia kuvioissa ), kun ei tiedä mitä tämä tekee itselleen ja lapsilleen. mutta puolison hoitaminen on syönyt hänet ihan loppuun ja hänen oma vointinsa huononee koko ajan. hirvittävä tilanne. :(

olemme onnellisia aina kun miehellä kaikki hyvin, mutta kun hän on masentunut niin kaikki on huonosti. hän takertuu minuun nyt pelottavalla tavalla ja mun on vaikeaa päästää irti,pelkään todella että sairastun itse hänen seurassaan ja pelkään ajoittain että milloin napsahtaa ja hän käy käsiksi. silti rakastan häntä, mutta en osaa päättää mikä olisi oikea ratkaisu!!!
hän sanoo että ei ole muuta syytä elää kuin minä ja lapsi..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
olemme onnellisia aina kun miehellä kaikki hyvin, mutta kun hän on masentunut niin kaikki on huonosti. hän takertuu minuun nyt pelottavalla tavalla ja mun on vaikeaa päästää irti,pelkään todella että sairastun itse hänen seurassaan ja pelkään ajoittain että milloin napsahtaa ja hän käy käsiksi. silti rakastan häntä, mutta en osaa päättää mikä olisi oikea ratkaisu!!!
hän sanoo että ei ole muuta syytä elää kuin minä ja lapsi..

No älä anna sen ainakaan syyllistää sinua. Miten se voi koskaan saada sulta oikeaa rakkautta, jos se pakottaa sen sinusta uhkaamalla. Se oma asunto voisi olla ihan hyvä, ihan lastenkin kannalta. Olisiko sinun mahdollista puhua sen psykiatrin kanssa? Onko se ylipäätään mahdollista?

Yhteistyössä