Voiko paistaa eilisen päivän lihaa???

  • Viestiketjun aloittaja "äityli"
  • Ensimmäinen viesti
voi syödä
No ei ne yleensä noin nopeasti pilaannu, voi herrajumala. Voi syödä seuraavana päivänä ihan hyvin. Kyllä sen huomaa heti hajusta pakettia avatessa jos on oikeasti pilalla.
Itse tein eilen kanafileitä jotka oli menneet 2 päivää aiemmin vanhaksi. Ei haisseet millekään, maistuivat aivan tavalliselle ja ikinä ei ole mitään mahatauteja tullut tollasista.
Sen sijaan hienon ravintolan sapuskoista sain kerran 4-päiväisen ruokamyrkytyksen.
 
joku lihamestari kerran vastasi tuohon kysymykseen, että jos kyseessä on liha, kala tai kana. niin se viimeinen myynti tai käyttöpäivä tarkoittaa sitten viimeistä käyttöpäivää. että sitä ei saisi käyttää vaikka ei edes haisisi tai näyttäisi mitenkään epäilyttävälle. mutta itse olen kyllä käyttänyt, jopa kolmekin päivää päivämäärän ylittänyttä lihaa, jos on ollut käyttökelpoisen tuntuista. kanan ja kalan kanssa olenkin sitten tarkempi
 
"vieras"
Mun mielestä yleinen ohjeistus on, että viimeisen käyttöpäivän jälkeen ei enää saisi syödä (toisin kuin parasta ennen -päiväyksen jälkeen tuote voi olla vielä kauankin syöntikelpoinen), mutta meillä kyllä on syöty edellispäivänä vanhentuneita lihoja ja ruokia. Ei ole tullut mitään pahoja seurauksia. Kannattaa haistella.
 

Yhteistyössä