Voiko osoitteen perusteella saada ihmisen nimen tietoon?? Miten?

• Viestiketjun aloittaja hdtc
  • Ensimmäinen viesti
.
Mä oon kerran soittanu numerotiedusteluun, kun tapasin erään äijän baarissa josta tiesin etunimen ja kadunnimen, en muuta. Kysyin sitte näppäränä tyttönä, että asuuko "Kuusitiellä" montakin "Samia". Ei asunut muita kuin yksi, joten siinäpä se numero oli. :D

.
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Mä oon kerran soittanu numerotiedusteluun, kun tapasin erään äijän baarissa josta tiesin etunimen ja kadunnimen, en muuta. Kysyin sitte näppäränä tyttönä, että asuuko "Kuusitiellä" montakin "Samia". Ei asunut muita kuin yksi, joten siinäpä se numero oli. :D
Eli siis tarkoitin tällä sitä, että eiköhän osoitteella saa ihmisen nimenkin selville. Ainakin, jos on julkinen puhnro.

jz
Eli siis tarkoitin tällä sitä, että eiköhän osoitteella saa ihmisen nimenkin selville. Ainakin, jos on julkinen puhnro.
Tossa sulla oli sentään etunimi.

Hopping
Enne sai kysyttyä pelkän osoitteen perusteella ihmisen nimen ja numeron numerotiedustelusta, mutta ei kuulemma enää... Olin yllättänyt kun viimeksi asiasta soitin - työasioissa joskus tulee tällainen tarve esiin kun ihmiset jättää vajavaisia yhtystietoja ja sitte pitäisi soittaa työn valmistumisesta ym. ja numero on väärä... Nyt kuitenkin vuoden vaihteen jälkeen sanoivat mulle, etteivät enää voi kertoa osoitteen perusteella mitään, eivät vaikka tiesin henkilön etunimen. Eivät edes suostuneet kertomaan asuuko kys. osoitteessa sen nimistä ihmistä. Onneksi kuitenkin ystävämme google pelasti sillä kertaa ja henkilön puh.nro löytyi laittamalla etunimi ja osoite googleen.

viaras
Enne sai kysyttyä pelkän osoitteen perusteella ihmisen nimen ja numeron numerotiedustelusta, mutta ei kuulemma enää... Olin yllättänyt kun viimeksi asiasta soitin - työasioissa joskus tulee tällainen tarve esiin kun ihmiset jättää vajavaisia yhtystietoja ja sitte pitäisi soittaa työn valmistumisesta ym. ja numero on väärä... Nyt kuitenkin vuoden vaihteen jälkeen sanoivat mulle, etteivät enää voi kertoa osoitteen perusteella mitään, eivät vaikka tiesin henkilön etunimen. Eivät edes suostuneet kertomaan asuuko kys. osoitteessa sen nimistä ihmistä. Onneksi kuitenkin ystävämme google pelasti sillä kertaa ja henkilön puh.nro löytyi laittamalla etunimi ja osoite googleen.
Itse olen törmännyt tähän naurettavuuteen myös työn puolesta. Yhteystiedot on monesti väärät, mutta eihän se minun asia ole, jos joku jää ilman sähköjä. Oikeastaan aivan sama. Jos laki on tehty niin tyhmäksi, että se pikemminkin tuottaa turhia ajokilometrejä, niin samapa se minulle on. Luulis, että jos operaattorille on sallinut kaikki numerot, niin numeropalvelukin ne tiedot antaa. Nyt numerotiedustelu rajoittaa ihmisten puhelimen käyttöä ilman lupaa. Nimittäin minkäänlaista hyötyä kyseisestä laista ei ole. Mitä se ketään hyödyttää, että tiedän kuka asuu missäkin talossa, kun siellä suurella todennäköisyydellä joku asuu. Ei se estä varkauksia, eikä oikein mitään muutakaan. Pelkkää haittaa tarpeettomasta laista. Ja mitä numerotiedustelulla tekee, jos sieltä ei mitään saa. Yritykset ei ainakaan tee ja jos tiedän kohteen omistajan, niin kyllä se numero yleensä löytyy jo muutenkin.

Yhteistyössä